Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37
Ik heb vandaag ontdekt dat de batterij van me toestel lichtjes is opgezwollen. De laatste tijd moet ik die ook meer opladen dan ooit en valt die soms uit als die nog 50% heeft. Het gaat om de samsung galaxy W. Wat kan ik aan die opgezwollen batterij doen?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53
Vervangen lijkt me een goede optie. Wel even netjes weggooien bij het chemisch afval :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 16:10
Meestal is een opgezwollen batterij het gevolg van een interne kortsluiting of een lekkende cel.
Zoals wwwhizz hierboven al aangeeft is het het beste om de accu te vervangen. Samsung geeft een half jaar garantie met aankoopbewijs op de accesoires, waar de accu dus ook onder valt. Dus als je nog een aankoopbewijs hebt van het toestel van minder dan 6 maanden oud, dan zou ik even contact opnemen met de winkel waar je het toestel gekocht hebt. :)

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
Idd , als lipo's beginnen zwellen ( ik ga er vanuit het een type lipo batterij is ) , dan kunnen ze in het ergste stadium spontaan ontvlammen. Weinig waarschijnlijk , maar ik zou het risico niet nemen.
Als zo'n batterij vuur vat , dat krijg je een mooie grote steekvlam , je wil die niet in het broekzak hebben zitten :)

Eerste statium is zwellen , dan roken, dan ontbranden.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
Toestel gaat al 1 jaar en een maand mee. Het is een 3.7 V Li-ion batterij met 1.500 mAh

ENDIT om 7:00: welke accu raden jullie me aan om te kopen? Zo een goedkope batterij van een of ander bedrijf of de gewone van samsung?

[ Voor 44% gewijzigd door KoensSocialL op 16-01-2013 06:59 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:51
KoensSocialL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:15:
Toestel gaat al 1 jaar en een maand mee. Het is een 3.7 V Li-ion batterij met 1.500 mAh

ENDIT om 7:00: welke accu raden jullie me aan om te kopen? Zo een goedkope batterij van een of ander bedrijf of de gewone van samsung?
Bij dealextreme bijvoorbeeld, heb je batterijen voor minder dan 5 euro, en mogelijk ook nog meer dan de reguliere 1500Mah, al zijn dot vaak 'chinese cijfers'. Heb er zelf 1 in mn samsung nadat die batterij iets te warm werd en ook dik begon te worden. Scheelt zo'n 15 euro en gaat nog langervmee ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
Ik ben vandaag toevallig langs de winkel gepasseerd waar ik de Galaxy W heb gekocht. En ze zeiden dat ik het beste zo snel mogelijk een nieuwe batterij zou aanschaffen. Ik heb er 1 gekocht die morgen wordt geleverd. Het is een van Samsung zelf. Ik had ook zo een gevonden die 2900 mAh heeft ipv 1500, maar dan is de gsm een stuk dikker en ergens vertrouw ik het niet..het gaat trouwens over DEZE batterij wat ik niet zo vertrouw..

K.W.

Pagina: 1