Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Hi all,

Al een tijdje ben ik aan het rondkijken en aan het vergelijken als het gaat om een nieuwe telefoon en een eventueel nieuw abonnement.

Sinds 2007 ben ik in het bezit van een Nokia N95, vrij old school dus, en heb afgelopen jaar een Hollandsnieuwe abonnement Sim-only 550 gehad. Mijn verbruik met mijn huidige telefoon is zo gemiddeld 300 belminuten, enkele smsjes en ca. 20Mb iedere maand. Mijn abonnement loopt af begin februari en ik probeer nu uit te vogelen wat het voordeligste is:
- Nieuwe telefoon kopen (los) en Sim-only erbij nemen, bijvoorbeeld weer bij HN
- Telefoon inclusief abonnement en dan is de vraag wat eeen goede deal is en waar die te vinden (studentmobiel? gsmtopdeal? Miky? verder nog goede opties?)

Wat is de telefoonwens:

Een goede nieuwe telefoon, waar ik voorlopig mee uit de voeten kan, zoals ik ook meerdere jaren de nokia n95 heb kunnen gebruiken.
- Goede camera (voor een telefoon), min 8MP
- Uitneembare accu en goede accu
- Goede snelheid, dus kom je snel uit bij dual en quad core processoren
- Niet te groot
- Goed scherm
- Geheugen uitbreiding mogelijk met (micro)SD kaartje

Zo vind ik dan:
Sony Xperia T of V (als zeiler vind ik een waterdichte telefoon, de V, wel interessant)
Samsung SII en SIII

Dat is een beetje wat de revue passeert en ik zag wel wat aanbiedingen op studentmobiel icm een HN abonnement. Maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer heb ik het idee.... Dus suggesties, adviezen en tips zijn heel erg welkom!

_/-\o_

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat 'n goede deal is kun alleen jij uitmaken natuurlijk, ik weet niet wat je budget is :)

De Xperia Z komt er over 6 weken aan, dat is ook een beest van 'n telefoon en waterdicht, maarja :)
Dat is weer 5" maar met 'n kleinere body als de Samsung S3... Kies eerst 'n telefoon en dan pas 'n abbo!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Inderdaad eerst kijken naar de telefoon, dan gewoon op een rij zetten wat de mogelijkheden zijn met deze telefoon. Ik vermoed dat SIM-only dan goedkoper wordt, maar dat is even afwachten.. Mogelijk kan je ergens nog een goede deal halen.

Verder zou ik adviseren eerst te kijken naar het besturingssysteem welke je wilt hebben (iOS, Android of WP8) en vervolgens wat de maximale grote van de telefoon mag worden. Mocht je echt maar bijvoorbeeld 4" inch maximaal willen, is de keuze opeens een stuk beperkter.

PS. Houd er daarnaast rekening mee dat HTC Sense over Android heen gooit en bijvoorbeeld Samsung Touchwiz, wat wel beide weer een totaal andere ervaring oplevert. Of je moet custom ROMs willen installeren...

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Juist, welke telefoon wil ik?

Hoe langer je rondkijkt hoe meer je wilt natuurlijk ;-)

Dit is een beetje het poeltje waaruit de keuze moet komen...
- Sony Xperia T
- Sony Xperia V
- Samsung Galaxy SII (of Plus)
- HTC One X
- HTC One X 32GB

In combinatie met een Hollandsnieuwe 550 + 500GB abo of Tele2 500+500GB abo via gsmwijzer ongeveer dezelfde prijs per maand, omgerekend alles bij elkaar.

Wat is wijsheid... dat is nu de gedachte ;-)

[ Voor 85% gewijzigd door Kwesiq op 07-02-2013 13:59 ]