• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hey allen,

ik wil een plasma monitor ter vervanging van mijn TV.
Alle TV poespas heb ik niet nodig omdat alles via HDMI vanuit de AVR via 1 kabel zo het scherm in gaat.
Op pricewatch zoek ik mij een ongeluk en Nederlandse bedrijven verkopen ze haast niet online.
Want zeg nou zelf, waarom betalen voor smart-tv, tuner, afstandsbediening en weet niet wat nog meer als je het nooit gebruikt?

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
  1. Panasonic TH-42PF50U
Correct, maar 1 monitor!

Wie kan mij verder helpen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn afaik nog maar handje vol plasma-fabrikanten, ik denk dat binnen die markt er niet bijzonder veel vraag meer is richting PC monitoren, zeker niet met zulke afmetingen.

Maar wat bespaar je er nu maximaal op? Ik neem aan dat al die features maar een fractie zijn van de totale productiekosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mij wil de TS gewoon een plasma TV maar dan zonder allerlei extra's a la een smart TV.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooooh dat las ik niet helemaal goed :$

Punt blijft, ik denk dat de prijzen (van die paar die er zonder alle features nog te koop zijn) marginaal verschil geven tov normale TV's.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DJMaze
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:46:
Er zijn afaik nog maar handje vol plasma-fabrikanten, ik denk dat binnen die markt er niet bijzonder veel vraag meer is richting PC monitoren, zeker niet met zulke afmetingen.
LCD heb ik nu en ik ben niet blij met de kleur weergave (met name "zwart").
LED monitoren in dat formaat kom ik al snel op €1000 en dat is volgens mij nog niet helemaal het zelfde.

Een Plasma heeft minder helo-effect en motion-blur wat ten goede komt van het plezier tijdens het kijken van films en gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 15-01-2013 19:08 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik bedoelde het ook niet in andere technieken, maar dat fabrikanten van plasma's hoofdzakelijk nog 'de hele bundel' produceren dan nog televisies zonder al die gadgets en poespas.

• DJMaze
  • Niet online
Je hebt gelijk, gezocht en dan blijft er 1 tv over met de minste wattage
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42UT50 Zwart

En die is de helft goedkoper dan de monitor die ik heb gevonden.
Waarschijnlijk moet ik er dan helaas aan geloven.

Thanks!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het mooie is, dat is dan meteen ook een hele goede die niet of nauwelijks onder doet voor de duurdere modellen van Panasonic. Waar je wel op moet letten is reflecties en retentie + inbranden.

Reflecties: plasma's hebben een spiegelende glasplaat, dus als je hem tegenover een raam of een felle lamp zet dan ga je daar veel last van krijgen. Bovendien heeft deze UT50 geen anti-reflectiefilter, in tegenstelling tot de duurdere modellen. Maar ook bij de duurdere modellen blijft veel invallend licht onprettig.

Retentie / inbranden: plasma's geven bij statisch beeld met hoog contrast (logo's, menu's, etc) een nabeeld dat na verloop van tijd ook weer verdwijnt en ook niet opvalt. Dit wordt retentie genoemd. Blijft een bepaald beeld / menu / logo echter zeer lang achter elkaar in beeld staan dan gaat dit op den duur inbranden. In tegenstelling tot retentie is dit permanent, het beeld zal zich dus niet meer herstellen. Met normaal tv kijken zal dit wel meevallen, logo's als nederland 1 zijn het ergste, maar in praktijk gaat dit meestal wel goed. Met name bij het gebruik als pc monitor heb je al snel heel erg lang steeds hetzelfde in beeld (menubalken) en is er vaak sprake van hoog contrast.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Dus een screensaver met veel verschillen in kleur en op een korte tijd om inbranden te voorkomen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je vergeet dat een monitor niet in staat is om televisie goed weer te geven. Er komen veel dingen aan te pas bij een televisie zoals verschillende Hz inputs, upscaling ed. en daar zijn die monitoren niet voor gemaakt. Bij een 24p input zul je last krijgen van motion judder omdat een monitor is gemaakt voor een input van 60Hz.

Koop dus gewoon een televisie. Die extra's hoef je niet te gebruiken. En tevens ben je dus ook goedkoper uit dan wanneer je moet betalen voor dingen die je er niet op wil hebben.
Pagina: 1