W7X64: Geluid is weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hier maar even, omdat het geen hardwareprobleem lijkt. Mijn geluid is weg. Gisteravond deed alles het nog prima, pc in sluimerstand en slapen. Ik word wakker, slinger de pc aan en geen geluid. Funky. Even herstarten dan maar, en dan nog eens zien. Helaas; nada. Alle stekkertjes zijn goed aangesloten, en hardwarematig lijkt er sowieso niets aan de hand. Softwarematig kom ik er echter ook niet helemaal uit; een driverdingetje zou met de reboot opgelost moeten zijn, er zijn geen updates geïnstalleerd en tsja;

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/8qchkb475/Knipsel.jpg

Hij doet wel iets... Wie kan me verder helpen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:58
Maak je gebruik van S/PDIF (digtale output)? De meeste mensen hebben namelijk gewoon hun boxen met stekkertjes aangesloten en maken geen gebruik van de digitale output. In dat geval moet je dus gebruik maken van 'Speakers', welke niet is aangesloten volgens windows.

Als je wel gebruik maakt van de digitale output, zou het gewoon moeten werken volgens windows. In dat geval zou ik het niet weten, ik maak geen gebruik van de digitale output.

Ik hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Thysiej schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:50:
Maak je gebruik van S/PDIF (digtale output)? De meeste mensen hebben namelijk gewoon hun boxen met stekkertjes aangesloten en maken geen gebruik van de digitale output. In dat geval moet je dus gebruik maken van 'Speakers', welke niet is aangesloten volgens windows.

Als je wel gebruik maakt van de digitale output, zou het gewoon moeten werken volgens windows. In dat geval zou ik het niet weten, ik maak geen gebruik van de digitale output.

Ik hoop dat het helpt.
|:(. Ik had er niets in verandert, dus ging er vanuit dat het nog goed stond. Assumptions are... Maar nee dus; speakers moeten het zijn, maar deze is niet te selecteren. Het stekkertje zit er nog in, en als ik hem eruit haal en over het backpanel van de computerkast heenhaal dan ruizen de boxen. Softwarematig dus.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 21:58
Dat hoeft niet perse zo te zijn. Dat jouw boxen werken, betekend niet dat jouw geluidskaart ook werkt.

Wat je eens zou kunnen proberen is kijken in 'Apparaatbeheer', wat de status is van jouw 'High Definition Audio Device'. Waarschijnlijk staat daar wel een status of iets dergelijks bij.