Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Maar wat bespaar je er nu maximaal op? Ik neem aan dat al die features maar een fractie zijn van de totale productiekosten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Punt blijft, ik denk dat de prijzen (van die paar die er zonder alle features nog te koop zijn) marginaal verschil geven tov normale TV's.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
LCD heb ik nu en ik ben niet blij met de kleur weergave (met name "zwart").SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:46:
Er zijn afaik nog maar handje vol plasma-fabrikanten, ik denk dat binnen die markt er niet bijzonder veel vraag meer is richting PC monitoren, zeker niet met zulke afmetingen.
LED monitoren in dat formaat kom ik al snel op €1000 en dat is volgens mij nog niet helemaal het zelfde.
Een Plasma heeft minder helo-effect en motion-blur wat ten goede komt van het plezier tijdens het kijken van films en gamen.
[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 15-01-2013 19:08 ]
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42UT50 Zwart
En die is de helft goedkoper dan de monitor die ik heb gevonden.
Waarschijnlijk moet ik er dan helaas aan geloven.
Thanks!
Reflecties: plasma's hebben een spiegelende glasplaat, dus als je hem tegenover een raam of een felle lamp zet dan ga je daar veel last van krijgen. Bovendien heeft deze UT50 geen anti-reflectiefilter, in tegenstelling tot de duurdere modellen. Maar ook bij de duurdere modellen blijft veel invallend licht onprettig.
Retentie / inbranden: plasma's geven bij statisch beeld met hoog contrast (logo's, menu's, etc) een nabeeld dat na verloop van tijd ook weer verdwijnt en ook niet opvalt. Dit wordt retentie genoemd. Blijft een bepaald beeld / menu / logo echter zeer lang achter elkaar in beeld staan dan gaat dit op den duur inbranden. In tegenstelling tot retentie is dit permanent, het beeld zal zich dus niet meer herstellen. Met normaal tv kijken zal dit wel meevallen, logo's als nederland 1 zijn het ergste, maar in praktijk gaat dit meestal wel goed. Met name bij het gebruik als pc monitor heb je al snel heel erg lang steeds hetzelfde in beeld (menubalken) en is er vaak sprake van hoog contrast.
Koop dus gewoon een televisie. Die extra's hoef je niet te gebruiken. En tevens ben je dus ook goedkoper uit dan wanneer je moet betalen voor dingen die je er niet op wil hebben.