1 toets werkt op geen een toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492817

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

de 1 toets bovenin mijn toetsenbord werkt niet, het 1e duidelijke antwoord zou zijn dat dit aan mijn toetsenbord ligt. 3 toetsenborden verder werkt de 1 toets nog steeds niet. ik krijg geen input. in sommige spellen reageert de 1 toets overigens wel. Ik denk dat het software of instellingen zijn die niet goed zijn. alleen ik heb werkelijk geen idee.

heeft iemand een oplossing of suggestie? bedankt

Het probleem is opgelost door een register key te verwijderen (keyboard layout) bedankt nextron

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 492817 op 17-01-2013 14:17 . Reden: OPGELOST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
hoe is je toetsenbord aangesloten?
wat is het voor toetsenbord?
wat voor PC heb je?
welk OS draai je?
wat heb je zelf al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wanneer het probleem zich voordoet met meerdere toetsenborden, dan is het waarschijnlijk een softwarematig probleem waarbij een applicatie de [1] als een soort hotkey kaapt. Dat sommige spellen wel reageren sluit een hardwareprobleem uit en is te verklaren door een andere detectie van toetsaanslag.

Ik zou proberen één voor één, applicaties in taakbeheer te sluiten en tussendoor te controleren of de [1] al reageert. Misschien heb je geluk met het identificeren, zo niet dan wordt het dieper zoeken naar de schuldige.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

format c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dankje,

ik draai windows vista en gebruik op dit moment een razor toetsenbord (niet eens nodig om te vermelden: het probleem doet zich bij alle toetsenborden voor). aangesloten dmv een usb. ik zal nu proberen om programma's te zoeken die misschien dienen als hotkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Kijk eens in je configurator of je toevallig macro's aan hebt staan, en ga eens in je configuratiescherm rotzooien. Dit kan altijd helpen. Ik heb zelf ook een razer (lycosa) en die valt bijvoorbeeld soms weg. Razers zijn superleuk, maar wat betreft dat soort dingen vallen ze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niks werkt.. veel geprobeerd maar echt geen zin of tijd om windows er op nieuw op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-07 11:33

Hoite

Goed verhaal

Verwijder eens alle drivers die met toetsenborden te maken hebben, zoals "Setpoint" en alles van Razer.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Welke toets hebben we het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
Lees de OP nog eens aandachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Toch eens snellezen voor gevorderden cursus nodig denk ik.

In de vluggigheid las ik "1 toets op het toetsenbord doet het niet" niet, DE 1 toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 22:31

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Sinds wanneer bestaat dit probleem eigenlijk? Sinds dag 1 dat je jouw pc hebt? Of later pas toen je een bepaald toetsenbord had gebruikt?

En gebruik voor de grap eens je virtuele toetsenbord en kijk wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses voor enige verwarringen, ik moet nog wennen aan mijn nieuwe toetsenbord. Dit probleem doet zich pas sinds kort voor in de 2 jaar dat ik deze computer heb. In deze tijd heb ik in totaal denk ik 6 toetsenborden gehad, en dit probleem doet zich nu pas voor sinds de 5e. Ik weet vrijwel zeker dat het een software fout is en ga nu zoals IRCghost heeft voorgesteld een virtueel toetsenbord gebruiken om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dikke kans dat je -zoals Hoite zegt- eens wat drivers moet verwijderen. Wanneer je zoveel verschillende toetsenborden hebt gehad (van waarschijnlijke verschillende merken) heb je dus iets van 5/6 verschillende toetsenbord drivers staan op je pc.

offtopic:
Hoe ga jij in vredesnaam om met je toetsenborden dat jij er 6 nodig hebt in 2 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een virtueel toetsenbord geprobeerd, daar werkt de 1 knop wel. Nu over tot het verwijderen van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ircghost schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:24:
Dikke kans dat je -zoals Hoite zegt- eens wat drivers moet verwijderen. Wanneer je zoveel verschillende toetsenborden hebt gehad (van waarschijnlijke verschillende merken) heb je dus iets van 5/6 verschillende toetsenbord drivers staan op je pc.

offtopic:
Hoe ga jij in vredesnaam om met je toetsenborden dat jij er 6 nodig hebt in 2 jaar :P
Haha nou, de 1e kreeg ik gratis bij mijn pc, was draadloos en iets te licht naar mijn gevoel, 2e stuk laten vallen, 3e had ik nog liggen, vice versa voor de 4e maar allemaal niet naar mijn smaak de 5e kreeg ik bij mijn muis en nu mijn 6e een razor black widow :D

Oke 3 drivers verwijdert en nu nog maar 1 over, die van mijn razor toetsenbord en nog steeds geen input voor mijn 1 key :( Ik denk dus aan alle programma's gaan verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 492817 op 16-01-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zo dan, was al bang dat je dacht dat de inkt op ging ;)
/on
Je kan ook even in veilige modus starten om te kijken of de 1 het daar wel doet. Daar word niet alles geladen wat Windows standaard wel laad.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik zou eerder denken aan een keylogger dan aan drivers :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Is het niet verstandiger om Windows in safe mode te booten i.p.v. lukraak drivers te verwijderen?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
afvalzak schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:29:
Zo dan, was al bang dat je dacht dat de inkt op ging ;)
/on
Je kan ook even in veilige modus starten om te kijken of de 1 het daar wel doet. Daar word niet alles geladen wat Windows standaard wel laad.
Slim antwoord haha, nog niet aan gedacht. Ik ga het zo proberen.

En ik denk niet dat het een keylogger is want die heeft er niks aan als ik de 1 toets niet kan indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
AquaKeyTest al gebruikt?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update, opgestart in veilige modus maar nog steeds geen input van de 1 key. Begint nu echt raar te worden. En @ bad brains ik zal nu eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een Linux Live CD gebruiken, om te kijken of het inderdaad je OS is. Als dat zo is, zou ik toch even op malware scannen voor de zekerheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52

skoozie

SCSI

niet dat ik het antwoord weet als jij antwoord geeft, maar is het de 1 die links boven zit of die van je keypad?

lezen is ook een vak :(

[ Voor 13% gewijzigd door skoozie op 16-01-2013 15:53 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die links boven zit, die van de keypad werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

itons schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:30:
ik zou eerder denken aan een keylogger dan aan drivers :|
Offtopic:
Een keylogger blokkeert geen toets? Zou niet een erg effectieve keylogger zijn, hij zou dan altijd de 1 missen in wachtwoorden. Lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Probeer dit eens de verborgen devices weer te geven in device manager en dan alle toetsenborden (die je niet meer hebt) te verwijderen.
Info: Device Manager does not display devices that are not connected to the Windows XP-based computer (werkt ook voor vista, wellicht moet je een elevated command prompt gebruiken)

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E-Rick schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:55:
Probeer dit eens de verborgen devices weer te geven in device manager en dan alle toetsenborden (die je niet meer hebt) te verwijderen.
Info: Device Manager does not display devices that are not connected to the Windows XP-based computer (werkt ook voor vista, wellicht moet je een elevated command prompt gebruiken)
werkt niet :( lijkt alsof niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Ik neem aan dat je inderdaad je oude keyboards hebt gevonden, die hebt verwijderd en daarna je PC hebt gereboot. Zo nee: doen! Zo ja: dan zou ik het helaas ook niet weten. het nog aan winamp kunnen liggen

[ Voor 29% gewijzigd door E-Rick op 16-01-2013 16:24 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Start ff in je BIOS, dus geen OS en probeer eens de datum/tijd te wijzigen met de getallen (1 t/m 9) of start even het schermpje op om user of admin wachtwoord te wijzigen in de bios, als je dan de 1 toets gebruikt kun je zien of er reactie is.

Een andere optie is om even een Ubuntu Live CD te maken, daar mee opstarten en kijken of het toetsenbord daar wel naar behoren werkt.

Werkt het toetsenbord wel met BIOS of Ubuntu Live CD dan kan je hardware zeker uitsluiten.

Wanneer je zeker weet dat het software is dan gewoon in Windows starten. Zorgen dat je in Device manager alles ziet (http://hyperthreading.blo...xtension-for-dev-4594520/).

De-Installeer nu alle "Software" zoals SetPoint, Logitech, Razr, wat maar te maken heeft met toetsenborden. Daarna in Device Manager alle toetsenborden en HID-Devices weg gooien. Hierna herstarten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

In het register is het ook mogelijk toetsen te remappen. Het lijkt me niet logisch de [1] uit te schakelen, maar je kunt even kijken of er in één van de onderstaande locaties een sleutel "Scancode Map" staat.
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En waat gebeurd er in Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E-Rick schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:22:
Ik neem aan dat je inderdaad je oude keyboards hebt gevonden, die hebt verwijderd en daarna je PC hebt gereboot. Zo nee: doen! Zo ja: dan zou ik het helaas ook niet weten. het nog aan winamp kunnen liggen
Ik heb geen winamp haha, toch bedankt voor je hulp. En ik heb mijn pc vaak opnieuw opgestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog niet geprobeerd, ik heb toevallig net ubuntu verwijdert dus ik zal dit als laatste proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nextron schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:31:
In het register is het ook mogelijk toetsen te remappen. Het lijkt me niet logisch de \[1] uit te schakelen, maar je kunt even kijken of er in één van de onderstaande locaties een sleutel "Scancode Map" staat.
code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout
Die stond er, en die heb ik verwijdert maar de 1 doet het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Bij deze registerwijziging moet je de PC opnieuw opstarten voordat het opnieuw wordt ingelezen. Dat had ik erbij moeten zetten.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je hoeft ook niet ubuntu te installeren he, gewoon live cd er in douwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
LeLo schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:43:
Even een Linux Live CD gebruiken, om te kijken of het inderdaad je OS is. Als dat zo is, zou ik toch even op malware scannen voor de zekerheid...
Opzich geen slechte tip maar kan je beter niet in je bios kijken of je het cijfer 1 kan gebruiken? Lijkt mij net ff wat sneller en makkelijker dan een Live cd.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

goeie, niet eens aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Anoniem: 492817 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:58:
in sommige spellen reageert de 1 toets overigens wel.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is OPGELOST dankzij nextron, ik had een register key verwijdert (keyboard layout) en dit zorgde ervoor dat ik de 1 toets weer kan gebruiken.

Bedankt iedereen voor jullie hulp. Het was zeer gewaardeerd !
Pagina: 1