Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• levir3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:56
Nu KPN, Vodafone en Tele2 aan hun 4G netwerk gaan bouwen wordt het interessant om te weten welke telefoons hiervoor geschikt zijn. Nu nog eeen smartphone aanschaffen die alleen 3G aankan is wellicht niet zo slim.
Ik sta voor zo'n aanschaf , maar weet niet goed welk toestel (m.u.v. de Lumia 820/920 en de binnenkort verschijnende SG s3 4G) nu al geschikt zijn voor 4G. (Ik overweeg een htc one x plus, maar krijg tegenstrijdige informatie over het 4G / LTE geschikt zijn van dit apparaat.)
Los hiervan is het verschil tussen 4G en LTE mij niet duidelijk.
Vragen:
1) Wat is het verschil / overeenkomst tussen 4G en LTE?
2) Heeft het zin om nu nog een LTE (niet 4G) geschikt apparaat te kopen?
2) Welke nu op de markt zijnde smartphone is nu al geschikt om de standards, die de komende 3 a 4 jaar gangbaar zullen zijn, aan te kunnen?

Ik hoef geen topsnelheid, maar nu een apparaat kopen van EUR 500 / EUR 600 en de komende jaren door moeten modderen met (reëel) 2 tot 3 Mbsec terwijl er hogere reëele snelheden vrij gaan komen, is ook een beetje sneu.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
levir3 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:34:
Nu KPN, Vodafone en Tele2 aan hun 4G netwerk gaan bouwen wordt het interessant om te weten welke telefoons hiervoor geschikt zijn. Nu nog eeen smartphone aanschaffen die alleen 3G aankan is wellicht niet zo slim.
Ik sta voor zo'n aanschaf , maar weet niet goed welk toestel (m.u.v. de Lumia 820/920 en de binnenkort verschijnende SG s3 4G) nu al geschikt zijn voor 4G. (Ik overweeg een htc one x plus, maar krijg tegenstrijdige informatie over het 4G / LTE geschikt zijn van dit apparaat.)
Los hiervan is het verschil tussen 4G en LTE mij niet duidelijk.
Vragen:
1) Wat is het verschil / overeenkomst tussen 4G en LTE?
2) Heeft het zin om nu nog een LTE (niet 4G) geschikt apparaat te kopen?
2) Welke nu op de markt zijnde smartphone is nu al geschikt om de standards, die de komende 3 a 4 jaar gangbaar zullen zijn, aan te kunnen?

Ik hoef geen topsnelheid, maar nu een apparaat kopen van EUR 500 / EUR 600 en de komende jaren door moeten modderen met (reëel) 2 tot 3 Mbsec terwijl er hogere reëele snelheden vrij gaan komen, is ook een beetje sneu.
1 4G is de makkelijke, en kortere benaming van LTE.
2. Tuurlijk, er is altijd 3G, zoals er nu ook 2G(GSM) bestaat, het is niet dat ineens de andere frequenties weg zijn.
3. S3 4g versie, lumia zoals je zelf al zij. Let op: de iphone 5 ondersteunt nederlandse netwerken niet.
Let wel op: het 4G van kpn werkt nu alleen nog in noord-holland. Zodra je buiten de dekking komt, ga je gewoon verder op 3G. En dan is een abbonement nog best duur...

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat namen voor technologie betekent kun je prima zelf opzoeken. We verwachten op GoT dat je dat zelf kan, want we hoeven hier het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden. Verder is het wel of niet kopen van een 4g-toestel een persoonlijke keuze en is 'geschikt voor de komende 3-4 jaar' al helemaal onderhevig aan persoonlijke voorkeuren. Daarnaast is het gewoon koffiedik kijken.

Al met al is dit dus geen topic waar wij iets mee kunnen, en dus gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.