Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2017
Ik heb recentelijk een mini-itx case aangeschaft en nu zijn de kabels van mijn voeding toch wel erg lang en nemen erg veel ruimte in.

Nu heb ik ze al 2 keer gesleeved en nu zijn de connectors hier en daar beschadigd. Daarom wil ik dus hele nieuwe kabels gaan maken met nieuwe connectors:
Afbeeldingslocatie: http://de.mdpc-x.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/mdpc-crimptool-01.jpg

Maar nu vind ik €56,- ex verzenden aardig wat geld voor de tang die hierbij hoort.

Heeft iemand hier ervaring mee om dit met een andere tang te doen?
Zijn er in Nederland winkels waar je zo'n tang voor ~€20,- kunt kopen? Ik heb geen idee hoe die dingen heten, het is me zelf nog niet gelukt iets te vinden.

Plaatje van de huidige status:
Afbeeldingslocatie: http://i1228.photobucket.com/albums/ee453/cpthunter/New%20mini-itx%20pc/IMG_20130103_121617_zpse42590eb.jpg

De kabels gaan nu door heel de case heen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Die 56 euro is supergoedkoop. Bestel er maar eens een een van Molex. Dan ben je ruim 200 euro kwijt.

Ik wil best nieuwe kabels voor je maken voor minder dan 56 euro aan werkuren. Dan kun je ze zelf sleeven. Maar of je daar op zit te wachten.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Dat klinkt wel aantrekkelijk. Ik ben dit keer niet van plan te gaan sleeven. De kabels gewoon zwart houden en alles op maat. :)

Ik zal eens over je voorstel nadenken en gaan meten wat ik dan nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Is prima. Als jij de materialen betaalt vraag ik niet teveel voor het maken van de draden op maat en crimpen ervan met atx female (of male) pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
je kan toch met zo'n hele platte brede elektrotang, waamee je draadschoentjes aanknijpt (maar dan de goedkope versie) en pins er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Highflow heeft wel wat geloof ik:

http://highflow.nl/moddin...es-and-heatshrinks/tools/

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Compizfox: Als je dan zelf ook ff op de link die je naar HF geeft kijkt zie je dat er geen tangen tussen staan ;)

Ik zou het als het om een eenmalige actie gaat of laten doen, of gewoon met een klein tangetje zelf doen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Met die tooltjes gaat het prima volgens mij hoor. Je kunt het ook gewoon met een pincet, of twee spanningszoekers doen :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
ik gebruik zelf een paperclip. Deze knijp ik helemaal plat, met een platbek tang, werkt prima. Er hiermee heb ik mijn pc gesleeved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Jongens hij wil zelf kabels MAKEN. Niet de pins eruit trekken. Dus hij wil er pins op crimpen. En ja dat kan met een tang. Dat is de ghetto methode. Dan is het wachten tot er een draad los gaat.En de pins worden verbogen en passen minder goed in de connector. Niet echt netjes voor een goed resultaat. Is een beetje ghetto methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Hukkel heeft gelijk :) Sleeven kan je gebruiken wat je wilt, maar om dit echt goed vast te zetten heb je wel een speciale tang nodig.

Ik ga komend weekend weer verder met mijn pc, zal tegen die tijd wel een DM sturen of ik gebruik wil maken van je service. :) Ben er nog niet helemaal uit of het niet slim is om toch die tang aan te schaffen, aangezien ik over 6 maanden tot een jaar toch wel weer een nieuwe case wil en dan waarschijnlijk weer andere kabels nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
of gewoon knippen, inkorten, solderen, heatschrink :P

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
CDA441 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:04:
of gewoon knippen, inkorten, solderen, heatschrink :P
Nee ik ben daar teveel mieren-neuker voor. Wil alles netjes afwerken en dan bij elke kabel zo'n heatschrink er overheen staat me niet zo aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Hukkel80 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:25:
Jongens hij wil zelf kabels MAKEN. Niet de pins eruit trekken. Dus hij wil er pins op crimpen. En ja dat kan met een tang. Dat is de ghetto methode. Dan is het wachten tot er een draad los gaat.En de pins worden verbogen en passen minder goed in de connector. Niet echt netjes voor een goed resultaat. Is een beetje ghetto methode.
Amen. Tenzij je zin hebt in troubleshooten door een slecht contact (vastlopers, spontane reboots, rare luchtjes, half-weggevonkte contactpennen / zwart uitgeslagen stekkers), doe je het beter goed.

Dat gezegd hebbende, je zou ook de voeding open kunnen trekken en daar binnen in de soldeerverbindingen met krimpkous maken voor je ingekorte kabel.
Of de kabels desolderen, inkorten en vervolgens weer op de pcb van de voeding terugsolderen. Hoewel optie 2 lastig kan zijn als je maar een klein soldeerboutje hebt, vaak zijn de soldeervlakken van met name de ground te groot om met een simpel soldeerboutje heet genoeg te stoken.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop anders een andere voeding ?! met kortere kabels en een stille fan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
real[B]art schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:43:
[...]

Amen. Tenzij je zin hebt in troubleshooten door een slecht contact (vastlopers, spontane reboots, rare luchtjes, half-weggevonkte contactpennen / zwart uitgeslagen stekkers), doe je het beter goed.

Dat gezegd hebbende, je zou ook de voeding open kunnen trekken en daar binnen in de soldeerverbindingen met krimpkous maken voor je ingekorte kabel.
Of de kabels desolderen, inkorten en vervolgens weer op de pcb van de voeding terugsolderen. Hoewel optie 2 lastig kan zijn als je maar een klein soldeerboutje hebt, vaak zijn de soldeervlakken van met name de ground te groot om met een simpel soldeerboutje heet genoeg te stoken.
Heb een vol modulaire voeding, Silverstone Strider series. Dus heb aan elke kant van de kabel een connector :+ Om het allemaal even meet werk te laten worden! :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:46:
koop anders een andere voeding ?! met kortere kabels en een stille fan ...
Ik heb al een stille fan :) en dan nog zijn de kabels niet op maat :) heb het wel overwogen, aangezien 850Watt voor mijn huidige configuratie toch wel aardig overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Is er hier dan helemaal niemand die zich druk maakt om de enorme hoeveelheden Monster die TS in huis heeft? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Waarom geen pre-fab. kabels kopen? Iets zoals dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Singular1ty schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 02:13:
Is er hier dan helemaal niemand die zich druk maakt om de enorme hoeveelheden Monster die TS in huis heeft? :/
Je kan er toch nooit te veel hebben?:P

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Com. Hunter
Singular1ty schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 02:13:
Was op een LAN-Party :) Had voor iedereen meegenomen, als ik dit allemaal had opgedronken zou ik dezelfde nacht nog een hartaanval hebben gekregen oOo
Daan00 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 02:24:
Waarom geen pre-fab. kabels kopen? Iets zoals dit
Heb ik naar gekeken ja, maar dat zijn alleen maar extensions. Dan worden mijn kabels NOG langer 8)7
Ferry H. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:30:
[...]

Je kan er toch nooit te veel hebben?:P
:Y
Pagina: 1