In je tekening heb je wel geteld 1 aansluiting voor je HTPC die UTP nodig heeft. Wat heb je nog meer nodig? Overigens kan je 20 switches aan je router hangen; dat maakt geen drol uit. Je router doet toch al het intelligente werk; een switch is 'dom'. Meerdere routers achter elkaar heeft bijv. wel weer wat extra aandacht nodig.
Afgezien van dat; je tekening laat niet zien hoe je de COAX split. Heb je daar over nagedacht? Hoe groot zijn de afstanden om te overbruggen, maak je gebruik van On demand Televisie enz. etc.
Voorbeeld wat ik zelf in huis heb:
-UPC Coax in Meterkast met een Cisco VOIP Modem
-Vanuit de modem gaat de CAT kabel naar mijn router --> Switch --> Patchpanel --> kamers( 5 kamers met ieder 2 Cat 6 aansluitingen in de muur dmv stugge Cat 6 kabel). Tevens gaat de telefoon kabel naar de huiskamer voor de telefoon
- Vanuit het AOP gaat er naast een kabel naar de modem, ook een kabel naar de
Retourgeschikte Hirschman versterker . Vanuit de versterker gaan er 4 kabels (KOKA 799 ) COAX naar de kamers
Op die manier heeft het hele huis goed signaal COAX, Gigabit UTP aansluitingen en wireless door het hele huis (2 verdiepingen)
Voor jouw set up lijkt mij zoiets als bovenstaande meer dan afdoende en is echt niet duur; zeker niet als je het zelf doet. En je moet alleen handig zijn en even je goed inlezen om het te kunnen doen; Dit was ook allemaal voodoo voor mij voordat ik het ging doen (Patchpanel? doggen?, AOP 0.O )
Succes
[
Voor 15% gewijzigd door
Notna op 18-01-2013 11:24
]