Migration assistant met thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Hoi ik heb een oudere Macbook Air (2012) en een nieuwe Macbook Pro retina (2012)

Ik wil de informatie van de MBA naar de MBP kopiëren, liefst over thunderbolt.

Ik gebruik hiervoor Migration Assistant. Ik heb de "T" ingehouden bij het opstarten hierdoor staat de MBA of MBP in de target mode en is zichtbaar als externe harddisk.

Maar wanneer ik door klik in Migration Assistant is de schijf onvindbaar ! Ook wanneer ik thunderbolt-ethernet adapters gebruik met een netwerkkabel zien ze elkaar niet (meer). Wat heel gemakkelijk en snel had moeten gaan, is nu toch iets ingewikkelds geworden |:(

Beide computers hebben Lion x.7.5 als OS

Wat is de oplossing?

[ Voor 16% gewijzigd door PZOOO op 15-01-2013 12:28 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
je kan op de andere mac toch ook de migration assisten starten? ik weet niet of dat via thunderbolt zou moeten werken, maar zoiezo via een netwerk kabel wel.

Je kan ook gewoon een time-machine backup terugzetten mocht je die hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door sharkzor op 15-01-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Bedankt, maar dat had ik al geprobeerd. ook over ethernet-ethernet ziet hij de andere niet, ik sta open voor andere suggesties.

De timemachine backup kon ik installeren maar dan kom ik na herstart niet meer door het inlogvenster (accepteert de wachtwoorden niet meer, al ben ik 100% zeker van de juistheid daarvan)

de retina is misschien een maandagochtendmodel..

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:24
Heb je de externe disk (externe MBA dus) wel gemount? Misschien maakt dat een verschil. Daarbij: Kan je het proberen dat je ze aan elkaar koppelt met een thunderboltkabel en dan pas opstart?

Oftewel: Allebei pas opstarten wanneer de kabel connected zit.
Wie weet maakt dat een verschil, initialisatiefout ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
hoi, ook dat heb ik geprobeerd. ik heb het nu met 3 retina's geprobeerd en allemaal willen ze de externe disk niet zien tijdens MA...het zal dan toch iets anders zijn. Ik heb Apple ook maar eens gebeld, zij raadden de TimeMachine optie aan.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:24
PZOOO schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:07:
hoi, ook dat heb ik geprobeerd. ik heb het nu met 3 retina's geprobeerd en allemaal willen ze de externe disk niet zien tijdens MA...het zal dan toch iets anders zijn. Ik heb Apple ook maar eens gebeld, zij raadden de TimeMachine optie aan.
Je weet wel zeker dat je een échte thunderbolt-kabel hebt? Het kan natuurlijk niet met een random MD-kabel (Gewoon even alle stomme ongelukjes uitfilteren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
haha, ja twee bliksems !

Ik kan externe schijven zien. alleen niet in MA

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 09:31
stop de MBA en MBP allebei in hetzelfde netwerk (gigabit switch oid) en start de MA. Dat zou gegarandeerd moeten werken, zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Ok bedankt, dat ga ik morgen proberen.

Ik heb een ander probleem, ik heb nog een oudere Snow Leopard MBP die ik op een MBP retina wil migreren. Hoe pak ik dat aan?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybert
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
PZOOO schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:05:
Ok bedankt, dat ga ik morgen proberen.

Ik heb een ander probleem, ik heb nog een oudere Snow Leopard MBP die ik op een MBP retina wil migreren. Hoe pak ik dat aan?
Als wat sharkzor voorgesteld heeft werkt, ook op die manier. Heb je alleen ethernet adapter nodig voor je retina.

Anders van af een time machine backup.
Pagina: 1