Goedkope router met IPSEC client

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-12 10:30

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Heel eenvoudige vraag: in plaats van altijd op een computer een VPN verbinding op te starten, wil ik dat dit in mijn router gebeurt, en dat alles daarachter automatisch door de VPN tunnel loopt. Ipv een VPN client op mijn computers, wil ik dus de VPN client ingebouwd in een router. Voor PPTP kan dit met elke router, maar ik heb er een nodig die IPSEC ondersteunt.

.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En wat had je zelf al gevonden?
Wat is het budget?
Hoe groot is het bedrijf?

Abort, Retry, Quake ???

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-12 10:30

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dat is het hem net, dit is helemaal geen bedrijfssituatie. Ik wil geen 2 locaties met elkaar verbinden. Budget is dus 100 euro. Alle routers hebben ondersteuning voor LT2P en PPTP, maar IPSec lijkt speciaal te zijn, waarom dat zo is begrijp ik eigenlijk niet. Ik zoek dus IPSec client mode geen host mode. Bij host mode zit je direct in zakelijke lijn en dito prijskaartje.

.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo ongeveer eender welke mikrotik router zou 't moeten kunnen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En voordat je een degelijke router aanschaft, zou het de moeite waard kunnen zijn toch even na te gaan of je gewenste situatie wel gaat werken in de praktijk...
Je geeft aan dat het niet om een bedrijfssituatie gaat, maar ik ken weinig andere situaties waarin een dergelijk vraagstuk speelt en waarbij met ipsec tunnels wordt gewerkt.
De zijde waarmee je verbinding maakt, keurt het wel goed dat je meerdere machines verbindt via de tunnel? Hoe weten beide netwerken dat ze onderling verkeer kunnen routeren? Als je geen 2 locaties aan elkaar wilt verbinden, wat is dan de bedoeling?

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
De zijde waarmee je verbinding maakt, keurt het wel goed dat je meerdere machines verbindt via de tunnel? Hoe weten beide netwerken dat ze onderling verkeer kunnen routeren?
Voor zover ik weet kan je NAT doen, voordat het verkeer door de IPSec tunnel gaat op Mikrotik routers, misschien even opzoeken op internet.

Ik heb dit zelf nooit hoeven doen (gelukkig?)
Pagina: 1