Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Ik heb momenteel een HTC Flyer 7" waarop met ezpdf reader en comicrack strips en tijdschriften/pdf's lees.
Omdat dit nog niet zo goed op een ereader gaat (zwart wit enzo) en ik de extra's van een tablet de relatief kleine meerprijs tov een ereader het wel waard vind wil ik nu weer een tablet.

Waarom is de flyer niet goed? De resolutie is eigenlijk net te klein/te laag voor het goed lezen van stripverhalen, ik moet toch echt bladzijdes inzoemen om een mooi leesbaar beeld te krijgen. De tablet die ik wil halen mag wat zwaarder zijn, mobiliteit is niet het belangrijkste. Gebruik vind met name thuis op de bank / in bed plaats.

Nu is mijn vraag eigenlijk vanaf welke resolutie dit wel goed gaat.
Kan ik beter meteen overstappen op 10" of volstaat een 7" met een hogere pixeldichtheid al. Ik vind het lastig om dit vanuit m'n huis te beoordelen, en ik kan het ook niet goed testen bij de MM of een andere low-entry vergelijkwinkel.

Mijn budget ligt zo rondom de €250 maar dit is oprekbaar naar €350-400 mocht ik daar veel voordeel uit halen. Overigens komt er bij de MM ook weer een btw actie aan, wat misschien een leuk moment voor aanschaf is.

Ik heb momenteel eens rondgekeken en m'n shortlist op dit moment is:
  • Nexus 7" 32 GB (16 valt af omdat er geen SD kaartjes in kunnen)
  • Samsung Galaxy Tab 2 (16GB)
  • Asus Transformer 300T (16GB)
  • Nexus 10" ? (niet leverbaar prijs onbekend)
Op papier ziet de nexus er goed uit en is ook het leukste geprijst, maar ik ben een beetje bang dat 7" misschien te klein is voor het weergeven van een pagina. Verder vraag ik me af of de al wat oudere tab 2 de soms behoorlijk zware pdf bestanden goed kan weergeven.
Idealerwijs zou ik het liefst doorsparen voor de nexus 10 wegen de schermgrootte en de super resolutie, maar ik heb begrepen dat deze niet/nooit naar Nederland komt.

Wat is jullie mening / advies? Zijn er meer striplezers / pdf fanaten en welke tablet gebruiken jullie? Ik wil het liefst op android blijven, dus apple valt min of meer af.

Of denk ik te moeilijk en kan ik ook uit de voeten met een el-cheapo Kruidvat-achtige 10" android 4.0 tablet?

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 15-01-2013 14:32 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:04
Als het echt om het lezen gaat is een ereader wellicht een optie. Anders kom je voor dit budget en een scherp scherm inderdaad bij de Nexus 7 of 10 uit vanwege de uitstekende schermen. Ik heb de laatste zelf in bestelling.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Het gaat specifiek om plaatjes lezen (strips & magazines).

Mocht er een e-reader met deze specs zijn sta ik er wel voor open, maar vaak heb je met 30€ meer een fatsoenlijke tablet in plaats van een '1-trick pony'.

Ik twijfel nog een beetje over een nexus omdat het scherm formaat 'slechts' 7" is. Deze is wel goed verkrijgbaar echter... waarom is die 10 zo'n drama voor Nederland?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 19:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb met Perfectviewer en het leven van .cbr bestanden op een Galaxy Tab 2 10.1 hier zelf ervaring mee en dat werkt prima. Galaxy Tab trekt alles prima (zeker als hij op JB draait met CM 10.1)

Ook voor grote PDF's, zo spannend is het allemaal nu ook weer niet ;) Als je een voorbeeld hebt kan ik het wel openen en kijken hoe het gaat voor je als je het zeker wilt weten :)

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 15-01-2013 17:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik gebruik comic reader op me asus transformer
en zelfs hierop heb ik een duidlijk en goed leesbaar beeld.
bladzijden omslaan gaat ook soepel.
zo belastend zijn de cbr bestanden niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Ik heb zelf net de Nexus 7 32Gb aangeschaft, met name om ebooks, kranten en comics (o.a. The Walking Dead, zwart-wit dus) te kunnen lezen op een toch nog handzaam (boek)formaat.

Werkt perfect met o.a. Comicrack. Een hele pagina in beeld is qua leesbaarheid geen probleem, ik heb absoluut niet de behoefte om in te zoomen. Ook het contrast is prima.

Doe jezelf aub geen Kruidvat®-tablet aan. Je bespaart misschien een paar tientjes, maar die ben je weer kwijt aan geestelijke bijstand als je ooit een update voor de meegeleverde android-versie wilt of een lekkere snelle ROM gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Dat is mooi om te horen. De resolutie van de Flyer is dan denk ik dus inderdaad de beperkende factor. Idealerwijs hoop ik dat de Nexus 10 nog naar Nederland komt, maar mocht dit niet lukken en blijft de beschikbaarheid hiervan gewoon laag dan zal het waarschijnlijk een nexus 7 gaan worden. Handzaamheid is een voordeel, maar geen must. Grote weergave heeft op zich een voorkeur (10" dus)
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Samsung (al veel ellende mee gehad en de support is op z'n best bedroevend te noemen) dus de tab had al niet echt een voorkeur.

Ik denk dat het een afweging gaat worden tussen de nexus 7 en de transformer voorlopig. Bedankt voor de feedback tot nu toe.

Overigens gebruik ik ook comicrack samen met komikreader. Ik ben er nog niet helemaal uit welke van de twee m'n voorkeur heeft. Comicrack (free) heeft een rare manier van sorteren, de nummering klopt gewoon niet en ik weet eigenlijk niet waar het aan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik lees strips op mijn Galaxy Tab 10.1", maar vergeleken met stripboeken van dezelfde grootte is het toch nog wel duidelijk wat minder scherp. Het is prima te doen, maar kan nog beter. Of dat aan de resolutie van de scans of van het display ligt is uiteraard wat lastiger te zien :)

Maar als ik nu een nieuwe tablet zou moeten kopen zou ik in ieder geval kijken naar eentje met een hogere resolutie. Aangezien ik er al eentje heb kan ik het me uiteraard permiteren om te wachten tot er een goede aanbieding opduikt, dus het zal nog wel even duren voor ik een nieuwe koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Ik weet natuurlijk niet op welke resolutie jouw scans zijn, maar op de pc (wat ik niet fijn vind lezen) gaat het prima bij een resolutie van 2560x1440. De Nexus 7 (toch wel erg scherpe prijs) heeft momenteel m'n voorkeur, alleen de resolutie van de Nexus 10 zou nog beter zijn, maar deze is te slecht leverbaar, en ligt denk ik ook buiten m'n budget.
De anderen op m'n short-list hebben ook allemaal 1280x800
De Flyer die niet toereikend is heeft 1024x600
De Nexus 10 heeft dan weer 2560x1600 (drool) maar dit heeft ook weer z'n nadelen voor sommige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Topicstarter
Om nog even een afsluitende post te maken:
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrages. Het is uiteindelijk de Nexus 7 geworden. Met de btw actie heb ik 'm voor €205 bij de bcc mee kunnen nemen.
Het lezen van m'n strips gaat inderdaad prima zonder dat ik de behoefte heb om in te zoomen om het duidelijker te maken. Deze behoefte was er wel bij m'n oude HTC Flyer.

Ik zat uiteindelijk nog lang te twijfelen tussen de Note 10.1 €379 bij de MM Utrecht met daarna 75€ cashback zou op €304 opkomen. Maar ik heb hele slechte ervaring met Samsung, dat was de voornaamste reden dat ik nu toch voor de Nexus ben gegaan. Zonder korting op de Nexus zou het misschien toch de Note geworden zijn.

Pagina: 1