Toon posts:

Vreemde gewaarwording Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Even een vraagje. Ik heb een gadget op Marktplaats staan waar veel interesse voor is. Nu heb ik al 3x een koper gehad (3 verschillende dus) en ook al 3x gehad dat ik een tijd afgesproken heb met deze mensen en dat ze 1 uurtje of een half uurtje vantevoren afbellen/smsen. Dit tilt mij behoorlijk. Mijn vraag is; Wat kan ik hieraan doen (vrees niets) en wat bezielt deze mensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:37
lol serieus? daar doe je toch niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig aan te doen denk ik! Dit soort mensen heb je er toch altijd bij helaas.

Misschien de gadget proberen te verkopen via Tweakers V&A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 09:20
Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Denk dat je al blij mag zijn dat ze uberhaupt afbellen. Zijn er genoeg die niets van zich laten horen.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel vreemd. Dan bellen ze ook nog om de afspraak te bevestigen (gaat hier om een iPad 2 overigens) en dan komen ze niet. Dit gebeurd wel vaker maar toch niet 3x achterelkaar. Soms heb ik het idee alsof ze het expres doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:22

EnnaN

Toys in the attic

Ik heb wel eens iemand gehoord die om een aanbetaling vroeg bij een afspraak. Dan heb je vast veel minder mensen die het willen (omdat het klinkt als oplichting), maar als iemand geld overmaakt weet je iig dat je niet voor jan lul gaat zitten wachten.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:06:
Weinig aan te doen denk ik! Dit soort mensen heb je er toch altijd bij helaas.

Misschien de gadget proberen te verkopen via Tweakers V&A?
Staat die al op maar ook hier zijn er van die mafklappers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Misschien kun je je troosten met de gedachte dat je niet de enige bent met gekke marktplaatskopers. In de huiskamer loopt een topic met 6000+ posts over mensen die niet op komen dagen, rare prijzen eisen, niet in normaal Nederlands kunnen mailen etc: marktplaats... ik word er gek van

Het hoort erbij zullen we maar zeggen :')

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gizz Haha ja nu je het zegt maar echt 3x achterelkaar heb ik nog nooit meegemaakt en ik verkoop zowat alles op MP, prijs lijkt mij overigens toch wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je hebt geen prijs genoemd, dus beetje moeilijk oordelen ;). Maar wel vervelend man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
275,- met hoes erbij. Nieuwprijs is 370 gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:06:
Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Denk dat je al blij mag zijn dat ze uberhaupt afbellen. Zijn er genoeg die niets van zich laten horen.
Inderdaad komt vaak genoeg voor. Heel af en toe zit er eens iemand tussen die belt en netjes op komt dagen, maar daar staan alle ruilers (nee dank je ik hoef geen BMX-bike...), mensen die nooit op komen dagen en mensen die op komen dagen en opeens minder willen betalen tegenover. Als het even kan vermijd ik marktplaats ook, ik betaal liever de 8% commissie van Ebay dan al dat gezeur altijd met mensen via marktplaats.

Overigens aan de TS: Apple producten gaan naar mijn ervaring goed via Ebay, helpt daar wel als je al positieve feedback achter je naam hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dipsausje Klopt alleen 8% vind ik way to much eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

JustMyOpinion schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:06:
[...] Denk dat je al blij mag zijn dat ze uberhaupt afbellen. Zijn er genoeg die niets van zich laten horen.
Dit dus. Ik denk dat dit juist je vreemde gewaarwording moet zijn :)

Ik zou inderdaad technische zaken sneller op Tweakers V&A zetten of richten op eBay. Misschien niet zo snel weg als via Marktplaats, maar wel meer betrouwbare afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:17:
@Dipsausje Klopt alleen 8% vind ik way to much eerlijk gezegd.
Vind je? 20 euro voor minder kopzorgen is het mij wel waard.

Verder, volgens mij is het ook vaak dat als mensen iets zoeken ze bij meerdere advertenties proberen. Meestal ook omdat de verkopers soms ontzettend lang over reageren doen.

Maar goed, om hier een topic voor aan te maken is wel een beetje onzinnig eigenlijk.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Marktplaats en gadgets is niet echt een goede combinatie. Voor babyspullen/ meubels/ witgoed is het echter, naar mijn mening, een zeer geschikt platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:41

page404

Website says no

Gek genoeg slaag ik er meestal goed in om spullen via Marktplaats te verkopen.... uiteindelijk. Ik wordt ook wel gek van alle mensen die met belachelijke vraagprijzen komen, zeggen dat ze echt niet meer geld hebben, vragen of ze kunnen ruilen, of via email tot een prijsafspraak komen en dan niet meer van zich laten horen.
Ach, het hoort er blijkbaar bij. Zolang ik uiteindelijk tot een fatsoenlijke deal komt neem ik het maar voor lief.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Mensen willen altijd dingen goedkoper hebber dan dat het eigenlijk waard is, vooral op zo'n redelijk anoniem of afstandelijk platform als marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Sja, je doet er niet zoveel aan. Gewoon afspraken op momenten dat je toch thuis bent. Je moet er iig niet voor thuis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Je krijgt wel vaker mailtjes van mensen met halve interesse en daar hoor je dan niks meer van. Maar ik moet zeggen, als er eenmaal een afspraak gemaakt is komt men altijd wel opdagen.
Ik vind marktplaats nog steeds wel handig, ondanks e-mails met halve interesse en ook onzin biedingen. Elektronica zet ik vaak op marktplaats en tweakers V&A.

Ik kan me nog wel een verhaal van een vriend herinneren. Die zette iets (iets voor in huis, in de keuken ofzo, weet niet meer) op marktplaats, voor gratis af te halen. Toen kreeg hij de hele tijd e-mails met mensen die wel interesse hadden maar domme vragen stelden etc maar niet dat ding kwamen ophalen. Vervolgens had hij het er voor opnieuw opgezet voor 15 euro, toen was het de volgende dag gewoon verkocht zonder enige moeite :)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Tjah weet je ik zag laatst een Thrustmaster Warthog voor de helft van de prijs of iets dergelijks, dus dan ga ik ook vragen stellen. Bleek dat hij alleen het linkerdeel (de thrusts) aanbood. Het was overigens een gereserveerde aanbieding, dat had ik over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Nou ik heb het verhaal ook van een andere kant gezien; maak een afspraak om iets op te halen, en een uur later vragen ze of ik nog hoger wil bieden, omdat iemand anders een hoger bod heeft gedaan. Marktplaats is een goed voorbeeld van de verpaupering van de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Nog een andere kant van een verhaal is iemand die boos was op mij omdat ik belde over een afspraak waar hij al helemaal vrij voor had geregeld.. behalve dan dat ik die afspraak nog helemaal niet had bevestigd, en ik die mail met dat voorstel nog niet eens had beantwoord.
En ik wilde alleen maar vragen of hij later in de middag kon i.p.v. begin van de middag. Maar dat kreeg ik er al niet meer doorheen, hij dacht dat ik het wilde afzeggen o.id., hij reageerde erg pissig en hing vrij snel op. Echt vreemd.
Toen hij zo boos werd had ik nog zoiets van ok, ok, rustig, dan doen we het wel op jouw voorgestelde tijd (lastiger voor mij, maar ik wilde er ook vanaf). Maar ook dat kreeg ik er niet doorheen en had hij opgehangen. En dat allemaal om een onbevestigde afspraak.

[ Voor 20% gewijzigd door !null op 16-01-2013 10:35 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Niet iedereen op Marktplaats heeft natuurkunde gestudeerd. Er zitten rare snuiters tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Meest ergerlijke zijn mensen die expres minder geld meenemen (of dat zeggen), en dan nog een beetje gaan lopen opdringen als je bezwijkt onder die achterbakse verkooptruc.

Ik zet veel spul liever op eBay. Het ligt ook aan wat je verkoopt. Brommers kan je EEECHT je lol op.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 22:02
Mensen die te weinig geld meenemen irriteer ik mij ook aan. Afspraak = afspraak. Dan moet je gewoon hard zijn. Heb het ook een keer gehad met scooteronderdelen. Hij kwam met 150e ipv 200e. Toen ging de garagedeur gewoon dicht en liep ik weg. Hij vroeg waarom ik dat deed. Simpel je hebt te weinig geld. Toen kwam er ineens nog 50e tevoorschijn. :')

Vind Marktplaats ook maar klote om dingen op te verkopen. Niet komen opdagen en dat soort onzin. Te weinig geld meenemen en nog meer van dat gezeur.

[ Voor 18% gewijzigd door spookz0r op 16-01-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook een keer gehad met een Xbox 360. Turks gezin nam expres minder geld mee, toen heb ik gewoon gezegd dan komen jullie voor niks. 150 of anders niet en dan is daar het gat van de deur :) Uiteindelijk kochten ze hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Ja, bij auto`s en brommers krijg je helemaal sjaggeraars over de vloer, van die kampsjaken. Ik probeer altijd via de snuffelhoek op mijn werk te verkopen, of via Facebook. Van collega`s of vrienden hoef ik echt niet het onderste uit de kan. Tis ook een kwestie van gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Afdingen is normaal, hoort bij het spelletje. Maar dat kunnen ze 1 of 2 keer proberen, en dan is nee is nee. Te weinig meenemen is de slechtste smoes ooit, dan zou ik uit principe al geen euro zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb dit topic heel even aangekeken, omdat er oorspronkelijk wel iets van een aanzet tot discussie werd gedaan (namelijk hoe je dit soort ervaringen kan voorkomen). Maar inmiddels lijkt iedereen, inclusief de topicstarter enkel nog vreemde ervaringen op te willen sommen.

Het Shopping Forum is niet echt bedoeld voor dit soort opsommingen van (vreemde) marktplaatservaringen. Daarvoor hebben we inderdaad in de Huiskamer al marktplaats... ik word er gek van.

Ik doe dit topic dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.