Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies: Acer VivoBook X202E-CT009H

Pagina: 1
Acties:

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Ik heb interesse voor mijn dochter (9) in een Asus ViviBook x202E-CT009H (Core i3).

Wat wil ze er mee doen:
Internetten, flash games
Office
Maar ook "Lichte?" games zoals Minecraft
Windows 8 store gratis games (geen 3d shooters etc denk ik ;) )

Pro:
* Bouwkwaliteit
* Goed touchscreen!
* Goede multitouchpad
* Bijna een ultrabook
* Relatief lage prijs € 549,- maar ..........

Cons:
Er zijn een paar lichte tests geweest waarbij deze laptop er prima uitkomt maar er is onlags ook een stress test uitgevoerd waaruit bleek dat de processor dan ruim boven de 85 graden wordt en zichzelf terug begint te regelen! dus nog langzamer wordt! En misschien veel ventilator geweld.

Weet iemand die deze laptop misschien heeft of bovengenoemd gebruik deze laptop al zal stressen?

[ Voor 0% gewijzigd door Gymaroe op 16-01-2013 13:52 . Reden: laptop merk aangepast ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb geen ervaring met het specifieke model, schat ook kkleine kans daar op. Post anders eens welke reviews je het over hebt?

Oh en pas je titel aan, er staat nu "Acer".

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Gymaroe
Ik had het gezien, maar zie de mogelijkheid om de titel aan te passen nog niet.

Verwijderd

De vivobook heeft de slechtste koeling die ik ooit op een laptop heb gezien. Als je hem een beetje strest komen de prestaties nog onder die van de gemiddelde netbook uit.

Daarnaast is het argument 'bijna een ultrabook' ook nogal scheef: Bij een ultrabook verwacht ik 5 uur accuduur, niet 3 of 4.

Als je echt iets wilt met een tochscreen dan kan je naar mijn mening beter een tablet aanschaffen. Dat doet ook video en lichte spelletjes. Maar bevat een veel betere bouwkwaliteit, veel beter scherm, veel betere accuduur, en mindere prestaties. Volgens mij is er voor €550 wel wat leuks te krijgen.

• Gymaroe
@Darkstone
Ben je bezitter van deze Asus x202e?

?
Als je de/een laptop online koopt heb je 7of 14 dagen het recht deze terug te sturen. Mag je de latop dan ook in die tussentijd hebben gebruikt?

[ Voor 61% gewijzigd door Gymaroe op 18-01-2013 09:27 ]

• jvkollenburg
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 22:53
Ik heb deze laptop ruim een maand geleden gekocht en hij bevalt uitstekend. Het was de editie met 4GB geheugen en de i3 CPU. Zelfs GW2 draait er op (en met meer dan de allerlaagste settings). Van traagheid of koeler lawaai heb ik geen last gehad. Misschien doe ik er te weinig "CPU intensieve" dingen mee, of wellicht is het inmiddels met een BIOS update opgelost. In elk geval bevalt het me prima. Als je een W8 (die niet RT is) laptop met touch zoekt, kun je niet goedkoper vinden.

• remopas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05-2013
PROBLEEM/VRAAG
Momenteel stream ik via een desktop PC welke is voorzien van W7 Ultimate in 64 Bit uitvoering en wel in combinatie met een Audioquest Dragonfly DAC direct aangesloten op mijn stereo versterker. Streamen gebeurd alleen met muziek in 16 BIT PCM WAV 44,1Khz of in de diverse 16 dan wel 24BIT FLAC formaten met 44 - 48 - 88 – 96 Khz sample rate.
De PC herkent mijn Dragonfly perfect en zet deze in de te kiezen lijst voor driverkeuzemogelijkheden. In Windows 7 kun je dan ook o.a. kiezen uit ASIO en WASAPI drivers voor USB kernel streaming.
De Dragonfly kleur (samplerate indicator) geeft hierbij ook de 44 – 48 – 88 - 96Khz. altijd correct aan.
Ik wil nu gaan audio streamen via een nieuw hiervoor aan te schaffen laptop met touchscreen en W8. In een winkel enkele W8 laptop apparaten geprobeerd, maar allen vertonen ze dezelfde problemen.
Ik wilde hiervoor een ASUS RX202 C009 gaan aanschaffen welke naast het audio streamen ook als audio meetapparaat dienst zal gaan doen, maar het lijkt dat e.e.a. hierop niet goed zal werken.
Ik maak voor weergave van de muziek meestal gebruik van Foobar of de JRiver Media Center 18.
De Dragonfly DAC wordt door W8 herkent en er wordt muziek afgespeeld maar W8 laat hierbij niet zien wat er voor drivers worden gebruikt en mijn Dragonfly en geeft alleen maar (lila) 96Khz. weer. Het lijkt dus dat W8 zelf gaat “oversamplen” van bijvoorbeeld, 16 BITS PCM WAV files naar 96Khz. Deze omzetting is zo wie zo niet gewenst (extra verlies van kwaliteit door niet nodige omzetting), dan wel er is iets anders aan de hand.
De eigenlijke vraag luidt:
Kan Windows 8 gebruikt worden voor hoge kwaliteit audio streaming via USB in combinatie met een USB D.A.C. voor weergave van 44-48-88-96Khz signalen in 16- 24Bit FLAC of WAV direct via ASIO en/of WASAPI kernel drivers en hoe kan je dit binnen W8 zien en/of instellen?
Wie weet wat te doen, of moet ik alsnog W8 door W7 gaan vervangen? Dat zal dan wel erg jammer van de extra kosten, het niet gebruiken van W8 en het zeer langzame opstarten van W7 versie zijn.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je post leest ronduit beroerd en je post in een aankoopadvies thread voor een Acer laptop. Je kan beter een eigen thread maken met iets duidelijker opgemaakte tekst.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1