Toon posts:

IEEE802.11 WLAN niet bestaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond ik heb een probleem met mijn sitecom wireless usb adapter wl-6000 n750 x6 .
Hij heeft altijd gewerkt alleen nu krijg ik de melding IEEE802.11 WLAN niet bestaan , weet iemand daar misschien een oplossing voor ? .

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Is dat de exacte en letterlijke melding?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is de exacte melding

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Op zich kan het wel. Als je hem opzoekt op Google zie je die tekst voorkomen in een taalbestand van een HP-driver. Heb je die al eens geprobeerd opnieuw te installeren?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Dat stukje komt inderdaad voor in de driver voor de ralink chipset. Volgens de driver refereert het naar het niet-aangesloten adapter. Heb je al eens een andere USB-poort geprobeerd of onlangs iets aan de chipset drivers veranderd?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voordeel dat het een RaLink chipset is: perfecte native driversupport onder Linux.

Dus je kunt makkelijk drivers en andere ongein op je OS uitsluiten door even een (Ubuntu) LiveCD/USB stick te maken en daarmee te booten.

Gaat dat wel goed, dan heb je onder Windows een driverprobleem.
Gaat dat niet goed, dan ligt het niet aan drivers en zit het er dik in dat het een hardwareprobleem is.

Let op dat hardwareprobleem nog niet hoeft te betekenen dat de stick stuk is, het kan bijv ook een overbelaste USB hub zijn. Probeer die stick in een andere PC/laptop ofzo. Pas als dat ook niet werkt kun je dode stick constateren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1