Ik gebruik het zelf niet meer, ik heb enkel een laptop nu, maar wel gehad, zowel thuis, als op m'n vorige werk.
1. Waarom gebruik je 2 of meer schermen?
Werk: Workflow. Het ene process in de gaten houden, en op het andere scherm alvast de volgende order voorbereiden tijdens het wachten. Veel efficientere manier van werken.
Prive: Browser fullscreen op het ene scherm, winamp, msn, irc, e.d. op het andere. Of gewoon remote desktop op 1 scherm in fullscreen mode. Of de browser in het ene scherm, en de HTML-editor in de andere. Even saven, en op refrsh drukken in de browser. En dat mis ik nu soms wel, want ik moet nu alt-tab'en.
2. Hoeveel schermen heb je?
Had er altijd maar 2
3. Welk formaat hebben deze schermen?
Thuis: 2x15" TFT 1024x768 4:3
Werk: 2x17" TFT 1024x768 4:3
4. Voor welke taken gebruik je je schermen?
Zie punt 1
5. Zou jij meerdere schermen aanbevelen aan studenten als zij daar de kans voor krijgen?
Niet alleen studenten. Het geeft je meer vrijheid, en ook meer overzicht om meerdere apps te kunnen zien, en bijhouden. Het alt-tab'en werkt ook, maar niet altijd handig.
Het is wel een tijd geleden dus dat ik het gebruikt hebt. Al mis ik het wel dagelijks. Ik heb overigens nog wel 2 19" 5:4 schermen, maar die gebruik ik niet. Heb ze 2de hands van een tweaker overgenomen, maar nooit in gebruik genomen eigenlijk. Zo van, een leuk idee hebben, spullen kopen, en vervolgens niks mee doen
Mocht ik ooit weer aan een desktop gaan, dan echt minimaal 2 schermen. En dan geen 27" hoge resolutie ofzo. al vind ik het zwaar naatje dat er amper meer 4:3 of 5:4 resoluties zijn. 16:9 of 19:10 vind ik helemaal geen fijne ervaring eigenlijk.
Ik heb op m'n laptop wel een ander scherm hangen, in clone, want de laptop ligt dichtgeklapt. Effectief dus 1 scherm in gebruik.