• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik zie dezelfde soort videokaarten van verschillende merken maar wat betekent DC? en normaal kost de OC toch duurder? (kheb een DC gezien die duurder is dan de OC ''Asus7850 DC>Sapphire7850 OC)
Mijn vraag is welke beter is, want normaal kijk je naar de prijs en specs maar bij de specs is de OC sneller maar toch goedkoper :S klopt dit?

PS: Kben een noob in deze dingen daarom vraag ik et :p

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
DC staat hierbij niet voor "DownClock"

maar voor de Direct CU koeler van Asus (Of de vernieuwde versie afgekocht DC/II of DC/2)

• firevlam90
ASUS Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2 Deze zou ik willen halen maar is de Sapphire 7850 2GB OC niet sneller en beter of... , hij is wel goedkoper :S>??

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verschillende merken (en modellen) gebruiken verschillende koelers. Deze kunnen beter of slechter zijn, qua temperatuur, geluidsproductie en overklokbaarheid. Het zit hem dus niet puur in de specs. Dit is niet simpel aan de specs te zien, daarvoor zul je een goede review van de koeler in vergelijking met andere koelers moeten zien (bijvoorbeeld geluidsmeting, warmtebeelden, maximale overklokbaarheid). De specificaties zelf (met name kloksnelheid) zijn natuurlijk ook een factor, zeker als je niet zelf wil overklokken.

DC staat voor Direct Copper, zo heten de modellen koelers van Asus (die het doorgaans prima doen).

Dat iets goedkoper is wil niet alles zeggen, die prijzen gaan geatomatiseerd en dan krijg je soms vreemde fluctuaties. Of misschien heeft een fabrikant veel voorraad waardoor de prijs lager wordt. Dat soort dingen zie je in hardware-land, doe er je voordeel mee. "Duurder = beter" gaat dus ook niet altijd op.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 14-01-2013 23:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• firevlam90
Ik wil een vast antwoord :p welke zal je kiezen?
De ASUS Radeon HD7850 2GB DC of de Sapphire 7850 2GB OC?
De Asus is iets duurder maar wel DC en de Sapphire is OverClocked.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30

Quad

Doof

Ik wil je feestje dan niet bederven, maar de Sapphire kost 225,- en deze pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) kost 215,-
Maar het leuke is dat deze bijna gelijk presteert aan een HD7950.. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• firevlam90
Dixons.nl staat dat Sapphire 189,99 kost net als dynabyte enzov.. miss keek je naar de 7870 net als hij de Club3D?;p

• Quad

Quad

Doof

Ik keek wel bij de goede, alleen deze is nergens te koop excuse moi.

pricewatch: Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5
pricewatch: Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2

Hier gaat het dus tussen.

Nja als je iets meer kan missen -> HD7870 JokerCard, anders is de Sapphire HD 7850 OC de snellere variant inderdaad, en een prima keuze.

Edit: Aangezien je zegt dat je 'noob' bent op dit gebied, wat biedt jouw PSU? En wat voor overige hardware heb je en waarom wil je juist een van deze kaarten?

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 14-01-2013 23:42 ]

nggyu nglyd

• firevlam90
oki ty :)

• Quad

Quad

Doof

Aangezien je zegt dat je 'noob' bent op dit gebied, wat biedt jouw PSU? En wat voor overige hardware heb je en waarom wil je juist een van deze kaarten?

nggyu nglyd

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ja de Jokercard is sneller als de rest van de 7870 kaarten maar doet dat niet echt stil - hij produceert zelfs erg veel geluid(51dB) en bovendien houd hij de kaart niet koel, met 73ºC is er ook nog weinig ruimte voor overklokken.
http://nl.hardware.info/p...rd-2gb#tab:testresultaten
http://nl.hardware.info/r...b-review-stiekem-een-7950!
Van de 7850 zijn zowel de Asus als de Sapphire goed - ligt bij deze kaart aan je persoonlijke voorkeur - vind als ik ze in mijn handen heb de Asus kwalitatief beter aanvoelen als de Sapphire.

[ Voor 41% gewijzigd door calsonic op 15-01-2013 08:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is beter? Dit lezen :o
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
calsonic schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:54:
Ja de Jokercard is sneller als de rest van de 7870 kaarten maar doet dat niet echt stil - hij produceert zelfs erg veel geluid(51dB) en bovendien houd hij de kaart niet koel, met 73ºC is er ook nog weinig ruimte voor overklokken.
Huh?
http://www.techpowerup.co...kerCard_Tahiti_LE/31.html

Geluid valt ook nog wel mee, vergeleken reference kaarten.
http://www.techpowerup.co...kerCard_Tahiti_LE/27.html

Temperatuur is daarbij ook niet al te hoog.
http://www.techpowerup.co...kerCard_Tahiti_LE/32.html

80 graden is echt geen probleem voor de kaart.

Natuurlijk zijn er kaarten met een betere koeler, maar die hebben een minder goede bang for buck.
Pagina: 1