Onderzoek dual monitors

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-12-2025
Hoi,

Zouden mensen mij kunnen helpen met mijn onderzoek voor school naar dual monitors.

1. Waarom gebruik je 2 of meer schermen?
2. Hoeveel schermen heb je?
3. Welk formaat hebben deze schermen?
4. Voor welke taken gebruik je je schermen?
5. Zou jij meerdere schermen aanbevelen aan studenten als zij daar de kans voor krijgen?

Alvast bedankt voor iedereen die mijn vragen beantwoord.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
1. Productiviteit. Op één scherm documentatie (in welke vorm dan ook) of browser en op andere scherm code. Ik zou niet meer terug willen naar 1. Heerlijk om bijvoorbeeld "semi-realtime" je wijzigingen in de browser te zien verschijnen als je met een website bezig bent.

2. Helaas maar 2, maar dat komt doordat mijn nieuwe PC er niet meer ondersteund zonder losse videokaart.

3. 16:9. Hoeveel mensen er ook over klagen (mijzelf inclusief hoor) werkt het wel gewoon, en dat is toch het belangrijkste. Ik heb een tijdje een 16:9 met 4:3 aan beide kanten ernaast gedraaid, dat was ook erg goed te doen :)

4. Voornamelijk programeren. Hoewel ook serverbeheer veel gebeurd, maar daarvoor vind ik persoonlijk 2 schermen niet echt een vereiste.

5. Ik ben van mening dat je 2 of meer schermen zeer zeker nuttig kunt gebruiken, dus ja. Ik heb zelf jaren met twee spotgoedkope 16:10 schermen gewerkt, en zoals ik al eerder zei, ik wil onder geen voorwaarde meer terug. Met als enige uitzondering mogelijk een 21:9 scherm...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ideale verhouding van werkverdeling, 1 scherm met hoofdzaak, 2 schermen ernaast voor output / afleiding

- 3 schermen

2 x 24" (16:10) 1x20 ( 4:3)

De 24"schermen primair voor audio/visuele verwerking ( of 1 browsing / work en de 2e als mediaplayer :+ )
de 4:3 heeft voornamelijk functie om de RDP van mijn downloadserver te tonen op mijn werkkamer, iTunes beheer, downloadtaken / testmonitor repairsystemen

5. Zou jij meerdere schermen aanbevelen aan studenten als zij daar de kans voor krijgen?
Ja .... volmondig JA

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:10
1. Productiviteit (en eyefinity na de productiviteit) : 1 scherm voor statistisch programma, 1 voor word, 1 voor brondata / artikels van anderen / reference manager. Moet niet switchen, gemakkelijk om de ideale academische shortcuts te doen (ctrl+c en ctrl+v), en als anderen hun werk zegt dat het toch niet de manier is, om de hele hypothese om te draaien

2. 3 schermen

3. 24" 1920*1200 x 3

4. Cfr supra

5. 2 wel, verschil met 3 is rlatief klein

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 22:21
makkelijkheid, overzichtelijk. op het ene scherm gamen, programmeren of film kijken, het ander dingen opzoeken, chatten, of juist een film kijken naast bijvoorbeeld het gamen

2

1x 16:10 (1680x1050) en 1x 4:3 (1280x1024)

het 16:10 scherm is mijn hoofdscherm, deze gebruik ik voor mijn daadwerkelijke taken: werken met mijn programma's, gamen, programmeren, internetten, Photoshop, etc. Het tweede scherm heb ik er bij om puur als toevoeging te dienen. Hierop heb ik vaak mijn chat schermen open staan, IRC en MSN, filmpje naast het gamen of programmeren is ook altijd handig, muziek, etc.

Ik zou het zeker aanraden. Ook op het werk gebruik ik 2 schermen en zou echt niet anders meer willen, zowel thuis als op het werk. Je hebt beter overzicht over je werk, kan makkelijker dingen vergelijken of overschakelen naar een ander venster. Beter overzicht op alles en makkelijker je vensters kunnen scheiden van elkaar. Het heeft naar mijn menig zeker effect op je productiviteit.

[ Voor 0% gewijzigd door robobeat op 14-01-2013 21:53 . Reden: grammar police :9 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meer ruimte, en fatsoenlijke indeling van je schermen

2 tot 4, afhankelijk van hoe ik m'n configuratie heb draaien.

1x 30" (2560x1600), 2x 20" (1680x1050) en 1x 10" (600x800).

gamen, internetten, officewerk, photoshoppen, scripten en films kijken.

Ja, altijd. Maar kies wel deugdelijke beeldverhoudingen. Liever 1 16:10 monitor (op 2560x1600) dan 2x 1920x1080. En natuurlijk fatsoenlijke panelen.
Liever 1 20" IPS monitor dan 2 24" TN schermpjes.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 14-01-2013 23:57 ]

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:19

Handig voor mijn studie, en tijdens het gamen om CPU/GPU in te gaten te houden.

2 stuks

2x 23 inch 1920x1080

Internetten, tekstverwerking, gaming, muziekspeler, excelsheets, monitoring van systeemresources

Ja, schermen zijn tegenwoordig relatief goedkoop en dus zeker het geld waard.

Verwijderd

Meer ruimte.

2

2x 20" (1600 x 1200)

Scherm 1 : Het onderhanden werk van dat moment.
Scherm 2 : Extra info zoals mail, Nagios monitoring, MP3 player etc.

Zeer zeker.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:00
1. Meer het gevoel van ín de game zitten.
2. Drie.
3. 24" @ 1920x1200.
4. Gaming.
5. Voor gaming moet je je goed realiseren dat je ook minstens 2x zoveel gpu kracht nodig hebt waardoor de investering al gauw de pan uit reist.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik gebruik het zelf niet meer, ik heb enkel een laptop nu, maar wel gehad, zowel thuis, als op m'n vorige werk.

Werk: Workflow. Het ene process in de gaten houden, en op het andere scherm alvast de volgende order voorbereiden tijdens het wachten. Veel efficientere manier van werken.
Prive: Browser fullscreen op het ene scherm, winamp, msn, irc, e.d. op het andere. Of gewoon remote desktop op 1 scherm in fullscreen mode. Of de browser in het ene scherm, en de HTML-editor in de andere. Even saven, en op refrsh drukken in de browser. En dat mis ik nu soms wel, want ik moet nu alt-tab'en.

Had er altijd maar 2

Thuis: 2x15" TFT 1024x768 4:3
Werk: 2x17" TFT 1024x768 4:3

Zie punt 1

Niet alleen studenten. Het geeft je meer vrijheid, en ook meer overzicht om meerdere apps te kunnen zien, en bijhouden. Het alt-tab'en werkt ook, maar niet altijd handig.

Het is wel een tijd geleden dus dat ik het gebruikt hebt. Al mis ik het wel dagelijks. Ik heb overigens nog wel 2 19" 5:4 schermen, maar die gebruik ik niet. Heb ze 2de hands van een tweaker overgenomen, maar nooit in gebruik genomen eigenlijk. Zo van, een leuk idee hebben, spullen kopen, en vervolgens niks mee doen :P

Mocht ik ooit weer aan een desktop gaan, dan echt minimaal 2 schermen. En dan geen 27" hoge resolutie ofzo. al vind ik het zwaar naatje dat er amper meer 4:3 of 5:4 resoluties zijn. 16:9 of 19:10 vind ik helemaal geen fijne ervaring eigenlijk.

Ik heb op m'n laptop wel een ander scherm hangen, in clone, want de laptop ligt dichtgeklapt. Effectief dus 1 scherm in gebruik.

Ey!! Macarena \o/

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voor zover ik zie heb je geen toestemming gevraagd voor dit onderzoek (zie het kopje Spam en Werving in het Algemeen Beleid)
Voor enquêtes is het nodig toestemming te vragen aan een moderator van dat forum of de admin van de hoofdgroep waarin je dat topic wil plaatsen. Let er wel op dat je sowieso je onderzoek moet uitleggen en dat er in het topic ruimte en aanleiding moet zijn voor discussie.
Daarom gaat het topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.