Synology gebruiken als wisselmap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:49
Hallo gotters,

Ik heb een Diskstation DS212+ met daarin 2x2TB in RAID-1. Het is de bedoeling dat deze NAS gebruikt gaat worden als wisselmap voor het bedrijf. Het is dus de bedoeling dat iedere werknemer een mapje krijgt met zijn eigen naam, waar hij/zij, maar ook anderen, bestanden in kunnen droppen.
Elke zondagnacht wordt de gehele mappenstructuur gekopieerd naar een aparte map, een soort 'last resort' map, en word er een nieuwe mappenstructuur gegenereerd als wisselmap.

Dit betekend dus, dat als je op maandagochtend (01-01-2013) een bestand in je wisselmap zet, het er een week in blijft staan (tot 07-01-2013), daarna word het veplaatst naar de 'last resort' map, en na die week (14-01-2013) is het weg (immers, die last resort map word steeds overgeschreven).

Nu had ik op zich al wel een leuk concept maar ik vraag me af of het haalbaar is en welke technieken ik daarvoor moet toepassen.
Mijn idee was als volgt:
Er is dus een server, zeg, \\WISSELMAP. Op die server is een map, te weten 'wisselmap'. Ten tijde van indiensttreding van de NAS word er in de map Wisselmap een mappenstuctuur gemaakt met alle namen van de medewerkers. Vervolgens leek het mij handig als elke zondagnacht, via een script o.i.d., de map 'wisselmap' hernoemd word naar 'last resort' of iets dergelijks, en vervolgens een nieuwe map 'wisselmap' word aangemaakt met daarin weer de mappenstructuur.

Na de eerste week zijn er dus 2 mappen, namelijk wisselmap en last resort. Vanaf dit moment wordt last resort steeds overgeschreven.

TL:DR: Ben op zoek naar een manier om van een Synology NAS een wisselmap te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Soms mogen vraagjes in een apart topic, maar wat mij betreft kan deze vraag prima in: Het grote Synology topic - deel 5.

Bij deze heropen ik je topic weer, aangezien er een discussie loopt over de Synology topics. Totdat die discussie een bepaalde conclusie heeft bereikt, zal ik coulant optreden tegen goede topicstarts met losse vragen over Synology.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 16-01-2013 19:08 ]