Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Hoi,

Ik ben op zoek naar Android developers/Tasker guru's, omdat ik niet uit een probleem kom. Nochtans beschouw ik mezelf als een redelijk geavanceerde Tasker gebruiker; ik heb wel wat ervaring met complexere profielen en scripts. Maar deze krijg ik dus niet opgelost :(

Ik heb een simpel Tasker profiel "InCar" dat aan de hand van een "BlueTooth connected" context geactiveerd wordt van zodra ik in de auto stap. Alle volumes worden dan op max gezet, en bij exit weer op hun originele waarde gezet. Werkt perfect!

Ik heb daarnaast nog een profiel dat als mijn "InCar" profiel actief is én ik een inkomende SMS ontvang geactiveerd wordt. De verzender en het bericht worden dan voorgelezen door middel van "Misc - Say" (via SVOX Lena). Helaas wordt dit altijd via de luidspreker van mijn telefoon gedaan, en dus niet via mijn bluetooth carkit (VW Passat 2012). Ik heb al alle mogelijke streams geprobeerd, maar ofwel hoor ik niks, ofwel nog steeds via de telefoonluidspreker.

Is het niet mogelijk om de carkit te doen geloven dat er een inkomende call is zodoende dat hij mijn radio/CD/... onderbreekt en overschakelt op Bluetooth source (zoals dit dus werkt bij een echt inkomend gesprek) en mijn SMS voorgelezen wordt via de autoluidsprekers? Heeft er iemand een idee of dit überhaupt wel kan binnen Android?

Heb me al suf gegoogled hierop, maar dus geen oplossing gevonden. Een enkele keer lees ik dat het onmogelijk is, omdat enkel “system” een inkomende call kan simuleren, maar volgens mij zou het misschien ook kunnen via een “Misc - Send Intent” in Tasker. Helaas is mijn Android/Tasker kennis onvoldoende om dit werkend te krijgen…

Als alternatief heb ik een “wait” van enkele seconden bij het binnenkomen van een SMS, waardoor ik snel manueel mijn radio kan instellen op Bluetooth source en zodoende de media stream toch door de auto luidspreker krijg, maar volledig automatisch zou zoveel mooier zijn (vooral omdat ik het binnenkomen van een SMS meestal mis omdat mijn autoluidsprekers de telefoonluidsprekers overstemmen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 21:33
ik heb het idee dat dat nooit kan, niet met android, en niet met een ander type:

Omdat je voorgelezen bericht via het HSP (Headset Profile) loopt.
het HFP (Handsfree Profile) werkt alleen bij telefoongesprekken (als handsfree telefoon), en daarbij wordt een signaal naar je radio gestuurd waardoor deze overschakelt.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Hmmm, nochtans is er sprake van een app Fieldtrip,die het wél voor elkaar krijgt om je radio te onderbreken om zijn ding te doen. Het kan dus volgens mij wel, alleen weet ik nog steeds niet hoe...