| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
De SSD zou ik vervangen voor een Samsung 830 64GB of een Crucial m4 64GB
Heb je meer dan genoeg disk-space al aan, en is toch weer wat sneller.
De reden voor intel zit voornamelijk in het moederbord. Ik heb begrepen dat de MSI FM2-A75IA-E53 nogal wat kuren vertoont. Vandaar gelijk weggebleven van het FM2 platform.
Maar ik zie al dat als ik voor een Micro ATX ga dat er alweer veel meer mogelijk is....
Paar aanpassingen gedaan. Ik zou dan hier op uitkomen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A4-5300 Boxed | € 42,45 | € 42,45 |
1 | Gigabyte Gigabyte GA-F2A75M-D3H | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 55,70 | € 55,70 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,30 | € 24,30 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 41,95 | € 41,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,- | € 33,- |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB | € 69,95 | € 69,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 334,30 |
Ik zie wel dat de kast al met voeding geleverd zou worden. Heb ik die andere voeding dan wel nodig?
[ Voor 82% gewijzigd door CeesKees op 15-01-2013 16:22 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Anyway; Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat bestellen.
Toch maar een weblog?
Diezelfde voeding heb ik ook gehad, maar maakte een hoog piepend geluid. Ik heb toen een vervangend exemplaar gekregen en deze had exact hetzelfde probleem.
Misschien is het een goed idee om iets meer geld uit te geven aan een goede voeding? Bijvoorbeeld iets van Seasonic? Zelf goede ervaring met deze: http://www.salland.eu/product/356253
Ik zag wel dat er al een voeding (350watt) bij de kast geleverd is. Zou die niet voldoende zijn?
De behuizingen die je tot nu toe hebt gekozen komen niet met voedingen. Ik weet niet waar je dat leest?
Jawel, zat zelfs. Maar of het ook kwaliteit is...CeesKees schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:29:
Dank voor de tip Hostler.
Ik zag wel dat er al een voeding (350watt) bij de kast geleverd is. Zou die niet voldoende zijn?
Blijkbaar passen normale voedingen inderdaad niet in die kast.
Ik heb 3 weken lopen klooien met Xbian en daarvoor ookwel met Raspbmc die beide bij het minste vast liepen, helemaal met overclocken... maar dit systeem werkt voor mij althans heel goed, het enige 'probleem' was dat hij uitviel als ik de TV uitdeed. Dat bleek een config fouteje in me Harmony remote te zijn. Ik zou zeggen; probeer openelec eens vanaf de openelec site. Zet overclock hoogstens op medium (ik wil je gerust de config.txt sturen).CeesKees schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:21:
Ik zal openelec ook nog eens op een kaartje gooien, maar wat mij nu sinds een paar dagen heb met de pi, is dat bij verschillende builds (Raspbmc en Xbian) het apparaat er willekeurig mee stopt. Ik haat dat. Ik wil erop kunnen vertrouwen!
Waarom ga je trouwens voor zelfbouw ipv. 'bewezen configs' zoals de Zotac Zbox?
Toch maar een weblog?
Ik heb inderdaad verkeerd gekeken naar de kast, die heeft helemaal geen voeding.
Daar kan ik dus nog wel wat hulp bij gebruiken.
Vanwaar een custom build ipv een "bewezen config"?
Een soort schijnflexibiltiteit. Hierop kan ik makkelijker zaken toevoegen of wijzigen, denk ik. Ik zal eens kijken naar een Zotac Box. Kom ik dan geen power tekort?
[ Voor 14% gewijzigd door CeesKees op 15-01-2013 16:43 ]
Toch maar een weblog?
In Linux heeft NVidia betere ondersteuning.
Dit lijkt prima te werken. En inderdaad, de interface lijkt wel wat sneller, soepeler aan te voelen.
Voorlopig hou ik het maar even hier bij.
Neemt niet weg dat ik een HTPC nog steeds een erg interessante optie vind. Jammer dat CEC niet standaard geregeld is in de huidige moederborden.
Je hoeft alleen nog een HDD en RAM zelf aan te schaffen.
pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3700
Ik heb het juist andersom gedaan, een Pi gekocht om mijn HTPC te vervangen, helaas is dit nog niet het geval daar de Pi cpu kracht mist. Met mijn HTPC kan ik gewoon veel meer en de stabiliteit is veel beter.CeesKees schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:51:
Gisteren OpenElec 3.0 erop gezet, build 2.99.1 (uit mn hoofd)
Dit lijkt prima te werken. En inderdaad, de interface lijkt wel wat sneller, soepeler aan te voelen.
Voorlopig hou ik het maar even hier bij.
Neemt niet weg dat ik een HTPC nog steeds een erg interessante optie vind. Jammer dat CEC niet standaard geregeld is in de huidige moederborden.
Klopt; de Pi is een leuk device, maar imho meer voor "erbij". Een standaard TV-opstelling wordt daarmee imho een tv met CI+ en Raspberry Pi (alhoewel de vraag is voor hoe lang dat nog nodig is; er wordt steeds meer geexperimenteerd, en heb al gelezen van een hack op Sony Bravia toestellen waarmee het mogelijk zou moeten gaan worden op XBMC direct op je TV te installeren. Dat zou de ultieme oplossing zijn uiteraard).layzzzz schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:05:
[...]
Ik heb het juist andersom gedaan, een Pi gekocht om mijn HTPC te vervangen, helaas is dit nog niet het geval daar de Pi cpu kracht mist. Met mijn HTPC kan ik gewoon veel meer
Dat is meestal een software-probleem of een voedings-probleem. De Pi kan heel stabiel lopen. Bij mij draait hij soms weken achter elkaar met dagelijks gebruik zonder enig probleem.en de stabiliteit is veel beter.
Interessant.mohawk0618 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:53:
Als je al iets anders wilt, is dit een goede oplossing:
Je hoeft alleen nog een HDD en RAM zelf aan te schaffen.
pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3700
Is zo'n apparaatje snel genoeg om een vloeiende XBMC experience te geven?
Uhm.. jaCeesKees schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:27:
[...]
Interessant.
Is zo'n apparaatje snel genoeg om een vloeiende XBMC experience te geven?
Ik draai zelf XBMC (OpenElec 2.99.1) vanaf een SD-kaart op de pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500.
Alle films staan bij mij centraal op een server (incl de libary in MySql) en alles wordt vloeiend afgespeelt (van hetgeen wat ik heb).
De machine zelf heb ik achter op mijn TV geplakt. Je krijgt er ook een vesa-mount bij, maar ik kan deze door de standaard van mijn TV niet gebruiken. Daarnaast is het ook erg fijn dat de fan niet zoveel herrie maakt. Als het stil is in huis en de machine staat aan, hoor ik hem heel zachtjes. Het komt dus ook weleens voor dat ik pas s'ochtends erachter kom dat hij nog aanstond.
Zelf ben ik ook bezig geweest met een Raspberry Pi icm OpenElec en moet zeggen dat ik best wel goed draait hierop. Maar de Foxconn is gewoonweg sneller.
-
Heb jij er ook een HD of SSD in?
En hoe heb jij die library in MySql gemaakt (heb ook een prachtige NAS staan waarvandaan ik stream)
Maar... ik heb hier een Raspberry en een Ion naast elkaar staan en ik gebruik tegenwoordig eigenlijk standaard de Pi. De user interface is nog niet even snel als die op de Ion maar echt stukken sneller dan builds van een paar maanden terug en zeer acceptabel. Plus je kunt met wat simpele trucks de boel nog wat sneller en aangenamer maken ook.
Voor de geïnteresseerden; hier is een stuk(je) dat ik geschreven heb over het installeren en tweaken van OpenELEC op de Raspberry Pi: http://www.gaducated.com/...etup-on-the-raspberry-pi/ . Misschien trap ik enkele open deuren in voor de gemiddelde Tweaker maar wellicht is het interessant.
En XBMC standaard op je TV? De eerste fabrikant die dat goed voor elkaar heeft, heeft meteen 1 of meerdere TVs aan me verkocht. Zo moeilijk kan het niet zijn en qua hardware hoeft het dus maar 35 dollar te kosten ;-)
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Heb er geen HD of SSD in, draai OpenElec vanaf een SD-kaart. Er zit namelijk een ingebouwde SD-kaart lezer in en draai dus daar vanaf. Scheelt natuurlijk ook weer wat geld.CeesKees schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:28:
Goed om te horen.
Heb jij er ook een HD of SSD in?
En hoe heb jij die library in MySql gemaakt (heb ook een prachtige NAS staan waarvandaan ik stream)
Voor het inrichten van MySql zijn op internet en hier op GoT voldoende howto's te vinden. Bijv ook op de Wiki van OpenElec: http://wiki.xbmc.org/inde...O:Sync_multiple_libraries
Zelf ga ik de Pi gebruiken voor de tv in de slaapkamer. Daarnaast zit ik er sterk aan te denken om nog een Pi te kopen, OpenElec erop en te koppelen aan een kleine beamer voor wat mobielere entertainment
-
Het werkt prima hoor, laten we dat voorop stellen, maar ik weet gewoon dat het allemaal net even wat sneller moet kunnen, net even wat meer eye candy enz.
Het zal op zich ook niet zoveel uitmaken denk ik.
-