Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PricewatchJunk
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-12-2016
Ik kijk erg graag series en films onderweg in het OV en op school, om vervolgens thuis weer verder te kunnen kijken. Nu gebruik ik daar een N150 netbook voor, en alhoewel deze perfect is voor mijn schoolwerk, erger ik me er steeds meer aan dat ik geen .mkv's met hoge bitrate of in 720p resolutie of hoger kan kijken. Dus wil ik mijn netbook alleen voor schoolwerk en internetten gebruiken, en een tablet speciaal voor het kijken van series.

Zelf heb ik al een beetje rond gekeken, maar na hdmi/micro-hdmi/mini-hdmi aangevinkt te hebben in de pricewatch raak ik het spoor bijster. Wat voor eisen voor een processor of ram heb ik nou nodig om vloeiend 1080p .mkv's af te spelen? Ik weet het niet. Ik heb de volgende eisen:

- een micro/mini HDMI aansluiting zodat ik de tablet in 1x aan kan sluiten op mijn tv en direct verder kan.
- de mogelijkheid 1080p .mkv's af te spelen. (via een VLC app bijvoorbeeld)
- uitbreidbaar met (micro) sd kaart of anders minimaal 32gb.
- redelijk scherm, hoeft niet hd ready te zijn, 1080p is puur voor output naar de tv en om zonder lag alles te kijken, 7" is groot genoeg, maar groter is altijd leuk meegenomen.
- maximaal budget van €300,-

Ik heb zelf de volgende tablets al in gedachte:

Ten eerste de Blackberry Playbook. Een vorm van HDMI output, ondersteunt 1080p in een hoge bitrate, (volgens de reviews die ik gelezen heb althans) heeft een mooi scherm (subjectief, maar voor mij meer dan voldoende), zelfs de 64gb versie is goedkoop, ondersteunt .mkv met een update, ziet er goed uit (weer subjectief) en kan android apps converten. Echter is het app aanbod ronduit bedroevend. En denk ik niet dat een android video app als Crunchyroll goed gaat werken.

En daarnaast heb ik de Nexus 7 overwogen. Lekker goedkoop, sterk genoeg voor hd video, prachtig scherm, en een quadcore android apparaat. Ik heb nu een dual core android (HTC doubleshot) waar ik erg tevreden over ben, maar of hij nog lang de laatste apps zou draaien betwijfel ik, en die zou ik dan wel op de Nexus kunnen gebruiken. Alleen zit er geen vorm van HDMI output op, en dat is voor mij toch echt een dealbreaker.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Bij voorbaat dank. :)

• PricewatchJunk
Niemand?

Is 1080 mkv eigenlijk wel een redelijke eis voor een tablet of is dit simpelweg niet mogelijk?

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:35
quote:
PricewatchJunk schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:38:
Is 1080 mkv eigenlijk wel een redelijke eis voor een tablet of is dit simpelweg niet mogelijk?
Ik zou geen eisen stellen om dingen af te kunnen spelen die toch niet in de displayresolutie passen...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

1080 is prima mogelijk imo. Heb zelf een Galaxy Tab 2 10.1 met CM 10.1 draaien en ik stream met regelmaat mijn full HD MKV's vanaf mijn NAS (via Wifi uiteraard)

Haperen doet het zeker niet. Als je de media echter lokaal opslaat zit je met een android tablet al tegen het probleem aan dat externe kaarten op FAT32 draaien en dus een bestandslimiet hebben van 4 Gb. De meeste full hd's zijn groter. 720p wil nog wel lukken soms. Uiteraard zijn er tools zoals Paragon die NTFS of exFAT kunnen ondersteunen maar dat werkt niet altijd even goed.

Maar je moet jezelf vooral afvragen; waarom zou je full HD willen op een 10 inch of 7 inch scherm? Zelfs als het display full HD ondersteunt; alsof je dat gaat merken op die grootte ;)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• jens17
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18:13
Heb momenteel een Ipad 3. Heb lokaal opgeslagen 720p afgespeeld en tevens ook 1080p. Het verschil in kwaliteit is het mij niet waard, ik heb net zo lief 720 gezien het verschil in grootte en bijkomende benodigde grafische kracht met ditto energieverbruik. Mijn thuissituatie met nas is uiteraard anders ;)

• PricewatchJunk
De eis om 1080p af te kunnen spelen is meer zodat ik gewoon mijn tablet mee kan nemen en ergens in een hd tv in kan pluggen via hdmi en iets probleemloos af kan spelen. Ik ga regelmatig bij mensen langs een film kijken en nu moet dat moeilijk door het op een usb stick te zetten en daar in een dvd speler te pluggen, en vervolgens maar hopen dat de codec ondersteunt word. Ook wil ik gewoon onderweg een video kunnen kijken zonder deze er in zowel sd als hd kwaliteit op te zetten.

Full hd schermen op tablets vind ik eerlijk gezecht ook wel iets van een hype. Een kennis heeft een laptop met een 4x hd scherm en moet eerlijk zeggen dat ik ht verschil niet denderend vind en die hoge resolutie alleen maar vervelend vind om text op te lezen. Maar dat is mijn mening maar.

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-06-2018
1080p doen de meesten wel. Android en iOS ondersteunen gewoon hardware playback. Hou er wel rekening mee dat subs meestal hardware playback verknallen, dus met subs 1080p decoden kan nog wat zwaarder worden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• PricewatchJunk
quote:
LiquidT_NL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:17:
1080p doen de meesten wel. Android en iOS ondersteunen gewoon hardware playback. Hou er wel rekening mee dat subs meestal hardware playback verknallen, dus met subs 1080p decoden kan nog wat zwaarder worden.
Bedankt voor de info

Wat is ongeveer het minimum om dat redelijk af te spelen? (ik kijk veel anime dus bijna altijd subs) ik zie veel tablets met een hdmi uitgang maar of het sterk genoeg is is een tweede.

• LiquidT_NL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-06-2018
quote:
PricewatchJunk schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor de info

Wat is ongeveer het minimum om dat redelijk af te spelen? (ik kijk veel anime dus bijna altijd subs) ik zie veel tablets met een hdmi uitgang maar of het sterk genoeg is is een tweede.
Dat zou ik even moeten testen. Great Teacher Onizuka ging bij mij wel, maar goed dat wat ook geen hd.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True