Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV [LCD / Plasma] [€850]

Pagina: 1
Acties:

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 12:27
Hallo allemaal!

Gezien mijn huidige TV ondertussen een jaartje of 6 / 7 oud is en ik *denk* dat binnenkort de "BTW weg ermee" week bij de MM weer van start gaat, wil ik me vast oriënteren op een nieuwe TV.
Enkele eisen en wensen voor de TV:
Beeld oppervlakte: Groter dan 32"
3D: Hoeft niet, geef het geld voor die functie liever ergens anders aan uit
Smart TV: Hoeft ook niet persé, maar dat zit er tegenwoordig al vrijwel altijd bij.
Budget: Laat ik inzetten op +- €850 met in het achterhoofd dat hier nog wat vanaf gaat met de aktie bij de MM.
Bonus: Vriendin vind Ambilight wel leuk, ik moet niet zeggen dat ik het vreselijk vind maar ik zie de voordelen er nou ook niet van in.

Verder LCD / Plasma, die keuze maakt me ook al niet echt uit, TV zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor films, series.

Nu vraag je je waarschijnlijk af, wat heb je zelf al opgezocht... nou, al redelijk veel maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
pricewatch: Philips 42PFL6877H - Want ambilight
pricewatch: Philips 47PFL6007H - zie boven
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 - 50" versie werd aangeraden in een ander topic maar daar is de prijs een stuk hoger van.
pricewatch: Samsung Series 6 UE40ES6710

Door veel te lezen ben ik eigenlijk alleen maar meer bos en minder bomen gaan zien dus ik vraag me af of jullie mij de goede richting in kunnen sturen.

Bij voorbaat dank iedereen voor alle hulp!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Zit in het zelfde schuitje, ik lees stiekum mee. Zat ook met exact de zelfde tv's in mijn hoofd.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Xevoo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:10:
3D: Hoeft niet, geef het geld voor die functie liever ergens anders aan uit
Hier ontkom je eigenlijk niet aan. Als je een televisie met jouw budget koopt en je wil een goede beeldkwaliteit hebben, kom je automatisch uit bij een televisie welke ook 3D heeft.
Het is echter niet zo dat 3D altijd gebruikt moet worden. Het is een goedkope techniek waar je echt niet veel extra voor betaalt. En in veel gevallen moet je ook eerst 3D brillen erbij kopen voordat je er ook gebruik van kunt maken.
Smart TV: Hoeft ook niet persé, maar dat zit er tegenwoordig al vrijwel altijd bij.
Ook hier hetzelfde verhaal als 3D.
Budget: Laat ik inzetten op +- €850 met in het achterhoofd dat hier nog wat vanaf gaat met de aktie bij de MM.
Een redelijk budget. Daar kun je wel wat mee.
Bonus: Vriendin vind Ambilight wel leuk, ik moet niet zeggen dat ik het vreselijk vind maar ik zie de voordelen er nou ook niet van in.
Ambilight is iets wat je alleen bij Philips terugvindt. Echter is Philips geen Philips meer, maar TP Vision en dit merk je in de kwaliteit. Mijn aanraden is dus om zeker geen Philips meer te kopen of te wachten totdat TP Vision hun 2013 modellen heeft uitgebracht. Misschien dat ze het beter zijn gaan doen, maar dat betwijfel ik.

Anyway. Mocht ze het ambilight echt interessant vinden, je kunt het ook zelf maken met LED Dioders van de IKEA. Het is dan wel niet hetzelfde effect als wat Philips heeft, maar het idee en de werking is wel hetzelfde. Ik heb dit ook bij mijn televisie gedaan en het voegt echt wat toe wanneer je in het donker kijkt.
Verder LCD / Plasma, die keuze maakt me ook al niet echt uit, TV zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor films, series.

Nu vraag je je waarschijnlijk af, wat heb je zelf al opgezocht... nou, al redelijk veel maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
pricewatch: Philips 42PFL6877H - Want ambilight
pricewatch: Philips 47PFL6007H - zie boven
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50 - 50" versie werd aangeraden in een ander topic maar daar is de prijs een stuk hoger van.
pricewatch: Samsung Series 6 UE40ES6710

Door veel te lezen ben ik eigenlijk alleen maar meer bos en minder bomen gaan zien dus ik vraag me af of jullie mij de goede richting in kunnen sturen.

Bij voorbaat dank iedereen voor alle hulp!
Zelf ben ik een fan van plasma omdat het beeld superieur is aan LCD. Kleuren zijn goed en diep, contrast is goed, zwartwaarde is goed en de kijkhoek is goed. Het maakt ook niet uit of je de goedkoopste of de duurste neemt, met plasma heb je altijd een goede beeldkwaliteit.

In mijn ogen is de Panasonic ST50 serie wel de beste koop van 2012. Op vrijwel elk gebied presteert deze televisie erg goed en je betaalt er niet eens heel erg veel geld voor. Voor dat geld krijg je gewoon niets beters.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook hier een plasma-fan. Heb sinds zo'n 1,5 jaar nu een Panasonic 42GT30 staan en het is nog steeds een top-aankoop. Heb nog geen lcd-tv gezien bij die er ook maar een beetje bij in de buurt komt. Zeker als je de prijs laat meewegen heb je een vele malen duurdere lcd nodig om qua kwaliteit in de buurt te komen van een plasma tv. Ga zeker eens kijken naar een plasma tv dus.

En check de prijzen in de pricewatch. Ondanks een btw-actie is Mediamarkt echt niet altijd de goedkoopste aanbieder.

• Xevoo
Dimens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:32:
[...]
Hier ontkom je eigenlijk niet aan. Als je een televisie met jouw budget koopt en je wil een goede beeldkwaliteit hebben, kom je automatisch uit bij een televisie welke ook 3D heeft.
Het is echter niet zo dat 3D altijd gebruikt moet worden. Het is een goedkope techniek waar je echt niet veel extra voor betaalt. En in veel gevallen moet je ook eerst 3D brillen erbij kopen voordat je er ook gebruik van kunt maken.

[...]
Ook hier hetzelfde verhaal als 3D.

[...]
Een redelijk budget. Daar kun je wel wat mee.

[...]
Ambilight is iets wat je alleen bij Philips terugvindt. Echter is Philips geen Philips meer, maar TP Vision en dit merk je in de kwaliteit. Mijn aanraden is dus om zeker geen Philips meer te kopen of te wachten totdat TP Vision hun 2013 modellen heeft uitgebracht. Misschien dat ze het beter zijn gaan doen, maar dat betwijfel ik.

Anyway. Mocht ze het ambilight echt interessant vinden, je kunt het ook zelf maken met LED Dioders van de IKEA. Het is dan wel niet hetzelfde effect als wat Philips heeft, maar het idee en de werking is wel hetzelfde. Ik heb dit ook bij mijn televisie gedaan en het voegt echt wat toe wanneer je in het donker kijkt.

[...]

Zelf ben ik een fan van plasma omdat het beeld superieur is aan LCD. Kleuren zijn goed en diep, contrast is goed, zwartwaarde is goed en de kijkhoek is goed. Het maakt ook niet uit of je de goedkoopste of de duurste neemt, met plasma heb je altijd een goede beeldkwaliteit.

In mijn ogen is de Panasonic ST50 serie wel de beste koop van 2012. Op vrijwel elk gebied presteert deze televisie erg goed en je betaalt er niet eens heel erg veel geld voor. Voor dat geld krijg je gewoon niets beters.
Kijk, het is niet dat ik geen 3D wil, het is meer dat ik het er niet persee op hoef, maar zoals je zelf al zegt is het tegenwoordig bijna overal ingebouwd.

Smart TV zelfde als hierboven.

Jij persoonlijk zou dus de Panasonic aanraden in dit geval? Zitten er verder nog veel verschillen in de kwaliteit betreft:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST50
of
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50
?

Verder:
S1NN3D schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:41:
Ook hier een plasma-fan. Heb sinds zo'n 1,5 jaar nu een Panasonic 42GT30 staan en het is nog steeds een top-aankoop. Heb nog geen lcd-tv gezien bij die er ook maar een beetje bij in de buurt komt. Zeker als je de prijs laat meewegen heb je een vele malen duurdere lcd nodig om qua kwaliteit in de buurt te komen van een plasma tv. Ga zeker eens kijken naar een plasma tv dus.

En check de prijzen in de pricewatch. Ondanks een btw-actie is Mediamarkt echt niet altijd de goedkoopste aanbieder.
Ik wil ook niet naar de MM rennen en hem daar gelijk kopen inderdaad, maar omdat die actie eraan komt ben ik benieuwd of het daar een stuk goedkoper is. Ik ga natuurlijk nog wel de prijs vergelijken met de webwinkels, blijf natuurlijk een hollander.

Kunnen jullie ook nog wat zeggen over de houdbaarheid van een plasma tv? Die kan gewoon net zo lang mee als een LCD (LED) tv?

[ Voor 17% gewijzigd door Xevoo op 16-01-2013 13:44 ]

• Dimens
Xevoo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Kijk, het is niet dat ik geen 3D wil, het is meer dat ik het er niet persee op hoef, maar zoals je zelf al zegt is het tegenwoordig bijna overal ingebouwd.

Smart TV zelfde als hierboven.

Jij persoonlijk zou dus de Panasonic aanraden in dit geval? Zitten er verder nog veel verschillen in de kwaliteit betreft:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST50
of
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST50
?
Dit gaat voornamelijk over het formaat en niet over de kwaliteit. Het komt inderdaad wel eens voor dat een televisie in een bepaald formaat een hele andere kwaliteit heeft, maar over het algemeen is de kwaliteit in dezelfde serie gelijk.

In dit geval dus 50" of 42" voor de ST50 serie.
Verder:

[...]

Ik wil ook niet naar de MM rennen en hem daar gelijk kopen inderdaad, maar omdat die actie eraan komt ben ik benieuwd of het daar een stuk goedkoper is. Ik ga natuurlijk nog wel de prijs vergelijken met de webwinkels, blijf natuurlijk een hollander.
De TX-P42ST50 is bij de Media Markt nu €699,- waar dan vervolgens 21% BTW vanaf gaat. Omgerekend is dat het bedrag keer 0,83 wat uitkomt op €555,-. Dat zal volgens de berekening nu dan de prijs worden.
Echter is het nog maar de vraag of deze Panasonic ook binnen de actie zal vallen. Voorgaande jaren was dit niet het geval en de kans is er dat dit ook dit jaar is. Al kun je hem op sommige plekken wel mee krijgen inclusief de korting.

En dan is het nog de vraag of de Media Markt de prijs niet omhoog doet. Dit willen ze ook nog wel eens doen, zodat je uiteindelijk nog steeds meer betaalt dan hierboven uitgerekend.
Kunnen jullie ook nog wat zeggen over de houdbaarheid van een plasma tv? Die kan gewoon net zo lang mee als een LCD (LED) tv?
Dit paneel van Panasonic heeft een levensduur van 30 jaar. Maar dit zul je waarschijnlijk niet gaan halen. Als je een televisie open maakt, zie je allemaal printplaten zitten. Die printplaten zullen het waarschijnlijk geen 30 jaar uithouden en zullen het eerder begeven. Dat is een nadeel van de wegwerp economie waar we nu in leven. De levensduur van apparaten is omlaag gegaan, maar zo ook de prijs.

Over de levensduur hoef jij je dus eigenlijk niet druk te maken. Tegen de tijd dat de televisie ook al kapot zou zijn, heb je waarschijnlijk alweer een nieuwe en grotere gekocht.

• Xevoo
Oké dan, maar mochten we toch gaan voor 1 van de LCD tv's welke zo in jou opinie dan doorgaan als de betere TV?

In ieder geval al heel erg bedankt voor al je antwoorden en informatie! Ik wacht even de actie af en ga tegen die tijd beslissen, ondertussen nog even enkele tv's onder de loep nemen.

• Dimens
Xevoo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:31:
Oké dan, maar mochten we toch gaan voor 1 van de LCD tv's welke zo in jou opinie dan doorgaan als de betere TV?

In ieder geval al heel erg bedankt voor al je antwoorden en informatie! Ik wacht even de actie af en ga tegen die tijd beslissen, ondertussen nog even enkele tv's onder de loep nemen.
Ik zou sowieso geen Philips nemen. En ik zou voor het geld wat jij te besteden hebt qua LCD een Sony KDL-40HX750 nemen. Deze Sony heeft een 200Hz paneel voor een goede motion resolution en een goede beeldkwaliteit.

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 18:35
Wij hebben 2 weken geleden een philips 47pfl6877 gekocht, ja hij ziet er erg goed uit en ja ambilight is super... nee beeldkwaliteit ben ik niet tevreden over, ik ga de tv omruilen!

• Xevoo
Dimens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:24:
[...]

Ik zou sowieso geen Philips nemen. En ik zou voor het geld wat jij te besteden hebt qua LCD een Sony KDL-40HX750 nemen. Deze Sony heeft een 200Hz paneel voor een goede motion resolution en een goede beeldkwaliteit.
Oké, vriendin vind de Panasonic ook mooier qua uiterlijk, dus waarschijnlijk zal het die worden, dan ligt het dus aan de prijs op dat moment of het de 42" of 50" word. Vriendin zei dat 50" wel erg groot word en dat ze dat liever niet heeft (lol :+ ) dus dat kan nog een discussiepunt worden.

• Dimens
Xevoo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:11:
[...]

Oké, vriendin vind de Panasonic ook mooier qua uiterlijk, dus waarschijnlijk zal het die worden, dan ligt het dus aan de prijs op dat moment of het de 42" of 50" word. Vriendin zei dat 50" wel erg groot word en dat ze dat liever niet heeft (lol :+ ) dus dat kan nog een discussiepunt worden.
Zeg haar dat het net als een grote piemel is. Het is even schrikken als ze hem ziet en het formaat is even wennen. Maar eenmaal dat ze eraan gewend is, wil ze niet kleiner meer. :D

• Xevoo
Dimens schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Zeg haar dat het net als een grote piemel is. Het is even schrikken als ze hem ziet en het formaat is even wennen. Maar eenmaal dat ze eraan gewend is, wil ze niet kleiner meer. :D
Ik weet nou niet of dat advies in mijn voordeel gaat werken :o Straks gaat ze zelf op zoek naar groter! In ieder geval heel erg bedankt voor je advies! Word erg gewaardeerd! _/-\o_

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Of de 50UT50: pricewatch: Panasonic Viera TX-P50UT50

Heeft bij daglicht wel reflecties (door ontbreken van Louvre filter) maar is in donkere omstandigheden prachtig. En een 50" plasma voor 600 euro is natuurlijk belachelijk weinig.
Pagina: 1