HD7970 - HDMI Audio uitgang geeft in W7 "niet aangesloten"

Pagina: 1
Acties:

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Momenteel loop ik tegen een probleem en weet mijn god niet wat te doen. De situatie is vrij recht toe, recht aan: ik sluit mijn PC door middel van de HDMI uitgang op de HD7970 aan op de TV via een van de HDMI porten. Ik krijg gewoon beeld, maar geen geluid. Verdere inspectie van het configuratiescherm -> geluid scherm geeft aan dat Windows 7 (x64) denkt dat de HDMI kabel niet is aangesloten. Uiteraard zit de kabel er wel in, getuige het beeld.

Hierdoor weigert mijn PC geluid af te spelen over het apparaat. Wat heb ik geprobeerd:
- Drivers van de videokaart geherinstalleerd (meerdere versies);
- HDMI Audio drivers van zowel Realtek als AMD geprobeerd*;
- Andere HDMI kabel;
- Andere ingang van de TV.

*Bij het installeren van de AMD driver krijg ik een stuk of 5 HDMI geluidsuitgangen plots te zien in configuratiescherm -> geluid, waarvan er eentje is gekenmerkt als aangesloten. Echter speelt dit geen geluid af en de test-toon faalt daar ook. Verder kan ik nergens iets managen of instellen aan de HDMI Audio, wat analyse van het probleem bemoeilijkt.

Ik heb me werkelijk waar de pleuris ingezocht naar een oplossing, maar nergens is er iets te vinden. Wel veel mensen met hetzelfde probleem (ook hier op Tweakers), maar vaak loste daar de installatie van de HDMI Audio Drivers het probleem op.

Mensen nog eventueel suggesties?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Instelling op je TV zelf? Wellicht dat die ingesteld staat op audio van een andere ingang te pakken?
Kan dus ook proberen om de kabel aan te sluiten op een andere TV of de kabel eens vervangen.

Heeft het wel ooit gewerkt of probeer je iets nieuws? :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je mogelijk je geluidsuitgang niet uitgeschakeld? Als je naar geluidsopties gaat (afspeel) heb je een optie om 'uitgeschakelde apparaten weergeven' in te stellen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• LiquidT_NL
Oraijon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:27:
Instelling op je TV zelf? Wellicht dat die ingesteld staat op audio van een andere ingang te pakken?
Kan dus ook proberen om de kabel aan te sluiten op een andere TV of de kabel eens vervangen.

Heeft het wel ooit gewerkt of probeer je iets nieuws? :)
Kabel reeds vervangen, andere TV is een goede, net geprobeerd. Helaas werkt dat ook niet :( Hoewel de TV op die ingangen verder geen problemen heeft met andere apparaten.

Het heeft verder nooit gewerkt, is inderdaad de eerste keer!
SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:28:
Heb je mogelijk je geluidsuitgang niet uitgeschakeld? Als je naar geluidsopties gaat (afspeel) heb je een optie om 'uitgeschakelde apparaten weergeven' in te stellen.
Uiteraard :)

Dank voor de feedback tot nu toe!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Zie idd aardig wat topics met soortgelijke problemen... Zo even snel een paar dingen die opvielen die je misschien kan proberen:

Oude drivers hebben dit probleem niet, dan hebben ze het over 12.3 (misschien niet echt een oplossing maar grappig for the sake of testing).

LCD Overdrive aan en uitschakelen schijnt het probleem voor sommigen op te lossen tot de volgende reboot (http://devgurus.amd.com/message/1284046#1284046), misschien dat dit nog steeds in de huidige drivers zit.

Nog een geopperde oplossing was om de hdmi (audio) drivers via de ati/amd uninstaller te verwijderen en windows daarna te laten auto detecten.

Maar nu ga ik naar bed, sleepy sleepy time. Morgen verder puzzelen :P

• LiquidT_NL
Thanks, maar even proberen als ik thuiskom.

Na een rits van reboots en een driver re-install krijg ik 5 (!!!) HDMI devices in mijn configuratiescherm -> geluid. Hiervan zijn 4 gekenmerkt als niet aangesloten, 1 wel. Deze kan ik nu ook testen (rechtermuisknop -> testen) zonder foutmelding. Alsnog komt er echter geen geluid uit.

Alsnog bedankt, ik ga met bovenstaande aan de slag.

Pagina: 1