Toon posts:

[VISTA] Password recovery

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit topic hier toegelaten is, anders mag je hem verwijderen.

wij hebben een laptop met Windows Vista in het domein zitten. Sinds deze ochtend geeft die aan dat de vertrouwensrelatie tussen de computer en het domein verdwenen is, kunnen dus niet meer aanmelden.

Geprobeerd met de lokale administrator maar dat wachtwoord is fout ofwel is het account niet actief. Is een laptop die bij een overname gekregen is, niet door ons geïnstalleerd.

Hoe krijgen we nu weer toegang tot het systeem om deze uit het domein te halen en weer te joinen? Ik heb even gezocht achter password recovery tools maar je vind er ontzettend veel en ik weet dus niet welke fake is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Even zorgen dat de laptop geen verbinding heeft met het netwerk, dus kabel eruit en geen wifi. Als cached credentials mogelijk zijn, zou je weer in moeten kunnen loggen.

Kun je wifi niet uitschakelen met een schakelaartje, ga dan met de laptop naar een plek waar er geen wifi-ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Fik Hiren's op een cd/usb-stick . hier staan tientallen password recovery tools op.

[ Voor 4% gewijzigd door Gekkenhuis op 15-01-2013 12:42 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hiren
Ntpasswrd
ophcrack
Locksmith van ERD

Van alles mogelijk!

Ntpasswrd is het makkelijkste om uitgeschakelde accounts aan te zetten, en admin passwords te resetten.

Ophcrack is het makkelijkste om wachtwoorden uit de lokale caches te halen.

Beiden zijn gratis. Hiren ook, maar een beetje overkill voor wat je nodig hebt. ERD Commander kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Heet het account niet toevallig anders ? (Beheerder o.i.d.)

[ Voor 68% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2013 13:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartbh schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:37:
Even zorgen dat de laptop geen verbinding heeft met het netwerk, dus kabel eruit en geen wifi. Als cached credentials mogelijk zijn, zou je weer in moeten kunnen loggen.

Kun je wifi niet uitschakelen met een schakelaartje, ga dan met de laptop naar een plek waar er geen wifi-ontvangst is.
Heb ik al laten proberen maar lukt blijkbaar ook niet. Zonder netwerkkabel en WIFI knop staat op uit.

Ik bekijk even de voorgestelde tooltjes!
Pagina: 1