Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levir3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:56
Dat een iPhone (en wonderlijk genoeg ook de nieuwe Windowsphones) goed samenwerkt met een iMac is duidelijk en zou voor mij, als iMac gebruiker, een belangrijke reden kunnen zijn om een iPhone aan te schaffen. Android heeft m.i. echter een aantal voordelen die niet te onderschatten zijn en de keuze in Androidphones is uitgebreid.
Daarom zou ik graag wat informatie ontvangen over de combinatie Android en iMac
Welk merk / type werkt (synchroniseert) het beste met iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:10
levir3 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:11:
Dat een iPhone (en wonderlijk genoeg ook de nieuwe Windowsphones) goed samenwerkt met een iMac is duidelijk en zou voor mij, als iMac gebruiker, een belangrijke reden kunnen zijn om een iPhone aan te schaffen. Android heeft m.i. echter een aantal voordelen die niet te onderschatten zijn en de keuze in Androidphones is uitgebreid.
Daarom zou ik graag wat informatie ontvangen over de combinatie Android en iMac
Welk merk / type werkt (synchroniseert) het beste met iMac?
Geen van allen.
Android is gewoon hetzelfde, al verschilt de schil alleen per merk.
Maar samsung, htc en dergelijke bieden geen opties aan om te synchroniseren met Imacs zoals de iphone dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Een toestel met Android 4.1 JellyBean popt up als 'MTP' device... Of dat kan op 'n Mac, geen idee...
En als ik Google op syncen van bijvoorbeeld HTC met 'n Mac, vind ik genoeg software / opties / programma's.

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 15-01-2013 22:08 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 09:16

lasharor

7 december 2004

Samsung heeft geloof ik een sycronisatie app waarmee je iTunes kan gebruiken.

Ik heb verder geen idee of MTP werkt op OSX. Gebruik zelf de iPhone en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik moet elke keer tot de Samsung goden bidden om mijn Galaxy herkend te laten worden door Samsung Kies, over dat programma zijn genoeg klachten op internet te vinden. Laat die iTunes haters dat maar eens gebruiken, ik wil ze daarna nog wel horen :p Maar wat betreft syncing is tegenwoordig genoeg in de cloud gesynct zoals contacten, agenda's en mails. Als je daarnaast muziek wil syncen kan je Kies gebruiken bij Samsung of je installeert iets als iSyncr/Doubletwist, hiermee kan je draadloos/bedraad playlists en muziek synchroniseren met iTunes en je android toestel. Voor bestanden beheren op je android kan je Android File Transfer (van Google) voor je Mac installeren, of je zet iets als een draadloze ftp server op je android op, jouw keuze. Een alternatief voor photostream zou Dropbox kunnen zijn, evenzo voor bestanden in iCloud.

Het grootste verschil wat betreft synchronisatie is dat bij Apple alles centraal is en bij Android gewoonweg niet, dat kan zowel een voordeel als nadeel zijn. Overigens verschilt het aanbod aan software en diensten per merk, bijvoorbeeld Samsung heeft een eigen alternatief voor Find My Phone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levir3
Dank je wel Rockmanz. Dit duidelijke verhaal bevestigt mijn beeld. Ik had al googlend Kies en iSyncr/Doubletwist al voorbij zien komen, maar nog nergens welk programma beter is dan de ander, laat staan een verhaal waarin het ene android toestel op dit punt vergeleken wordt met een ander. Samsung met Kies is dus kennelijk niet wat. Vraag is dan, hoe werkt htc one x(plus) met iSyncr/Doubletwist. Beter dan de Samsung/Kies combo? En hoe zit het met Sony? Die hebben Bridge to Mac. Hoe loopt dat?
Ik ben erg geïnteresseerd in gebruikerservaringen. En als het allemaal bagger is dan overweeg ik ios of WP8. Ik heb weinig zin in gepruts bij het syncen. Dat moet gewoon soepel en snel verlopen. Een omweggetje maken vind ik niet erg. Als het maar werkt en niet de ene keer wel en de andere keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik heb zelf een Macbook en een Galaxy S3 maar ik snap je gehele vraag niet zo goed. Wat wil je anno 2013 nog synchroniseren met je computer?

Mail, agenda en contactpersonen via Google's cloud
Foto's via dropbox d:)b
Muziek via Spotify of Google Music
Documenten e.d. via Google Drive of Dropbox
Updates via OTA

Je hebt dus niet zoals vroeger een vaste pc nodig om je gegevens uit te wisselen. Diverse cloudoplossingen zorgen er voor dat je op al je ingelogde systemen alles bij gewerkt hebt. Wil je toch nog ouderwets frotten met kabeltjes, Samsung heeft Kies software en ook Sony heeft een tooltje om e.e.a. bij te werken. Rest me alleen de vraag waarmee ik begon... waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
belangrijke vraag wat wil je synchroniseren en ben je misschien principieel tegen cloud diensten?

Zoals ook in de post hierboven, gaat een heleboel via de cloud en online, en ben je dus niet afhankelijk van een bepaald OS of platform om mee te communiceren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levir3
Dank voor de input. Ik heb niets tegen clouddiensten, maar zolang er geen 100% veiligheid gegarandeerd kan worden (en ik begrijp waarom) zal ik een aantal zaken toch liever via " het draadje" synchroniseren.
Muziek en snapshots via de genoemde wegen, maar bepalde documenten liever niet. Ik heb ook begrepen, maar corrigeer me als ik het fout heb, dat bepaalde tweaks aan de phone (een van de charmes van Android) ook alleen uit te voeren zijn met gebruikmaking van de computer. Ook dan is een betrouwbare link nodig.
Pagina: 1