Bij browsen AMF request's opslaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 02:37
Beste Tweakers,

Voor een applicatie wil ik graag de AMF request's gaan afvangen van een bepaalde website. Ik kan dit voor elkaar krijgen om met Charles Web Debugging tool te gebruiken. Maar deze kan (voor zover ik weet) de AMF request's niet opslaan op de schijf. Is hier misschien een plugin voor (Firefox of Chrome) of een losse applicatie die dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wireshark :?Fiddler2 :?
Wat heb je zelf al gezocht/geprobeerd/gevonden? Je bent inmiddels toch meer dan intiem bekend met onze Quickstart?

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 14-01-2013 23:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
Jazeker, wireshark (fiddler2 ken ik nog niet) ken ik.

Maar het probleem is echter dat ik niet eerst naar wireshark moet browsen om daar de AMF respone uit te gaan halen en die zelf uit te gaan lezen. Ik weet niet of het mogelijk is om in wireshark de AMF responses uit te lezen en die op te slaan op de lokale schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan met Charles gewoon de complete call opslaan als een .chls bestand, deze kun je weer inladen (eventueel aanpassen) en uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je vraag is te vaag.

1. Wat is een AMF-request? Is dat AMF-data die over HTTP wordt gepost?
2. Wie genereert die requests?
3. Waar gaan ze heen?
4. Wil je ze bekijken (debugging) of opslaan (logging)?
5. Op welke onderdelen heb je invloed?
6. Voor wie geldt je vraag?

Zoals ik het nu zie, kun je wellicht een simpele 'proxy' schrijven in een willekeurige serverside taal (zie 3), waar de Flash-applicatie (zie 2) zijn requests dan heen stuurt (zie 1). In dit script sla je het bericht op (zie 4) en stuur je het door naar de uiteindelijke server. Dit hangt allemaal echter behoorlijk af van 5.

Ook 6 is van belang. Wil je dit alleen voor jezelf doen, installeer dan gewoon een tool op je PC die (gefilterde) requests kan opslaan. Als dit voor iedereen geldt (omdat je bijvoorbeeld een soort audit trail wil hebben van naar je server verstuurde data), zie bovenstaande.

Verder is het ook wel handig om te weten wat je precies met de data wil. De 'raw' AMF-data is vrij onleesbaar, dus die wil je idealiter ook even door een parser halen als je wil zien wat er precies wordt uitgewisseld, maar dat is een vraag op zich.

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2013 13:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
CodeCaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:46:
1. Wat is een AMF-request? Is dat AMF-data die over HTTP wordt gepost?
Ja, de AMF-request die over de HTTP wordt gepost.
De request komt door een flash applicatie dievia de browser draait. De server reageerd daar weer op en dat antwoord van die server heb ik nodig.[/qoute]
De locatie waar de data moet wordenopgeslagen als kopie zegmaar?
4. Wil je ze bekijken (debugging) of opslaan (logging)?
Opslaan (loggin) pas na een aantal seconden wil ik dit uitlezen op commando.
Op alles behalve de flash applicatie en de server.
Het is eigenlijk voor 2 personen, een tool gebruiken / installeren is geen probleem daarom.
Ook 6 is van belang. Wil je dit alleen voor jezelf doen, installeer dan gewoon een tool op je PC die (gefilterde) requests kan opslaan. Als dit voor iedereen geldt (omdat je bijvoorbeeld een soort audit trail wil hebben van naar je server verstuurde data), zie bovenstaande.
Het is eigenlijk voor 2 personen, een tool gebruiken / installeren is geen probleem daarom.
Verder is het ook wel handig om te weten wat je precies met de data wil. De 'raw' AMF-data is vrij onleesbaar, dus die wil je idealiter ook even door een parser halen als je wil zien wat er precies wordt uitgewisseld, maar dat is een vraag op zich.
De data moet raw opgeslagen worden, hiervoor heb ik al een reader gemaakt.

Ik hoop dat het nu iets duidelijk geworden is :)

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 15-01-2013 16:01 . Reden: Shitload aan verkeerde [/quote] tags gefixed :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dragon707 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:14:
Op alles behalve de flash applicatie en de server.
Je hebt dus geen andere optie dan tools gebruiken, omdat je de twee belangrijkste zaken niet kunt aanpassen. Fiddler is erg scriptbaar, dus wellicht kun je daarin wat hobbyen met iets als:

C#:
1
2
3
4
5
6
session = ...;

if (session.oResponse.headers.ExistsAndContains("Content-Type", "AMF")
{
    session.SaveResponseBody();
}

Zo worden zolang Fiddler draait alle responses waarin "AMF" in de Content-type-response-header staat opgeslagen in de standaard Fiddler Captures folder.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2013 15:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
CodeCaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:24:
[...]

Je hebt dus geen andere optie dan tools gebruiken, omdat je de twee belangrijkste zaken niet kunt aanpassen. Fiddler is erg scriptbaar, dus wellicht kun je daarin wat hobbyen met iets als:

C#:
1
2
3
4
5
6
session = ...;

if (session.oResponse.headers.ExistsAndContains("Content-Type",
"AMF"){
    session.SaveResponseBody();
}

Zo worden zolang Fiddler draait alle responses waarin "AMF" in de Content-type-response-header staat opgeslagen in de standaard Fiddler Captures folder.
Bedankt voor de reactie, ik ga hier zo eens wat mee proberen! Ik kom hier op terug.
Pagina: 1