netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497294

Topicstarter
Hallo beste pc helpers.

Ik heb een vraag waar ik al lang mee zit.

Ik zal vertellen wat ik heb.

tele 2 modemrouter met 1 wan en 4 lan.e
op lan 1 heb ik een bedrade pc.
op lan 2 heb ik een draad lopen naar mijn achter tuin voor internet in de veranda.
op lan 3 zit een kabel naar boven en komt uit in switch,vanuit daar gaat er 1 naar mijn netwerk camera en de andere naar de tele2 decoder (tv boven)
op lan 4 loop er een kabel naar een switch bij tv,daarop zit tele2 decoder ,dreambox en mediaplayer.bleurayspeler

ook heb ik nog een cisco router de ea4500,maar staat niet aangesloten.

bij de tele2 router kan ik mijn dchp niet uitschakelen,en cisco wel.

als ik aan downloaden ben of streaming gooit hij mijn router eruit,heb 50 mbps internetverbinding.

ook kan ik geen 2e tv kijken boven dan zegt hij dat je er al 1 hebt aabgesloten beneden(beveiliging tele2,dat ik 5 euro extra moet betalen op internet)of moet ik dezxelfde lan gebruiken.

ook vervelend is als ik mijn router reset mijn ip adressen elke keer van ip veranderen.

mijn netwerkcamera werkt prima met poort forwarden,dat is geen probleem.

Hoop dat er iemand dit leest en mijn kan vertellen hoe ik optimaal kan internetten zonder conflicten.

weet zelf neit of ik die sisco router moet gebruiken of dit wel slim is,en hoe ik die dan moet instellen.

ps:mijn tele2 abbo loopt af is alles in 1,iemand tips voor een betere internet verbinding nog.

Bij voorbaat dank

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:17

lier

MikroTik nerd

Richard, we zijn geen "pc helpers" en aan een TS worden een aantal eisen gesteld. Zo wordt iets als eigen initiatief (en daarmee wordt niet het starten van een topic bedoeld :)) verwacht, bijvoorbeeld wat je zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen/je vraag te beantwoorden.

In een standaard huis-tuin-en-keuken situatie heb je aan één router genoeg, tenzij je in de modem/router het router deel kan uitschakelen (ook wel bridgen genoemd) heeft de Cisco geen toegevoegde waarde (hooguit om mee te spelen).

Ik neem aan (en hoop voor je) dat je een 50Mbps verbinding hebt (ADSL/VSDL/Fiber?)? Wat bedoel je precies met downloaden? Welk protocol gebruik je (Torrent verkeer is bijvoorbeeld erg belastend voor je router)? Wat bedoel je precies met streaming? Wat bedoel je precies met dat je router eruit gegooid wordt?

Heb je al contact gehad met Tele2? En wat zeggen zij? Andere hardware mogelijk? Betere verbinding is wellicht mogelijk, ook daarvoor geldt initiatief, zoek welke providers op jouw adres leveren en vergelijk ze onderling.

Tot slot (wederom offtopic): Groeten en danken doen we impliciet en hoef je dus niet te doen.

Eerst het probleem, dan de oplossing