Budget HTPC slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 20:57
Sinds enige tijd heb ik een deftige htpc beneden staan. Deze streamt alles vanaf mijn nas. Voornamelijk series en films in mkv formaat. Nu wil ik in de slaapkamer ook een htpc, zodat we dan ook nog even een serie kunnen kijken. Ik wil dit zo goedkoop mogelijk doen, maar wel op basis van windows 7 en xbmc. Ik heb hier nog geheugen liggen en hd.

Ik dacht aan onderstaande. Leuk klein kastje met een voeding erbij. Gezien de reviews moet dit een prima combi zijn. Het bordje lijkt mij verder ook prima, schijnt moeiteloos mkv af te spelen. Maar is nu wel weer een paar jaar oud. Iemand een andere oplossing of ervaringen met de kast of het bordje? Ben nu voor nog geen 100 euro klaar, geheugen erin en hardeschijf eraan die ik nog heb liggen. Zal een paar uurtjes per week aanstaan. Heb ook naar de pi gekeken maar daar ben ik niet van overtuigd icm xbmc. Hoor dat dit nog niet vlekkeloos werkt.

In het kort. Het moet goedkoop zijn en xbmc draaien en mkv goed afspelen. Volvens mij moet het zo lukken toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock AMD A50M E350M1€ 60,50€ 60,50
1LC-Power LC-1320mi€ 37,60€ 37,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Waarom geen raspberry pi?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heb ook naar de pi gekeken maar daar ben ik niet van overtuigd icm xbmc. Hoor dat dit nog niet vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Heb ook naar de pi gekeken. Maar hoor aan de ene kant positieve berichten maar ook heelveel negatieve berichten. Hij zo dan draadloos moeten werken in de slaapkamer. En hoor toch dat die redelijk langzaam is met xbmc en grote film en serie mappen. Heb je hier zelf ervaring mee? Zou voor in de slaapkamer wel een goedkope oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 13:41

player-x

Disruptive by design

Een E-450 mini PC zou een goed, goedkoop, kanten en klaar alternatief kunnen zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20
Waarom niet voor <100 euro een leuke mediaplayer aanschaffen? Mede8er bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
peter141080 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:08:
[...]

Heb ook naar de pi gekeken. Maar hoor aan de ene kant positieve berichten maar ook heelveel negatieve berichten.
Negatieve berichten komen met name door oude builds. De recente builds zijn prima te doen; zeker in combinatie met een MySQL-gecentraliseerde database loopt het meer dan prima :Y
Hij zo dan draadloos moeten werken in de slaapkamer.
Ook dat kan natuurlijk. Komt dan nog wel een Wifi-adapter op USB bij natuurlijk.
En hoor toch dat die redelijk langzaam is met xbmc en grote film en serie mappen. Heb je hier zelf ervaring mee? Zou voor in de slaapkamer wel een goedkope oplossing zijn.
Ja, zelf heb ik er 1 in de slaapkamer en 1 op een ander scherm inhuis hangen, en de huiskamer heeft een HTPC staan. Ideaal, omdat je daardoor de mogelijkheid hebt een film in de huiskamer te pauzeren, naar bed te gaan, en daar verder te kijken vanaf het punt waar je bent gestopt. Ideaal dus wat dat betreft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
[...]

Ja, zelf heb ik er 1 in de slaapkamer en 1 op een ander scherm inhuis hangen, en de huiskamer heeft een HTPC staan. Ideaal, omdat je daardoor de mogelijkheid hebt een film in de huiskamer te pauzeren, naar bed te gaan, en daar verder te kijken vanaf het punt waar je bent gestopt. Ideaal dus wat dat betreft.
[/quote]

Heb je dit ook draadloos. En wat is je ervaring met de snelheid van xbmc, de menu,s lopen die een beetje snel. En ik lees ook wel veel van mensen die last hebben met 1080 mkv bestanden. Ik heb de pi zeker overwogen maar twijfel door deze verhalen gewoon of het geen ergenis wordt.
Pagina: 1