Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

imap-bestanden kopiëren

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:14

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik heb een resem imap-bestanden van een Merak mail server (IceWarp). Nu zou ik deze moeten migreren naar een bestaande mail server die ook imap draait. Ik ben op zoek naar een manier om dat handig te doen, eventueel mbv een betaald programmaatje.

Ik heb imapsync waar ik eerder al succesvol migraties mee heb uitgevoerd tussen 2 imap-servers, maar nu heb ik dus aan de bron geen imap-server.

Ik was zelf aan het denken aan het opzetten van een lokale imap-server en dan imapsync in te zetten, maar ik kon niet zo gemakkelijk een lokale server vinden waarmee ik gewoon een folder van imap-bestanden kan serveren.

Ook nog een optie was om de bestanden te hernoemen naar *.eml, en ze dan via Outlook (2003) te migreren. Je kan namelijk dubbelklikken op die bestanden, zodat Outlook ze opent, en ze daarna opslaan in een box. Maar je kan dus niet een batch slepen :(

Iemand nog goeie suggesties?

PS: Ik werk zelf op een Windows-station. Linux-only-oplossingen zijn een last resort.

[ Voor 4% gewijzigd door GrimaceODespair op 15-01-2013 09:48 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be