Niet tevreden Philips 47pfl6788 omruilen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 16:03
Ik was altijd tevreden over mijn Panasonic 32" lcd, welke inmiddels 4 jaar oud is. Alleen wilde ik graag een grotere tv, de pana is verhuisd naar de slaapkamer. De tv wordt veel gebruikt en er wordt voornamelijk hd gekeken via de Horizon mediabox of de dune hd mediaplayer. Ook spelen wij veel spelletjes op de ps3. In de winkel gekeken naar een Panasonic plasma en gevraagd voor een demo 3d, helaas kon dat niet te veel moeite om aan te sluiten.
Ook een Panasonic 47e5 vond ik aantrekkelijk. Een speciale aanbieding kreeg ik voor een Philips 47 pfl6788, tja een philips... Wat mij over de streep trok was de prijs, het design, ambilight, 3d en de mogelijkheid om 3d split screen te spelen. De tv staat geweldig aan de muur, ambiligth en geluid zijn prima in orde.
Wat mij tegenvalt is de beeldkwaliteit. Het beeld is wel scherp bij normale beelden, maar bij snelle actie beelden is het beeld niet scherp genoeg. Ook lijkt het wel of veel scenes met een camcorder opgenomen zijn, zo schokkerig.Ligt dit aan de maat van het scherm? Ik zit op 2,5 mt afstand, uiteraard is het wel hd materiaal. Verder vind ik beeldovergangen licht donker storend, licht scherm is dan te licht en donker scherm is te donker. Ben al 2 weken bezig om de beeldkwaliteit te tweaken, maar ik vermoed dat dit aan de led techniek ligt.
Ik heb wel 4 weken omruilgarantie, wie geeft advies? Inruilen en wat dan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je scherm al eens gekalibreerd?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
Ik heb hier een test dvd liggen en ook instellingen geprobeerd van het internet. Het beeld wordt mooier, maar de actie beelden (zelfs reclame beelden) blijven streperig. Mijn 32 panasonic had ik dit nooit.
Zal een 47et5 van Panasonic dezelfde problemen hebben? Pasieve 3d bevalt mij wel ivm 2 kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

mmmh soort van ghosting? Probeer je geld terug te rkijgen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De Philips 47pfl6788?
Die televisie ken ik niet. Net zoals Google die niet kent. Weet je zeker dat het typenummer goed is?

Waar jij het over hebt, is motion blur. Dit komt voornamelijk voor bij goedkope LCD televisies en dat veroorzaakt die strepen tijdens bewegende beelden. Dit heeft te maken met de trage LCD pixels van de televisies die niet snel genoeg van kleur kunnen verwisselen. Voornamelijk bij hoge contrasten speelt dit snel op.

Jouw 32" Panasonic zal hier waarschijnlijk ook last van hebben. Echter zal dit waarschijnlijk minder opvallen door:

1. Het formaat. Hoe groter de televisie is, des te meer de motion blur opvalt. Als je dicht op je 32" televisie zit, zul je het waarschijnlijk ook zien.

2. Een lager contrast. Oudere televisies hebben een lager contrast waardoor pixels minder snel hoeven te zijn om van de ene kleur naar de ander te gaan. Op jouw Philips zou je eens de stand Cinema aan moeten zetten. Dan zal motion blur in mindere mate opvallen.

De Panasonic E5 serie heeft hier ook last van. Dit is een 50Hz paneel en met een 50Hz paneel, heb je dit fenomeen gewoon snel. Er zijn wel technieken (Backlight Scanning, Backlight Blinking) om motion blur te verhelpen en soms werkt dat ook goed, maar dan heb je het over een ander budget televisie.

100Hz panelen hebben minder last van motion blur. Bij 200Hz panelen is het zo goed als weg. Echter heb je dan wel de kans op het soap opera (TE vloeiend dat het er nep uitziet) effect. 200Hz panelen vind je wel alleen terug in de dure televisies zoals de Samsung 7 series en Philips 8000 series. Niet de televisies waar tegenwoordig met 200Hz wordt geadverteerd.

Voor plasma is dit heel anders. Bij plasma, of je nou de goedkoopste neemt of de duurste, heb je het motion blur effect vrijwel niet. Er kan enkel fosfor trailing ontstaan, maar dat is bijna zo goed als verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
Bedankt voor je reactie, type nr is 47pfl6877.
Ik heb inderdaad al filmstand aan staan en op dit moment ook modus computer. De tv koste in totaal 1100 euro en dit vind ikzelf geen budgetmodel.
De Panasonic led valt dus ook af, ik heb nu een mailtje gestuurd voor omruil 50st50 plasma van Panasonic. Ik lees hier veel positieve reviews over.is de beeldkwaliteit hiervan echt veel beter? Of is het scherm ook te groot voor een zitafstand van 2,5 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
mlguys schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:01:
Bedankt voor je reactie, type nr is 47pfl6877.
Ik heb inderdaad al filmstand aan staan en op dit moment ook modus computer. De tv koste in totaal 1100 euro en dit vind ikzelf geen budgetmodel.
De Panasonic led valt dus ook af, ik heb nu een mailtje gestuurd voor omruil 50st50 plasma van Panasonic. Ik lees hier veel positieve reviews over.is de beeldkwaliteit hiervan echt veel beter? Of is het scherm ook te groot voor een zitafstand van 2,5 meter?
Aha, de 47PFL6877. Dat is een model welke ik wel ken.
Philips vind is niet meer de kwaliteit wat het was. Sinds het is overgenomen door TP Vision is het een B merk geworden, met bijkomst van problemen welke je in B merken vindt. Zo ook dus het motion blur effect op 100Hz panelen.

De ST50 heeft zeker wel een betere beeldkwaliteit. Het zal een verademing zijn om naar deze televisie te kijken na het model wat je nu hebt. Dat durf ik met alle zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
De tv gisteren omgeruild voor de grotere panasonic 50st50. Wat een geweldig beeld, niet normaal. Ook het upscalen van sd gaat vele malen beter. Alleen jammer van het design, geluid en ambilight. Maar geen moment spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
mlguys schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:35:
De tv gisteren omgeruild voor de grotere panasonic 50st50. Wat een geweldig beeld, niet normaal. Ook het upscalen van sd gaat vele malen beter. Alleen jammer van het design, geluid en ambilight. Maar geen moment spijt
Zoals ik dus al zei, het zal een verademing zijn. :P

Om Ambilight toch een soort van te hebben, zou je ook LED Dioders van de Ikea kunnen gebruiken. Ik heb er ook een achter mijn televisie geplakt en bij films zet ik die altijd aan. Het is dan wel niet precies hetzelfde als Amblight, maar het effect wat Ambilight heeft, krijg je er wel mee. Het kijkt rustiger.
Pagina: 1