Toon posts:

Samsung UE40EH5300W geen internet/melding geen netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk een nieuwe SMART TV type UE40EH5300 gekocht. Heb thuis een klein bekabeld netwerk : Voor de TV hangt nog een mediabox van UPC die met scart kabel is verbonden met tv. Overigens deze ook losgekoppeld om te zien of internet dan wel werkt--> geen effect.

Setup netwerk: - modem UPC Arris TM 502B--> linksys router ea4500 ew (nieuw) --> switch--> utp cat 5e bekabeling.

- M.b.t. router: DHCP staat aan / geen statische IP adressen
- MAC adres tv is zichtbaar op tv scherm via menu netwerkinstellingen echter IP adres soms wel soms niet zichtbaar.
- Via de userinterface van de router is het mac adres van de tv wel zichtbaar echter apparaat blijft offline
- Handmatig instellen IP instellingen tv werkt niet

- TV aangesloten via utp naar switch --> tv meldt wisselend geen netwerkkabel /wel netwerkkabel aangesloten .
- Netwerkkabel getest met laptop ---> Internet werkt dan wel dus geen probleem met de bekabeling
- TV hierna rechtsstreeks aangesloten via utp op gigabit poort router---> tv meldt wisselend geen netwerkkabel /wel netwerkkabel.
- Herstarten router enof tv heeft geen effect op issue
- TV terug naar winkel en geruild--> zelfde probleem . Volgens winkel werkt internet in winkel wel.
- In router heb ik de firewalls uiteraard uitgeschakeld---> nog steeds geen netwerk helaas geen effect dus geen internet
- Daarnaast nog poort 3 of 4 van router geprobeerd---> geen effect
- UPC gebeld die meldden dat er geen aanpassingen nodig zijn.
- Samsung gebeld en gemaild. Geen oplossing behalve firewall uitzetten

Wie kan mij verder helpen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Firewall in je router (waarschijnlijk NAT) heeft zeer waarschijnlijk geen invloed op verbinding naar buiten toe.

Gokje, nic in tv is 100 full/half duplex en geen gigabit.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor snelle reactie.
M.b.t. je vraag, ga ik even uitzoeken. Overigens is mijn switch 10/100 en niet gigabit. Deze wordt binnenkort vervangen. Dit heeft geen negatief effect op internetverbinding pc's ..behalve snelheid dan. TV netwerk/internetverbinding werkt echter, indien aangesloten, via switch ook niet.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Check of de kabel echt goed is. (probeer andere kabel)
Klikt hij wel in de tv?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd 10/100.
Ja heb kabels ook gewisseld en de kabel klikt in in de TV

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik ook de meest recente firmware van Samsung geupload.
Pagina: 1