Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:02
Beste Gotters,

Ik ben inmiddels gestart met mijn afstudeerstage.
Ik moet voor een servicedesk een pakketselectie doen zodat de huidige registratiesoftware vervangen kan worden. Aan de hand van interviews heb ik een aantal eisen en wensen boven tafel gekregen.
Deze eisen en wensen wil ik onderverdelen in functionele en niet functionele requirements.
Echter blijkt dit toch moeilijker voor me te zijn dan ik dacht.

Aangezien ik 't ook lullig vind om fouten in het rapport te laten staan is mijn vraag of (een ervaren) iemand mij wil/kan helpen hier mee, er is namelijk helaas niemand aanwezig binnen de organisatie die mij hier mee kan helpen. LET OP: ik heb 't hier niet over voorkauwen, maar eventueel mijn werk wil nakijken of iets dergelijks.

Stuur bij interesse maar een DM of iets dergelijks O+

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Ik heb zelf redelijk veel met dit bijltje gehakt, en op zich is het opdelen van requirements heel erg goed te doen. Een globale uitleg.

Functionele requirements zijn eigenlijk de dingen die een pakket moet kunnen. Dit kan heel globaal zoals 'het pakket moet email in kunnen lezen' of 'het pakket moet berichten naar gebruikers kunnen versturen'

Niet-functionele requirements zijn randvoorwaarden waaraan een pakket moet voldoen. Hierbij kun je denken aan 'een pakket moet er mooi uitzien' of 'een pakket moet snel werken'.

Vooral bij niet-functionele requirements raad ik aan om deze meetbaar te maken. Door een stelling als 'De site moet snel werken' om te buigen naar 'De site moet een pagina binnen 1 seconde tonen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:02
merauder schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 09:33:
Ik heb zelf redelijk veel met dit bijltje gehakt, en op zich is het opdelen van requirements heel erg goed te doen. Een globale uitleg.

Functionele requirements zijn eigenlijk de dingen die een pakket moet kunnen. Dit kan heel globaal zoals 'het pakket moet email in kunnen lezen' of 'het pakket moet berichten naar gebruikers kunnen versturen'

Niet-functionele requirements zijn randvoorwaarden waaraan een pakket moet voldoen. Hierbij kun je denken aan 'een pakket moet er mooi uitzien' of 'een pakket moet snel werken'.

Vooral bij niet-functionele requirements raad ik aan om deze meetbaar te maken. Door een stelling als 'De site moet snel werken' om te buigen naar 'De site moet een pagina binnen 1 seconde tonen'.
Je zou toevallig niet m'n lijstje na willen lopen op eventuele fouten?
Ik twijfel toch over 'n aantal zaken en hoe langer ik er naar blijf staren des te sneller ik de bomen door het bos niet meer zie. Het gaat in totaal om 45 requirements... :X

[ Voor 63% gewijzigd door Exterminator op 16-01-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 16:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Is er geen stagebegeleider hiervoor? Je spreekt zelf namelijk over "niet voorkauwen, maar controleren", terwijl het hier om jouw prestaties gaat. Jij wordt er immers op beoordeeld.

Advies bij stages kun je inwinnen bij begeleiding, vanuit opleiding en op locatie.

Just my 2 cents. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als ik jou was zou ik contact opnemen met de opleiding en daar inhoudelijke ondersteuning zoeken.

Wat voor een opleiding doe je en op welk niveau? Bij de meeste opleidingen laten ze je niet eens ergens stage lopen waar geen goede inhoudelijke begeleiding is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Exterminator schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:48:
[...]
Je zou toevallig niet m'n lijstje na willen lopen op eventuele fouten?
Ik twijfel toch over 'n aantal zaken en hoe langer ik er naar blijf staren des te sneller ik de bomen door het bos niet meer zie. Het gaat in totaal om 45 requirements... :X
Dit zijn zaken die ik inderdaad even aan school zou voorleggen. Mijn rapportages waren ook niet altijd meteen goed, maar dankzij extra controle was dit vaak snel weer opgelost.

Uiteindelijk is de doel van de school dat je zelfstandig een lijstje requirements kan op stellen. En als er een fout in een rapport is, dat kan gebeuren tijdens een stage. Het is namelijk aan school om fouten te herkennen, en leerlingen aan te geven hoe het wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04
We hebben als regel dat we niet aan huiswerkondersteuning doen en daar valt dit ook onder. Tevens is werving/oproepen niet de bedoeling. Dit topic gaat daarom op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.