Youtube ontzettend traag

Pagina: 1
Acties:

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32
Hallo mede-tweakers,

De laatste tijd laden de meeste Youtube filmpjes ontzettend traag. Ik heb Chrome en Firefox geprobeerd, zonder add-ons, maar hij blijft maar bufferen en speelt af en toe een klein stukje af.

Op uTorrent haal ik de volle snelheid (25mb/s), net zoals Steam. Verder is hier niemand in huis aan het downloaden, en er stoort ook niks, want ik zit op kabel. Enkele speedtests (speedtest.net en upc.nl/speedtest) wezen ook gewoon aan dat ik 24,60mb/s kan halen, maar Youtube blijft moeilijk doen.

Weten jullie een oplossing of heeft Youtube zelf gewoon problemen?
Alvast bedankt! :-)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

painkill

Pain(k)(ill)

De youtube app op IOS5 heeft dit probleem in ieder geval ook.
Maar dat is al maanden, dat vooral nieuwe filmpjes niet lekker laden.

Doe je vervolgens een speedtest op de ipad dan haalt hij de 15mb/s, maar start je dan weer een ander filmpje dan kun je weer 10 minuten wachten totdat hij alles heeft gebufferd..

Edit: bij 1/2 van de filmpjes laad hij momenteel zo langzaam dat hij stopt met afspelen..

[ Voor 12% gewijzigd door painkill op 15-01-2013 19:42 ]

Mijn SNES verzameling!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32
Het is inderdaad bij mij ook al een tijd bezig. Sommige laden nieuw wel heel snel op 1080p, hele oude filmpjes op 360p heeft ie dan soms weer moeite mee.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Provider: lijbrandt-telecom.nl
Zou het gewoon server-side probleem zijn van Youtube zelf?

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 11:27
Ik heb hier ook last van inderdaad. Had laats m'n wifi g stick vervangen voor een mooie CAT6 kabel en hoopte hiermee het probleem opgelost te hebben... Ik heb het eigenlijk alleen met 1080p filmpies die vaak (ook niet altijd) erg traag laden. Op lagere resoluties meestal geen problemen.

60mbit ziggo lijntje.