Nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-12-2020
Hallo,

Na 6 à 7 jaar is het weer eens tijd om een nieuwe game PC aan te schaffen. Persoonlijk zat ik te denken aan een budget tussen de € 900 en € 1000,-

Bij Azerty is inmiddels al iets samen gesteld, maar ik weet niet of dit goed is. Ik wil verder niet aanklooien met de PC, dus overklokken is niet nodig voor mijzelf.

http://azerty.nl/winkelma...5749]=1&product[517493]=1

Ik was wel van plan de PC zelf in elkaar te zetten. Verder advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 17:11

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Als ik jouw was zou ik de processor terugschroeven naar een i5 3350p, het verschil ga je in performance niet merken, maar wel in de portemonnee :) . Voor de rest een nette build.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
Ok! Dat scheelt inderdaad weer geld.

Kan ik ergens nog wat op besparen? Ik wil gewoon een PC die nu de nieuwste games kan draaien, maar ik hoef niet over te klokken, geen multiple screen en ook niet meerdere programma's tegelijk te draaien.

Is deze voeding wel sterk genoeg voor de build? En... passen al deze onderdelen goed op elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

Misschien deze voeding?
Je GPU is prima, mocht je een met stiller koeler..... neem een van Asus DCU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 07:53
De GTX 670 gaat zeker ze werk doen.
Maar op welk scherm ga je gamen? Welke resolutie?
Op Full-HD zal je geen probleem hebben met welke game dan ook.
Zelfs Far Cry 3 moet ''aardig'' kunnen draaien op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Je behuizing zou nog goedkoper kunnen, maar dat zou ik ook weer niet doen als je deze behuizing mooi vind (dat is uiteindelijk namelijk wel het visitekaartje van je pc). Voor de rest zou ik behalve de cpu niets veranderen. Ook de voeding is prima voor jouw pc.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
Dus toch maar een iets sterkere voeding?!

Uhm, ik zal de PC eerst nog aansluiten op een 1280x1024 monitor, maar die zal ik op den duur vervangen voor een nieuwe monitor.

Kan ik Far Cry 3 met deze build dan nog steeds niet fatsoenlijk op de max draaien? Of geldt dit alleen voor een Full-HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Corsair is goed hoor alleen is die XFX iets beter denk ik met 50W meer that's all.

Edit: op die resolutie is je GPU overkill je kan ook een GTX 660 of HD 7850 nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 15-01-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
@RoofTurkey Mijn kast hoeft er niet mooi uit te zien, want ik wil de kast juist zo ver mogelijk uit het zicht hebben.

Het enige wat voor mij van belang is, is dat de kast functioneel is (ruimte zat en aan de voorkant USB 3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dan zijn er genoeg goedkopere alternatieven voor je behuizing. Antec heeft een paar strakke, stille, rond de 50 euro behuizingen bijvoorbeeld. En de GTX670 gaat met gemak op jouw resolutie games maxed out draaien, op full HD draait die ze net iets minder (meer pixels), maar nog steeds super vloeiend.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
Kijk.. dit is interessante informatie!

Wat is voor mij dan een handige kast (van Antec), want hij moet inderdaad ook zo stil mogelijk zijn. Ik hoef geen stofzuiger in huis (die heb ik al :-P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ghandidcm schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:44:
Dus toch maar een iets sterkere voeding?!

Uhm, ik zal de PC eerst nog aansluiten op een 1280x1024 monitor, maar die zal ik op den duur vervangen voor een nieuwe monitor.

Kan ik Far Cry 3 met deze build dan nog steeds niet fatsoenlijk op de max draaien? Of geldt dit alleen voor een Full-HD scherm?
GTX 670 is zat voor FC3 op 1080p max I/Q, maar wat voor termijn is op ten duur? 1 jaar? 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Deze pricewatch: Antec One wou ik zeggen, alleen die is een beetje moeilijk beschikbaar. Maar dit is een prima alternatief pricewatch: Aerocool Vs-3 Advance

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
@soup-nazi Ik vermoed dat het termijn ongeveer 6 maanden zal zijn, daarentegen heb ik wel een Full-HD tv staan. Misschien sluit ik hem daar ook wel op aan.

@RoofTurkey Bedankt de tips, ik zal nu maar eens een keus moeten maken.

Weten jullie ook welke Windows8 versie ik moet kopen, aangezien ik geen software heb en zelf een PC bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op 8xAA draait het net wat prettiger op 1080p, hoor ik. Nu ja, dat lijkt me ook geen ramp ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ghandidcm schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16:
@soup-nazi Ik vermoed dat het termijn ongeveer 6 maanden zal zijn, daarentegen heb ik wel een Full-HD tv staan. Misschien sluit ik hem daar ook wel op aan.

@RoofTurkey Bedankt de tips, ik zal nu maar eens een keus moeten maken.

Weten jullie ook welke Windows8 versie ik moet kopen, aangezien ik geen software heb en zelf een PC bouw?
Gewoon deze pricewatch: Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandidcm
Ik heb net even naar de specs van de Antec One gekeken, maar klopt het dat de videokaart hier niet in past? (Gigabyte GV N670OC-2GD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:59

Quad

Doof

Nja, deze heeft gegarandeerd ruimte voor je grafische kaart:
pricewatch: Corsair Carbide 200R

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1124g9t.jpg

En is goedkoper en beter leverbaar dan de Antec One. En ik vind deze ook wat strakker eruit zien!

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 15-01-2013 14:33 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1