Mogelijk defecte videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 09:05
Beginnende tweaker hier :)

Heb van iemand een grafische kaart overgenomen. Schrok alleen een beetje toen ik het pakketje open maakte, uit de Fan van de grafische kaart waren 3 vleugeltjes. Vraag me af hoe dat in godsnaam is gebeurd, maar dat terzijde.

Ik besloot de grafische kaart gewoon maar te testen en kijken of dit een probleem vormde. Al gelijk een super harde brom, heel mijn computer (en bureau) trilde van het geluid van de ventilator. Hier dacht ik al: Ohhh oh.

Daarbij gaf het speakertje tijdens de Bios 5 maal een korte biep, dat lijkt me dus een defecte videokaart? Ik heb als laatste poging nog mijn eigen videokaart er terug ingestopt en met deze alle drivers verwijderd, zonder resultaat.

Ze beiden aansluiten werkte (als verwacht) ook niet goed, Ook al gebruikte ik mijn huidige videokaart als Monitor etc. Helaas doet deze het ook niet met de andere kaart erin.

Iemand nog tips, hoe ik deze aan de praat kan krijgen? (behalve PostNL een klacht sturen)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Heb je de kaart hier op tweakers gekocht?
Zaten er stukken van de fan in de doos? Zo nee, dan heeft iemand jou gewoon een defecte kaart verkocht.
En als dat wel zo is, dan moet hij waardeloos verpakt zijn geweest.

• brammetje1994
Ja, de stukken zaten in de zak. Niet gekocht via tweakers. Hij zat in een doos, omringt door foom in een anti-statische zak. Wel zie ik dat de doos ook behoorlijk gedeukt is dus ik heb geen idee wat ze er in godsnaam mee gedaan hebben. Auto eroverheen? :')

Edit:

Geweldig. Doe ik mijn oude videokaart erin werkt deze niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door brammetje1994 op 15-01-2013 22:58 ]

• unfor
brammetje1994 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:43:
Ja, de stukken zaten in de zak. Niet gekocht via tweakers. Hij zat in een doos, omringt door foom in een anti-statische zak. Wel zie ik dat de doos ook behoorlijk gedeukt is dus ik heb geen idee wat ze er in godsnaam mee gedaan hebben. Auto eroverheen? :')
Oei, laat dit een les zijn voor de volgende keer: Als je pakketje breekbaar is, en er zitten dikke deuken in de doos: Niet accepteren!
Ik zou dit topic even laten verplaatsen naar het shopping forum, daar kun je meer info krijgen over je rechten.

• brammetje1994
unfor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Oei, laat dit een les zijn voor de volgende keer: Als je pakketje breekbaar is, en er zitten dikke deuken in de doos: Niet accepteren!
Ik zou dit topic even laten verplaatsen naar het shopping forum, daar kun je meer info krijgen over je rechten.
Dankjewel! De buren hebben hem geaccepteerd. De Kaart doet het nu gelukkig wel in mijn andere PCI-e Slot.

• unfor
Ok, welke videokaart heb je gekocht?
Misschien kun je makkelijk een vervangende fan plaatsen, dat zou een hoop gezeik met PostNL schelen.

• brammetje1994
Een GTX460.

Ik ben het met je eens, een eventuele vervanging van de fan zou prima zijn, maar ik krijg de videokaart niet eens aan de praat. Deze zou in principe zonder fan ook moeten werken toch? Of heb ik een cruciale stap gemist?

Ik heb mijn grafische kaart drivers verwijderd, toen de grafische kaart erin gedaan. Hij draait (ventilator), maar geeft geen beeld.

Ik weet niet hoeveel gezeik ze doen over een 2e handskoop twv nog geen 60 euro... Dat weten jullie denk ik beter.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07
Off-topic: En daarom koop ik eigenlijk altijd mijn (tweedehands) hardware via de tweakers V&A van kopers met feedback ;).

De kaart zou zonder fan ook gewoon moeten werken, maar word dan wel erg snel (te) warm. Het lawaai en gebrom komt van de fan die nu niet meer in balans is. je zou even de originele fan kunnen verwijder en er een andere (case)fan op vastmaken met ti-wraps o.i.d.

Of dit "gepruts" dit allemaal waard is laat ik aan jou over. Het lijkt er op dat ze jou gewoon een defecte kaart hebben verkocht. Zaten de fanblades er nog wel op in de advertentie foto's? (als deze er waren).

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zou echt niet zelf gaan kloten met een nieuwe fan op een 2e hands kaart van 60 euro waarvan je niet eens weet of die het gaat doen mét goede koeling.

Geld terugvragen en investeren in een goede kaart. Deze verkoper heeft je hoe dan ook een poot uitgedraaid met een nutteloos product.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1