Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Beste tweakers,

Ik heb zojuist een moederbord Asrock 970 extreme 3 aangeschaft met een vishera FX6300 moederbord.

Tot mijn stomme verbazing lees ik veel op internet, dat er mogelijk een bios-update noodzakelijk is, om ervoor te kunnen zorgen dat deze CPU uberhaubt functioneerd in het Asrock 970 Extreme 3 moederbord.

Op de website van Asrock word vermeld, dat vanaf bios 1.6 de ondersteuning aan Vishera CPU'S word geboden. Het moederbord komt als het goed is vandaag binnen vanuit Alternate. Heeft iemand van jullie ervaring met dit moederbord en een Vishera chipset?

Ik ben overigens geheel nieuw in het updaten van een bios, daarover zou ik best wat tips kunnen gebruiken in het nederlands... :-)

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-08 00:04

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, het is wel handig eerst je eigen in te lezen alvorens iets te bestellen (niet andersom)

Anyway, als je geluk hebt staat er al de goede biosversie op, maar zoniet heb je tijdelijk een andere AM3 / AM3+ processor nodig om in de bios/uefi te komen. (Je had dit natuurlijk aan alternate kunnen vragen alvorens het verzenden)

Hoe je precies je bios moet updaten kan je zo vinden door hier op het forum de zoekfunctie te gebruiken, of laat google anders even zijn werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Bedankt voor je reactie. Ik heb alternate gevraagd naar de bios versie. Dit wisten zij echter niet. De bios update 1.6 is vanaf 05-12 beschikbaar, dus hopende dat deze al ingebakken is op dit mobo, anders moet ik het mobo terugsturen en een 990 board kopen, die hebben stock vishera ready.

Ik heb mezelf overigens ingelezen, werd steeds gezegd dat dit mobo alle FX cpu's ondersteunt. Niet dat er een bios update noodzakelijk kan zijn. Daar kwam ik per toeval achter..

pff -.- fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ