• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-02 15:36
Hallo,

Sinds enkele dagen een nieuwe Dell 17r se laptop gekocht. Ben er ontzettend blij mee. Gister Skyrim erop gezet en gamede lekker weg op high/med settings. Vanmorgen wil ik echter doorgaan waar ik gister geëindigd was en deed hij op dezelfde settings erg traag. Zelfs op low momenten van haperingen.

Er zit standaard ook een turbo boost op en ik heb het idee dat de cpu veel te veel 'gebruikt' wordt. Bij het aanklikken van deze computer of internet knalt die soms al naar 2,0-3,0 ghz.

Het is een i5 3210m met 2,5ghz. Wat gaat hier mis? Laatste drivers zijn al geïnstalleerd. Ik heb níks gedaan tussen het moment van uitzetten gister en het opstarten net.

EDIT: Met de opladererin gaat het wel een stuk sneller al.... Maar wordt de accu niet 'lui' als je altijd de oplader erin hebt zitten? En het moet toch niet zo zijn die zonder oplader niet snel genoeg is?

[ Voor 13% gewijzigd door poekiepoes12 op 16-01-2013 11:17 ]

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:56
Als je nieuw bent voor laptops dan is dit je oplossing:
Laptops gaan in energiezuinige modus zodra ze op de accu werken en worden de prestaties drastisch vermindert van je grafische chipset. Wil je gamen? leg hem dan aan de lader of stel in het windows energiebeheer schema in dat de grafische chipset op batterij op maximale prestaties gaat werken dan zal deze hetzelfde werken als op de stroom.
En als het goed is kan het geen kwaad als je aan de stroom blijft spelen maar als je misschien geen game aan het spelen bent probeer dan regelmatig de accu leeg te maken.
Hopelijk was dit het antwoord dat je zoekt :)
m.v.g Gringjammer

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-02 22:37
Jah alleen met netstroom aangesloten heb je max performence.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0