Beste Tweakers
Ik heb al een tijdje zitten rond te kijken in dit subforum en heb op basis daarvan al een aardig systeem samengesteld. Toch zit ik met nog wat vragen en zou graag jullie advies willen wat mogelijk nog beter/anders kan.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag de komende jaren nog de nieuwste games op spelen. Kijk vooral uit naar Star Citizen (cryengine) dus hij moet wel enigzins toekomst proof zijn.
Daarnaast zal ik er ook af en toe op werken. Aangezien ik via citrix inlog op het werksysteem zijn er niet echt strenge eisen qua hardware op dit gebied.
Wel vroeg ik me af wat jullie mening is wat beter is: Nu een aardige videokaart kopen en die over 2jaar vervangen door weer een nieuwe topkaart of er over een tijdje een 2de bij prikken? (SLI/Crossfire)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? •Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem niets mee, behalve een logitech 2.1 boxset Z300.
2 dezelfde schermen waar ik goed op kan gamen is een must.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid moet niet te extreem zijn.
Ik zal mij verder niet bezig houden met overclocken of waterkoeling. Zit er wel aan te denken om voor het eerst een pc helemaal zelf in elkaar te zetten. Lijkt mij wel een leuke uitdaging.
De lijst wat ik nu heb:
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.
Ik heb al een tijdje zitten rond te kijken in dit subforum en heb op basis daarvan al een aardig systeem samengesteld. Toch zit ik met nog wat vragen en zou graag jullie advies willen wat mogelijk nog beter/anders kan.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag de komende jaren nog de nieuwste games op spelen. Kijk vooral uit naar Star Citizen (cryengine) dus hij moet wel enigzins toekomst proof zijn.
Daarnaast zal ik er ook af en toe op werken. Aangezien ik via citrix inlog op het werksysteem zijn er niet echt strenge eisen qua hardware op dit gebied.
Wel vroeg ik me af wat jullie mening is wat beter is: Nu een aardige videokaart kopen en die over 2jaar vervangen door weer een nieuwe topkaart of er over een tijdje een 2de bij prikken? (SLI/Crossfire)
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? •Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem niets mee, behalve een logitech 2.1 boxset Z300.
2 dezelfde schermen waar ik goed op kan gamen is een must.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
geen.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geluid moet niet te extreem zijn.
Ik zal mij verder niet bezig houden met overclocken of waterkoeling. Zit er wel aan te denken om voor het eerst een pc helemaal zelf in elkaar te zetten. Lijkt mij wel een leuke uitdaging.
De lijst wat ik nu heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 201,50 | € 201,50 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 57,40 | € 57,40 |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 272,- | € 272,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 83,45 | € 83,45 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 94,95 | € 94,95 |
| 2 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 189,- | € 378,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 170,45 | € 170,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.433,84 | |
Alvast bedankt voor jullie tips en adviezen.