Hallo , Voor op kantoor ben ik opzoek naar een nieuwe pc.
Graag jullie mening over onderstaande pc en eventuele suggesties
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
2d / 3d modeling van producten , boekhouden , email , etc. enigste pc in het bedrijf en wordt dus voor alle taken ingezet.
De meest gebruikte programma's zijn:
-Solidworks
-Fikus visualcam
Verder niet veel wat heel zwaar voor de pc is., maar meestal wel verschillende dingen tegelijk open.
Dus solidworks, outlook express , internet , verkenner.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €800 excl. monitor
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
muis,tobo en monitor etc. wordt er nieuw bij aangeschaft, maar hoeft neit mee te worden genomen in begroting.
Prijs puur voor alleen de kast + inhoud
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje, volgens mij heb ik overal wel aangedacht.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Op een of andere manier toch altijd een voorkeur voor ASUS mobo en WD harddisk, niet echt een onderbouwde mening voor.
Het gekozen moederbord trouwens wel mooi van de fastboot opties en zo.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewone midi-tower uiterlijk niet al te belangrijk opzich.
Geluid en energieverbruik ook niet, valt toch in het niet vergeleken met de machines die hier ook draaien
wel graag pc met SSD én HD.
ik weet dat het door mij geselecteerde waarschijnlijk wel een beetje over-kill is, maar dan kan hij ook weer jaren mee (als hij heel blijft uiteraard.)
Zijn er eventueel nog componenten die compatibiliteits problemen zouden kunnen opleveren?
Graag jullie mening over onderstaande pc en eventuele suggesties
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
2d / 3d modeling van producten , boekhouden , email , etc. enigste pc in het bedrijf en wordt dus voor alle taken ingezet.
De meest gebruikte programma's zijn:
-Solidworks
-Fikus visualcam
Verder niet veel wat heel zwaar voor de pc is., maar meestal wel verschillende dingen tegelijk open.
Dus solidworks, outlook express , internet , verkenner.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €800 excl. monitor
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
muis,tobo en monitor etc. wordt er nieuw bij aangeschaft, maar hoeft neit mee te worden genomen in begroting.
Prijs puur voor alleen de kast + inhoud
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje, volgens mij heb ik overal wel aangedacht.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Op een of andere manier toch altijd een voorkeur voor ASUS mobo en WD harddisk, niet echt een onderbouwde mening voor.
Het gekozen moederbord trouwens wel mooi van de fastboot opties en zo.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Gewone midi-tower uiterlijk niet al te belangrijk opzich.
Geluid en energieverbruik ook niet, valt toch in het niet vergeleken met de machines die hier ook draaien
wel graag pc met SSD én HD.
ik weet dat het door mij geselecteerde waarschijnlijk wel een beetje over-kill is, maar dan kan hij ook weer jaren mee (als hij heel blijft uiteraard.)
Zijn er eventueel nog componenten die compatibiliteits problemen zouden kunnen opleveren?
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346