Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

12/13/14 "Laptop 600-650 euro

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Ik ben op zoek naar: Een handzame laptop!

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
voornamelijk school werk, word, internet, beetje programmeren.
Wat mooi zou zijn: een (licht) spelletje met wat instellingen teruggeschroefd: COD etc.

Wat mag je laptop gaan kosten?
600-650 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Vanwege veel meenemen naar school, een kleine laptop. accuduur zo lang mogelijk 3 a 4 uur oid lijkt mij voldoende.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Geen Acer/ Packard Bell vanwege meerdere slechte ervaringen. ook Medion staat mij niet aan. De rest is alles welkom.

Volgens mij is wat ik zoek nauwelijks te vinden, of je gaat meteen 150 euro omhoog: pricewatch: Sony Vaio SVE14A1V1E

Met de meeste laptops uit de pricewatch zit je meteen met een geïntegreerde videokaart. 2e hands is misschien ook een optie. Nu kom ik van een macbook af, en zit er aan te denken om via v&a een air aan te schaffen, omdat mac os mij toch trekt vanwege persoonlijke voorkeur. Spellen kun je wel vergeten dan. Welke ik wel gevonden heb, wat ik zelf mooie opties vind:

pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A02NL (slecht leverbaar)

pricewatch: MSI X-Slim X370-214NL (zelfde verhaal)

pricewatch: Samsung NP535U3C-A03NL (een fusion, weet niet hoe die precies presteren.

edit:
Deze sony is misschien ook wel wat:

pricewatch: Sony Vaio VPCCA2S1E (Wit)

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 15-01-2013 23:22 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor wat je ermee wilt doen vind ik de NP535U3C-A03NL een goede keuze. Ding is behoorlijk stevig, batterij gaat lang mee, is niet zwaar en kost niet teveel.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 15-01-2013 23:13 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PilatuS schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:12:
Voor wat je ermee wilt doen vind ik de NP535U3C-A03NL een goede keuze. Ding is behoorlijk stevig, batterij gaat lang mee, is niet zwaar en kost niet teveel.
Accu van de Samsung is juist heel erg matig...

Dan kun je naar mijn mening nog eerder kijken naar de Dell Inspiron 14Z...
heeft:
2x snellere cpu
5 uur accuduur
redelijke bouwkwaliteit.

Die kun je ongeveer voor 580 euro krijgen..
Hoe het zit met de kortingsbonnen en de url hacks weet ik niet.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

€ 539 met HDD en msata van onbekende grootte. € 581 met 128GB SSD.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Aangezien je de macfeeling wel wat vindt:
pricewatch: Lenovo IdeaPad U310-MAG67MH

Is er ook in het blauw, of in het grijs tegen een meerprijs van €76.

Er zit dan wel een HD 4000 maar die presteert nog best redelijk. Black Ops II en BF3 trekt ie maar net aan, of eigenlijk meer niet dan wel, maar toch...

[ Voor 24% gewijzigd door Kwabbernoot op 16-01-2013 00:05 ]

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Bedankt iedereen tot zover. De Dell Vind ik qua uiterlijk wel erg saai, en heeft geen ddedicated grafische kaart. De lenovo vind ik wel erg mooi, ga ik naar kijken. Komt het er dus op neer dat er weinig laptops van rond de 650 zitten met een kleiner scherm met een beetje grafische kaart? instap kaart is wat mij betreft ook prima.

@ashen, waar kan je de lenovo aanpassen?

ik kijk nu naar deze twee laptops:

pricewatch: Sony Vaio VPCCA2S1E (Wit)

pricewatch: Samsung NP535U3C-A03NL

amd tegen intel dus. volgens reviews is de gpu van de sony sneller.

[ Voor 38% gewijzigd door Rick-Jan op 16-01-2013 09:50 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Misschien is een lichte 15 inch ook wel iets? kwam in een ander topic deze tegen:

Dell 15R SE. Die heeft ook een mooie gpu met een hoge res. scherm. Maar die weegt 2,7kg, mijn macbook woog 2,3kg en dat vind ik persoonlijk al te zwaar om heen en weer te sjouwen.

te zwaar dus.

@ashen die bedoel ik! voor 100eu meer heb je dus een instap gpu.

@rinusnl Welke pas je dan aan? de 15inch? Dell heb ik al gevraagd, behalve de 14z hebben ze vrij weinig wat aansluit op mijn wensen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rick-Jan op 16-01-2013 15:08 ]

• Kwabbernoot
Aanpassen? Of bedoel je deze variant?

Overigens; meer dan 2kg is qua handzaamheid discutabel. Mocht je dit laten vallen (= tussen de 2 en 3kg) dan komt er weer een heel segment aan laptops bij, meer keuzes.

[ Voor 41% gewijzigd door Kwabbernoot op 16-01-2013 15:05 ]

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
je kan ook zelf je vaio laptop samenstellen op de website:
http://www.sony.nl/customise/vaio-e-series
kom je uit op 670. met wat betere specs

zo kan je ook kijken naar dell. dat zijn prima laptopjes voor een goede prijs.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Na het lezen van veel reviews, bekijken van video's ben ik van plan om voor de samsung te gaan:

pricewatch: Samsung NP535U3C-A03NL

mede vanwege de betere gpu dan de hd4000 en het matte scherm.
Iemand anders die nog een andere suggestie heeft, anders bestel ik die :)

Verwijderd

De betere GPU valt in de praktijk (Verwijderd in "[NBBG] betaalbare Thin & light / ultrabook februari 2013") erg tegen. Anderzijds is de inspiron met i5 2x zo snel op CPU gebied.

Het matte scherm en gewicht zijn goede punten, maar de prestaties lopen gewoon erg achter.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:18:
De betere GPU valt in de praktijk (Verwijderd in "[NBBG] betaalbare Thin & light / ultrabook februari 2013") erg tegen. Anderzijds is de inspiron met i5 2x zo snel op CPU gebied.

Het matte scherm en gewicht zijn goede punten, maar de prestaties lopen gewoon erg achter.
qua cpu heb heb je natuurlijk gelijk, maar ik ben niet van plan om hele cpu afhankelijke applicaties te draaien, voor het normale tot wat zwaarder werk lijkt mij de a6 prima te doen. qua betere gpu dan de intel hd4000 heb ik niks kunnen vinden, alleen mindere amd varianten. Natuurlijk heb je bij sommig games meer gebruik van de cpu waar de Dell beter in is, maar ik denk dat het matte scherm en gewicht mij toch over de streep trekken als er geen betere te vinden is! ook is de prijs zeer gunstig !

• Kwabbernoot
Als je voor de Samsung gaat is het misschien een tip om even te wachten.
Samsung vernieuwd te 5 Series, wat óf een betere laptop oplevert óf een goedkopere huidige.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Tja wat is even, heb de laptop snel nodig aangezien mijne weg is en over een week ik weer naar school moet, ook kan je natuurlijk blijven wachten, en we moeten nog zien wat de prijs gaat doen.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:02
Heb zelf zo'n 535 met AMD. Was 529,- en 99,- voor een 128GB Samsung 830.
Met de HDD niet vooruit te branden, met echte SSD (7mm!) in gebruik sneller dan de 530 met Intel.

Pluspunten:
- prijs/performance met SSD
- touch pad
- geluid: stille stand koeling zonder fan
- LAN aansluiting

-Minpunten:
- geen VGA uit (voor oudere projector)
- toetsenbord te flexibel
- geringe capaciteit accu
- beperkte kracht 'FPU'
- geen turbo stand 2,6GHz ivm koelprobleem ...

[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 19-01-2013 12:02 ]

Draadloos laden op onze Zon

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
emmerx schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:45:
Heb zelf zo'n 535 met AMD. Was 529,- en 99,- voor een 128GB Samsung 830.
Met de HDD niet vooruit te branden, met echte SSD (7mm!) in gebruik sneller dan de 530 met Intel.

Pluspunten:
- prijs/performance met SSD
- touch pad
- geluid: stille stand koeling zonder fan
- LAN aansluiting

-Minpunten:
- geen VGA uit (voor oudere projector)
- toetsenbord te flexibel
- geringe capaciteit accu
- beperkte kracht 'FPU'
- geen turbo stand 2,6GHz ivm koelprobleem ...
Inmiddels de samsung binnen! voor de vga uitgang heb ik al een adapter besteld. SSD ga ik ook nog bestellen, alhoewel ik de snelheid tot nu toe snel genoeg vind.toetsenbord vind ik niet flexibel, tikt goed! accu en apu moet ik nog zien natuurlijk. moet er dan perse een 7mm ssd in, of kan er ook een normale in?

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 19-01-2013 22:37 ]

• emmerx
Rick-Jan schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:37:
[...]

Inmiddels de samsung binnen! voor de vga uitgang heb ik al een adapter besteld. SSD ga ik ook nog bestellen, alhoewel ik de snelheid tot nu toe snel genoeg vind.toetsenbord vind ik niet flexibel, tikt goed! accu en apu moet ik nog zien natuurlijk. moet er dan perse een 7mm ssd in, of kan er ook een normale in?
Normale 9,5 mm past alleen als je de behuizing er af haalt, heb ik gedaan met mijn OCZ Agility.
Samsung 830/840 past beter en is stuk sneller.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou toch ook wel even kijken naar een tweedehands MacBookje, alleen heb je voor 600,- niet echt veel. Als je 700,- uit kan geven, krijg je met veel geluk een 2011 maar gebruikelijker is een 2010 voor 700,- Ik zou in ieder geval even kijken. Een 2010 model is ook mooi, zijn nog best snel en kunnen nog lang updates draaien, gooi er dan ook meteen een SSD in en je hebt een gewoon goede 'studie'laptop :)

EDIT: had alleen de OP doorgelezen sorry! Ik zag later pas dat je al een laptop besteld had.

[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 20-01-2013 19:19 ]

• emmerx

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Topicstarter

Pagina: 1