Momenteel loop ik tegen een probleem en weet mijn god niet wat te doen. De situatie is vrij recht toe, recht aan: ik sluit mijn PC door middel van de HDMI uitgang op de HD7970 aan op de TV via een van de HDMI porten. Ik krijg gewoon beeld, maar geen geluid. Verdere inspectie van het configuratiescherm -> geluid scherm geeft aan dat Windows 7 (x64) denkt dat de HDMI kabel niet is aangesloten. Uiteraard zit de kabel er wel in, getuige het beeld.
Hierdoor weigert mijn PC geluid af te spelen over het apparaat. Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers van de videokaart geherinstalleerd (meerdere versies);
- HDMI Audio drivers van zowel Realtek als AMD geprobeerd*;
- Andere HDMI kabel;
- Andere ingang van de TV.
*Bij het installeren van de AMD driver krijg ik een stuk of 5 HDMI geluidsuitgangen plots te zien in configuratiescherm -> geluid, waarvan er eentje is gekenmerkt als aangesloten. Echter speelt dit geen geluid af en de test-toon faalt daar ook. Verder kan ik nergens iets managen of instellen aan de HDMI Audio, wat analyse van het probleem bemoeilijkt.
Ik heb me werkelijk waar de pleuris ingezocht naar een oplossing, maar nergens is er iets te vinden. Wel veel mensen met hetzelfde probleem (ook hier op Tweakers), maar vaak loste daar de installatie van de HDMI Audio Drivers het probleem op.
Mensen nog eventueel suggesties?
Hierdoor weigert mijn PC geluid af te spelen over het apparaat. Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers van de videokaart geherinstalleerd (meerdere versies);
- HDMI Audio drivers van zowel Realtek als AMD geprobeerd*;
- Andere HDMI kabel;
- Andere ingang van de TV.
*Bij het installeren van de AMD driver krijg ik een stuk of 5 HDMI geluidsuitgangen plots te zien in configuratiescherm -> geluid, waarvan er eentje is gekenmerkt als aangesloten. Echter speelt dit geen geluid af en de test-toon faalt daar ook. Verder kan ik nergens iets managen of instellen aan de HDMI Audio, wat analyse van het probleem bemoeilijkt.
Ik heb me werkelijk waar de pleuris ingezocht naar een oplossing, maar nergens is er iets te vinden. Wel veel mensen met hetzelfde probleem (ook hier op Tweakers), maar vaak loste daar de installatie van de HDMI Audio Drivers het probleem op.
Mensen nog eventueel suggesties?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.