Ik ben al een poosje bezig met iets en qua functionaliteit werkt het nu wel voor 90%, maar ik gebruik veel code en ik denk dat dat wel beter kan. Ik heb bijvoorbeeld deze twee functies
Ze doen praktisch hetzelfde alleen net iets anders voor de verschillende classes. Op wat voor manier zou ik deze code kunnen verbeteren?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function selectJaMainButton() { $(this).parents('.container_vragen , .antwoorden').find('.ja').attr('checked', this.checked); $(this).parents('.container_vragen , .antwoorden').find('.nee , .open_sub_nee').removeAttr('checked'); $(this).parents('.container_vragen').find('.akkoord').addClass('groen'); $(this).parents('.container_vragen').find('.akkoord').removeClass('rood'); }; function selectNeeMainButton() { $(this).parents('.container_vragen , .antwoorden').find('.nee').attr('checked', this.checked); $(this).parents('.container_vragen , .antwoorden').find('.ja , .open_sub_ja').removeAttr('checked'); $(this).parents('.container_vragen').find('.akkoord').addClass('rood'); $(this).parents('.container_vragen').find('.akkoord').removeClass('groen'); }; |
Ze doen praktisch hetzelfde alleen net iets anders voor de verschillende classes. Op wat voor manier zou ik deze code kunnen verbeteren?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps