Satelliet geinstalleerd met digitale decoder. Astra 1 en 2 gevonden.Veel duitse zenders,maar helaas geen hollandse zenders.Hoe kan dat nu?wat te doen?
Voor deze zenders heb je een smartcard van canal+ nodig.Op zaterdag 02 juni 2001 13:00 schreef ellen het volgende:
Satelliet geinstalleerd met digitale decoder. Astra 1 en 2 gevonden.Veel duitse zenders,maar helaas geen hollandse zenders.Hoe kan dat nu?wat te doen?
Deze kan je ook zelf maken.
nederlandse zenders zijn idd niet FTA (free to air) omdat iedereen deze zenders dan zou gaan kijken (engels gesproken) meeste duitse zenders zijn wel FTA.
als het goed is kost zo kaart niks. (iig niet per maand)
als het goed is kost zo kaart niks. (iig niet per maand)
edit:
ok. kost dus wel iets per jaar
ok. kost dus wel iets per jaar
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Als het goed is heb je bij je ondvanger zo`n kaartje gekregen voor NL zenders, dit kost je 30 piek per jaar aan adminkosten, en je kan ook meer abbo`s nemen voor meer geld uiteraard
kaartje ontvangen voor Nl zenders????? heb ik niks ontvangen. Satelliet bij Lidl gekocht hier in Belgie.
Enne, kaartje maken??
Hoe o hoe
Enne, kaartje maken??
ik geloof niet dat je dat hier mag posten 
mail me maar ff r.kunnen@chello.nl en ik mail je wel een bergje links terug
creatief met kaartjes
mail me maar ff r.kunnen@chello.nl en ik mail je wel een bergje links terug
Canal+ voor de nederlandse zenders kan je alleen in nederland krijgen, d.w.z. je moet een inwoner van nederland zijn.Op zaterdag 02 juni 2001 14:27 schreef ellen het volgende:
kaartje ontvangen voor Nl zenders????? heb ik niks ontvangen. Satelliet bij Lidl gekocht hier in Belgie.
Enne, kaartje maken??Hoe o hoe
Net zoals sky channel, om die te ontvangen moet je inwoner zijn van engeland.
Of je moet een kennis in engeland hebben die zo'n kaartje koopt en dan aan jou geeft.
kaartje? waar steek je dat kaartje dan in ? ik zie in de decoder geleverd bij de satelliet geen opening voor kaartje.moet je dan een nieuwe decoder aanschaffen? Canal+ ken ik wel.Alleen een kaartje can Canal+ is toch niet genoeg? een decoder daarbij zal zeker moeten ? maar dan zit je wel gelijk aan een abonnement p/mnd.
de meeste satelliet ontvangers hebben ook een decoder. waar je dus zo'n kaartje in kan stoppen.
er zijn twee verschillende systemen Irdeto (ouder) en Secam (nieuwer. in gebruik omdat ze dachten dat dit beter was te beveiligen
)
er zijn ook goedkope FTA satelliet ontvangers op de markt. daar kan je dus alleen die 50 duitse zenders mee ontvangen via astra. kan je volgens mij ook geen decoder op aansluiten oid.
er zijn twee verschillende systemen Irdeto (ouder) en Secam (nieuwer. in gebruik omdat ze dachten dat dit beter was te beveiligen
er zijn ook goedkope FTA satelliet ontvangers op de markt. daar kan je dus alleen die 50 duitse zenders mee ontvangen via astra. kan je volgens mij ook geen decoder op aansluiten oid.
engeland heeft toch ook zijn eigen ontvangers/decoders ? die moest dacht ik 12mnd aan een uk telefoon lijn hangen voor updates e.d. daardoor is het bijna onmogelijk hier sky te ontvangen (met of zonder betaling) dacht ik ?Net zoals sky channel, om die te ontvangen moet je inwoner zijn van engeland.
Of je moet een kennis in engeland hebben die zo'n kaartje koopt en dan aan jou geeft.
het is een DXL9100 van sm electronic. ik zie wel een klepje links en als ik dit opendoe zit er geen opening maar eigenaardig genoeg ziet het er wel uit alsof er een gleuf in had moeten zitten voor een kaart,alleen hebben ze het dicht gelaten.
Ik weet ook niet precies hoe het zit met engelse zenders via de schotel, maar wat ik allemaal gelezen heb op internet is het verschrikkelijk moeilijk/onmogelijk om die te ontvangen.Op zaterdag 02 juni 2001 17:06 schreef cosmoOo het volgende:
de meeste satelliet ontvangers hebben ook een decoder. waar je dus zo'n kaartje in kan stoppen.
er zijn twee verschillende systemen Irdeto (ouder) en Secam (nieuwer. in gebruik omdat ze dachten dat dit beter was te beveiligen)
[..]
engeland heeft toch ook zijn eigen ontvangers/decoders ? die moest dacht ik 12mnd aan een uk telefoon lijn hangen voor updates e.d. daardoor is het bijna onmogelijk hier sky te ontvangen (met of zonder betaling) dacht ik ?
Ik geloof dat ellen een analoge sat.tuner heeft. helaas dus, mocht je toch een nieuwe digitale tuner kopen, neem er dan 1 die een common interface heeft.
het is iig een digitale. maar volgens mij zonder decoder en dus geen mogelijkheid om kaartje in te stoppen en dus alleen FTA zenders, of niet ?
manual
manual
precies. ik heb even geklikt op de link. zo ene is het. ik dacht dat dat kastje een decoder heette. er staat receiver op. en inderdaad een digitale. Goh,ik heb dus een verkeerde gekocht.Jeetje.
Verwijderd
ik ben wel geinteresseerd geraakt in die dingen, maar ik heb een vraagje:
welke decoder is het beste in prijs/kwaliteit verhouding?
ik zie op site astra dat je entertainment van sbs bv wel kan ontvangen,mits inderdaad zo'n kaart. Stom dat ik me niet beter vooraf er mij in had verdiept. Ik kan in deze receiver geen kaart steken. Dus een nieuwe receiver kopen?
Als je de nederlandse zenders wil ontvangen moet je jammer genoeg een andere ontvanger hebben... dus één met een kaartlezer erin.
Ik denk eigenlijk dat je die dingen ook beter in nl. kan kopen. Als je kennissen hebt in nl kan je misschien die kaart op hun naam laten zetten, anders loop je een groot risico dat canal+ jouw kaartje uitschakeld.
Het abbo kost niet veel (geloof dat fl 30/jaar wel klopt) maar canal+ wil bij inschrijving zelfs gegevens van een nederlands paspoort weten en je moet een nederlands adres hebben.
je kan natuurlijk ook ergens een illegaal kaartje halen, maar de garantie dat die blijft werken heb je dan natuurlijk niet.
Ik denk eigenlijk dat je die dingen ook beter in nl. kan kopen. Als je kennissen hebt in nl kan je misschien die kaart op hun naam laten zetten, anders loop je een groot risico dat canal+ jouw kaartje uitschakeld.
Het abbo kost niet veel (geloof dat fl 30/jaar wel klopt) maar canal+ wil bij inschrijving zelfs gegevens van een nederlands paspoort weten en je moet een nederlands adres hebben.
je kan natuurlijk ook ergens een illegaal kaartje halen, maar de garantie dat die blijft werken heb je dan natuurlijk niet.
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Hier een prijslijst van canaldigitaal.
bedankt allemaal! het is me nu heel duidelijk. voor de aankoop had ik me er beter in verdiept.Maar ja, wie maakt geen foutjes,he.
Humax is nu veruit de meest populaire. Koop er in ieder geval eentje met enkele vrije CI slots.Op zaterdag 02 juni 2001 22:11 schreef [MoRtAl] het volgende:
ik ben wel geinteresseerd geraakt in die dingen, maar ik heb een vraagje:
Pagina: 1