Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 23:49
Sinds kort heb ik 120mb/10mb internet van UPC. Heb verschillende keren speedtest gedraaid en haal meestal netjes de beloofde snelheid. Echter, als ik naar andere sites upload (Vimeo, FTP etc) gaat de upload maar met 100kB/s. Dit heb ik naar verschillende FTP's geprobeerd en met verschillende computers. Ook als ik op locatie vanaf m'n NAS download, gaat dit langzaam. Ik haal dus in de praktijk zelden 10mb/s. Meestal (nog geen) 100kb/s.

Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderd

Heb je een router? Haal deze er dan eerst even tussen vandaan, en sluit je PC rechtstreeks aan op het modem.

• DJH
Ja, de WNDR3700. Dat ga ik ff proberen, thanks.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zich is de WNDR3700 een prima apparaat, dus dat zou het probleem niet mogen zijn - hooguit gare instellingen erin.

Dat gezegd: je zegt dat je sindskort UPC internet hebt. Dan heb je geheid een modem met ingebouwde router. Hoe heb je dat exact icm de WNDR3700 ingesteld? NAT-achter-NAT is zelden een goed idee. Als het een EPC3925 is kun je hem in bridged mode zetten. Heb je dat ook gedaan? Of juist de WNDR3700 in AP/bridged mode gezet?

Oslik blyat! Oslik!

• DJH
dion_b schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:36:
Op zich is de WNDR3700 een prima apparaat, dus dat zou het probleem niet mogen zijn - hooguit gare instellingen erin.

Dat gezegd: je zegt dat je sindskort UPC internet hebt. Dan heb je geheid een modem met ingebouwde router. Hoe heb je dat exact icm de WNDR3700 ingesteld? NAT-achter-NAT is zelden een goed idee. Als het een EPC3925 is kun je hem in bridged mode zetten. Heb je dat ook gedaan? Of juist de WNDR3700 in AP/bridged mode gezet?
Dat ga ik ook ff checken, thanks. Mocht dit het probleem zijn is het wel erg vreemd dat ik met speedtest.net wel de beloofde snelheid vaak haal, toch? Die PC waar ik het mee test zit ook aan de WNDR3700.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Juist als het met speedtest.net wel goed gaat maar met FTP niet zou je problemen kunnen hebben met actieve FTP bij NAT-achter-NAT. Je kunt er iig vanuit gaan dat als Speedtest.net de juiste upload weergeeft, de verbinding an sich prima is.

Oslik blyat! Oslik!

• DJH
dion_b schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:22:
Juist als het met speedtest.net wel goed gaat maar met FTP niet zou je problemen kunnen hebben met actieve FTP bij NAT-achter-NAT. Je kunt er iig vanuit gaan dat als Speedtest.net de juiste upload weergeeft, de verbinding an sich prima is.
Klinkt logisch inderdaad. Zodra ik thuis ben probeer ik die dingen. Thanks! :)

• DJH
Heb alles losgehaald en alleen het UPC modem aangesloten en het modem gereset. Er veranderd niets aan de snelheden. Heb een aantal FTP's geprobeerd en allemaal zo rond de 80kb/s. Echter, er was wel 1 FTP waar ik wel met 1mB/s naar kon uploaden. Het vreemde is dat altijd rond de 80kb/s is -of- 1 MB/s. Nooit ertussen in. Speedtest.net is wel op snelheid.

Ook b.v. uploaden naar Vimeo is traag, terwijl ik daar met een andere verbinding (glasvezel) wel snel naar kan uploaden. Iets uploaden van UPC naar die glasvezel is ook traag, 80 kb/s.

Echt vreemd. Zou het kunnen dat UPC langzaam communiceert met veel servers? Of moet ik het wel bij m'n eigen configuratie zoeken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het een enkele server zou zijn zou het mogelijk daarnaan kunnen liggen of aan de route erheen, maar structureel bij meerdere servers terwijl de verbinding verder OK is, dan denk ik meer aan instellingen.

Bij FTP zou ik iig altijd actief vs passief uitproberen.

Oslik blyat! Oslik!

• DJH
Raar. Sommige FTP servers zijn supersnel > 1,2 MB/s en sommige (de meeste) zijn traag > 80kb/s. Kan gebeuren zo je zeggen. Maar als ik van FTP naar FTP kopieer dan is die trage FTP ineens wel snel (dus zonder tussenkomst van mijn internetverbinding).

Heb alles gereset en zelfs gebridged naar de wndr3700. Altijd hetzelfde. Ook actief, ook passief.

Zou m'n modem stuk kunnen zijn?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me uitermate onwaarschijnlijk. Als je de modem in bridged mode zet doet dat ding echt niets boven layer 2, dus is er geen verschil tussen FTPs en FTP en andere protocollen.

Als je dan nog wel verschillen ziet ligt dat zeker niet aan het modem.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1