Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ACL (audit)] Open en extracten van data

Pagina: 1
Acties:

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11 22:33
Hi,

Even vooraf: mijn vraag mbt ACL gaat niet over een Access Control List maar over de ACL "tool" of programma waarmee je data kunt analiseren. Voordat je een topic door gaat lezen en er later achter komt dat het over iets anders gaat dan je dacht ;)

Ik heb een lap code gekregen van iemand die wat analyses in ACL heeft geschreven. Dit moet nu worden vertaald naar SQL. Van SQL weet ik genoeg af, maar ACL...
Met de ACL help kom je een end alleen is het niet allemaal erg duidelijk.

Ik heb het volgende stuk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
OPEN INPUT_A.FIL
GROUP
ASSIGN YEAR = "20" + SUBSTRING(somedatea,7,2)
ASSIGN MONTH = SUBSTRING(somedatea ,1,2)
ASSIGN DAY = SUBSTRING(somedatea,4,2)
ASSIGN ADATE = YEAR+MONTH+DAY

EXTRACT TO "OUT_A.FIL"

substr(Field1,1,35) AS "Field1"
Field2l AS "Field1"
ADATE
END

Als ik het goed heb wordt bestand DETAIL.FIL geopend, wat velden geselecteerd en wordt er een soort van computed field voor een datum gemaakt. Dat setje velden wordt dan naar de file A.FIL geschreven.
Ik vraag me alleen nu af of alleen de velden van regel 10 tm 12 naar A.FIL worden geschreven of dat juist alles uit de input file INPUT_A wordt weggeschreven aangezien je ook een "EXTRACT FIELDS <field 1,2,3>" optie hebt... Aangezien je iets selecteert zou ik zeggen het eerste, dus alleen de 3 velden?

Nu wordt er alleen nog een file geopend waarin een veld wordt geselecteerd die niet in deze file zit, maar juist in de eerste. De code die er direct onder staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
OPEN INPUT_B.FIL
GROUP
ASSIGN YEAR = "20" + SUBSTRING(somedateb,7,2)
ASSIGN MONTH = SUBSTRING(somedateb,1,2)
ASSIGN DAY = SUBSTRING(somedateb,4,2)
ASSIGN BDATE = YEAR+MONTH+DAY

EXTRACT FIELDS TO "OUT_B.FIL"
STREAM = "AUTOS"
Stream
Trx_Amount_Due
BDATE

END

Ik heb het nu zo dat alleen deze 4 velden worden geselecteerd. Alleen heb je bijvoorbeeld ook het veld "STREAM" maar ook "Stream". De laatste zit niet in INPUT_B, maar wel in INPUT_A. Het lijkt er dus op dat INPUT_A nog "open" staat en waar dus ook nog data uit wordt geselecteerd. Alleen hoe worden deze twee data files dan gejoined :S