Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

foutmeldingen nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn neefje van 16 heeft heeft heel veel vakken gevuld bij de Jumbo om genoeg te sparen voor een Game-PC. Samen met een paar vriendjes heeft hij losse componenten gekocht (nieuw) en hier een systeem van gemaakt.
Na de nodige BSOD werd dan toch maar oom Johan ingeschakeld (in het land der blinden is eenoog koning) met de vraag op hij de problemen op kan lossen.

Hardware
MSI 760GA-P43 moederbord
AMD FX-6100
2 x 4 gb kingston
Asus GTX650TI video
harde schijf *merk weet ik zo niet en dvd brandertje
500W OCZ 500MXSP voeding

Ik heb al heel wat BSOD's gehad, vaak met de code 0x0000007E, van google werd ik niet wijzer. Wat heb ik verder al geprobeerd:
- videokaart verwijderd (is er nu nog uit, maar maakt niks uit, is dus uit te sluiten)
- geheugen 1 voor 1 verwijderd en verwisseld (loste het probleem niet op)
- geheugen getest (via de optie bij W7 installatie, gaf geen fouten)
- volledige format harde schijf (meerdere malen)
- nieuwe installatie W7 (gaf bsod gedurende installatie, op het einde, meerdere malen, niet steeds op hetzelfde moment)
- installatie xp (gaf bsod gedurende installatie)
- installatie ubuntu 12.04 (geeft ook foutmelding tijdens installatie)
- hirens boot cd start wel, systeem blijft dan wel stabiel
- nog wat instelling van de bios veranderd (en terug gezet, zowel default als load-save maakt geen verschil
- alle kabels losgemaakt en opnieuw aangesloten met de handleiding erbij.
- is geen temperatuur issue
Verder nog wel wat, waar ik zo even net meer op kom.

Krijg geen besturingssysteem geinstalleerd dus kan ook geen log of zo genereren

Wat kan ik nog meer proberen? Iemand suggesties?
N.b. heb geen tweede compatible systeem waarmee ik componenten uit kan wisselen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Download eens een hirens boot cd en draai voor een paar uur memtest, stop de HDD in een andere pc en lees de smart waarden uit met HD Tune.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Quad,
Goed idee. Memtest van Hiren draait al op dit moment. Heb geen andere desktop staan met sata dus dat stukje gaat niet lukken.
Dacht zelf ook meteen aan het geheugen. Maar het gekke was dat als ik de desktop opstartte met 1 ram stripje ik ook na verloop een bsod kreeg. Na omwisselen van de ene ram strip voor de andere hetzelfde. Kan het zijn dat het ram niet 'past', d.w.z. dat ik in de bios wat aan moet passen?
Welk memory test programma op Hirens boot cd is het beste?

groet Johan

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 22:34 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Memtest 86+, staat er op inderdaad bij DOS programs.
In windows xp live cd staan volgens mij ook wel tooltjes waarmee je smart data kan uitlezen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd