Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een dslr voor een budget van zo'n 300€ (evt nog iets op te krikken maar liever niet)

Eerst zat ik te denken om iets extra uit het budget te persen en te gaan voor een nieuwe 1100D, maar die heb ik in de winkel vast gehad en vind ik toch niet zo.. te langzaam, te klein en te plastic..
De 600D en 650D vast gehad en die voelen veel beter en houden lekker vast.. Ook paar Nikon modelen geprobeerd, vond ik niet echt lekker vast houden (mijn vriendin ook niet)

Maar het probleem is natuurlijk dat de 600/650D way out of budget zijn.. Dus dan ik dacht aan de 500D, toch nog een van de wat nieuwere modellen en kan filmen (net als de 600/650/1100), maaaarrr zo vaak heb ik ook met de huidige compact camera niet gefilmd dus eigenlijk niet noodzakelijk maar wel een plus punt..

Of kan ik dan beter een 400/450D kiezen en van het "extra" geld een extra lens kopen? Ga je dat verschil echt merken tussen de 400 en 500 of is het vooral het filmen? Hoe presteren deze tov de 1100D?

Eigenlijk had ik al een tijdje mijn keuze op de 500D laten vallen, maar gezien het budget zijn er veel meer 450D's te vinden en dan ook nog met wat extra lenzen/acc.

Voor in de toekomst staat er een 50mm 1.8 lens op het verlanglijstje en een "superzoomlens" zoals een 18-200 oid, zodat ik niet al te veel moet wisselen en de 50mm om lekker mee te spelen en voor veel binnen fotografie.

Heb namelijk een 8 maanden oude zoon waar ik fotos van wil gaan maken (lijkt me leuk om dit met de 50mm te doen), maar naast fotos van hem en waarschijnlijk onze katten ("makkelijke" modellen :P) wil ik ook buiten natuur/gebouwen/urban/etc fotografie gaan doen..

Dus wat die plannen betreft zou ik beter voor de 450D kunnen gaan, om zo ook meteen een 50mm te kunnen scoren of miss vind ik wel een dergelijk setje op MP.
Maar ga ik over een paar jaar geen spijt krijgen dat ik niet voor de 500D gekozen heb? Dat als de kleine straks gaat leren fietsen e.d. dat het misschien toch wel leuk is als je zou kunnen filmen (al hebben we altijd nog onze mobiele telefoons)
Het plan is trouwens wel dat de camera wel een tijd mee moet gaan, dus ben niet van plan om hem over 2 jaar te vervangen voor een nieuwer model..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bias
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
zelf heb ik een 400D en ben er goed over te spreken. heb er zelf een 17-85 mm en nog een 70-300 mm lens beide van canon. en ik zelf maak eigenlijk alleen maar foto's met de 17-85 mm. de superzoomer heeft al weer snel een standaard/tripod of een rock solide hand voor nodig om op volle afstand een mooi foto mee te knallen. en voor zover ik weet met filmen zit je wel dat hij niet automatisch focust (heb ik me laten vertellen en eigenlijk niet meer in verdiept :> )

de meerwaarde van het filmen vind ik persoonlijk niet belangrijk gebruik daarvoor wel mijn gopro :D

dus ik zou al snel de optie film laten vallen scheelt ook weer in je budget! want een goeie lens erbij maakt wel je set af!!

maar persoonlijk zal ik al wel verder kijken dan een 400D met een hogere Maximale ISO-gevoeligheid waar ik persoonlijk toch wel last van heb bij het maken van bepaalde foto's voor de rest is het echt een heerlijk toestel. (als je flink inzoomt in de foto zie je allemaal rode stipjes, op groot canvas afdruk kan je daar zonder photoshop last van hebben)

mijn camera is alweer 4 jaar oud en ben er nog erg blij mee!! en je gaat altijd wel beperkingen merken maar daarvoor zijn ook de duurdere en betere uitvoeringen voor. blijven dromen ;)

en als je zoon later ouder is waarom dan weer niet opzoek gaan voor een leuke videocamera!! mannen houden van gadgets right? :9

succes!!!

PS: mijn camera staat in me inven

[ Voor 20% gewijzigd door Bias op 14-01-2013 21:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Bias, de superzoom is geen must, meer een idee wat ik had.. Daarnaast weet ik dat er wat nadelen aan hangen en zal een dergelijke lens niet altijd in de uiterste gebruikt worden maar meer om een groter bereik te hebben om te kunnen testen en proberen zonder van lenzen te moeten wisselen.. Maar misschien blijkt met de kitlens dat ik helemaal die zoom niet nodig heb.
De 50mm wil ik wel écht hebben.

En ja, tuurlijk willen wij als mannen altijd weer wat beters en nieuwers, ben begonnen met mijn zoektocht op een 150 euro budget en zat te denken aan een 350D :P
Vandaar dat ik ook liever niet ook nog over de €300 ga :)

@witeken, liever geen nikon, deze vind ik niet lekker in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:28
Is een 40D niks? Maatje groter dan 400d en ook gewoon wat meer camera... Is ook zeker or dat bedrag te krijgen... Incl de 50mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik idd ook nog naar gekeken, maar dan wordt het ook meteen een stukje groter en zwaarder..
Is weer lastiger met reizen, zeker met vliegen waar elke gram al te veel is aangezien ik nog een hobby heb die ik mee sleep in de koffer: duiken :P

Daarbij komt dat ik een beginner ben, dus de 40D misschien iets te gevorderd is?

Ik vond de xxxD serie niet verkeerd/goedkoop aanvoelen, zoals vele meningen op internet die dan liever een xxD serie kiezen. Dat heb ik dus bij de 1100D wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Anoniem: 154383 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:46:
@witeken, liever geen nikon, deze vind ik niet lekker in de hand liggen.
Wat boeit het nou hoe een camera in de hand ligt? Alsof je daar ook maar 1 keer aan zult denken als je foto's aan te nemen bent...

Buiten de 1100D is de goedkoopste camera van Canon in de pricewatch 200 euro duurder.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:14
witeken schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:11:
[...]

Wat boeit het nou hoe een camera in de hand ligt? Alsof je daar ook maar 1 keer aan zult denken als je foto's aan te nemen bent...
Are you serious? Kom op man, ergonomie is wel degelijk belangrijk. Maar goed, bij jou misschien niet en ben je uniek.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:28
Anoniem: 154383 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:03:
Heb ik idd ook nog naar gekeken, maar dan wordt het ook meteen een stukje groter en zwaarder..
Is weer lastiger met reizen, zeker met vliegen waar elke gram al te veel is aangezien ik nog een hobby heb die ik mee sleep in de koffer: duiken :P

Daarbij komt dat ik een beginner ben, dus de 40D misschien iets te gevorderd is?

Ik vond de xxxD serie niet verkeerd/goedkoop aanvoelen, zoals vele meningen op internet die dan liever een xxD serie kiezen. Dat heb ik dus bij de 1100D wel.
Heb je gelijk de reden dat ie hier weg gaat ;-) zeker met grip een flink ding, waar je bij de 350d en 400d wel graag een grip hebt omdat ze gewoon wat minder fijn vastpakken... 450d is dacht ik weer anders van model.

Wel veel lol van mn 350d gehad, ding maakte en maakt eigenlijk nog steeds gewoon mooie plaatjes en de techiek s alleen maar beter gewrorden. Bouwkwaliteit is ook echt niet slecht.

Ergonomie is ook zeker belangrijk, je moet een goed gevoel hebben voor/met je camera, als je het al niet fijn vind je camera vast te pakken blijft hij vaker in de tas of gewoon thuis... En dan mis je gewoon mooie foto's

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 14-01-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 13:21
Ik heb momenteel de Canon 450d en vind die best wel ok als dslr om mee te beginnen. Als het prijsverschil met een 500d niet groot is, zou ik wel voor deze gaan. Beter scherm en je kan filmen, voor de rest zijn ze vrij vergelijkbaar.
witeken schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:11:
[...]

Buiten de 1100D is de goedkoopste camera van Canon in de pricewatch 200 euro duurder.
*ignore*

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@witeken, voor mij is dat zeker wel belangrijk.

@laurents, de 450d staan op MP 300 euro vaak met een extra lens of speciale lens ipv kitlens en acc, terwijl de 500d voor dezelfde prijs alleen de body of alleen met kitlens maar verder niks extra's..

500D
++ beter scherm
+ filmen
+ nieuwere chip
- duurder

450D
+++ goedkoper en dus meer goodies voor budget
- ouder model chip
- minder goed scherm

snapsort vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De chip van de 450D is erg goed, maar helaas kan ie maar tot iso1600, terwijl ik met 1 stop onderbelichten en nabewerken er best hele nette resultaten uit heb kunnen halen toentertijd. Het niet kunnen filmen kan een aardige tegenvaller zijn. Minder goed scherm... tsja, dit heb laatst ook al gezegd (tegen witeken): je kunt je foto's er prima op beoordelen, maar het is net iets minder fancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou doorsparen voor een 550D.
De specs voor video van een 500D:
Videography features
Format H.264
Microphone Mono
Resolutions 1920 x 1080 (20 fps), 1280 x 720 (30 fps), 640 x 480 (30 fps)
.
Dat ga je dus niet veel gebruiken.

Daarnaast is het scherm van de 550D beter.
Verder zo goed als gelijk.
http://www.dpreview.com/p...0d&products=canon_eos550d

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Hoezo is ergonomie belangrijk? Snap het echt niet. En ik denk dat Nikon al lang genoeg dslr's maakt zodat er geen big flaws in hun bodies zouden zitten qua ergonomie... En met "een paar keer houden" weet je al zeker niet of de ergonomie echt slecht is. In jouw budget is niet eens plaats voor "luxe extraatjes" als ergonomie, maar toch een heel merk uitsluiten daardoor...
Up je budget een beetje naar 350 euro, en je kan een nieuwe Nikon D3100 kopen die veel beter is als 'n 450D.

Ik ging nu normaal een heel mooie quote plaatsen over hoe onbelangrijk ergonomie is, maar ik kon 'm helaas niet vinden. Kort samengevat was het de ervaring van iemand die voor z'n werk overal in de wereld is geweest om foto's voor zijn klanten te maken. Dat was wat telde: de foto's. En alsof hij ook maar 1 moment dacht aan de ergonomie terwijl hij op de Noordpool etc was? Nee.

Trolls als *ignore* zijn makkelijk te posten, maar geef dan redenen waarom het belangrijk is... (en dan heb ik het over relevante dingen, van dslr's die je anno 2013 in de winkel kunt kopen)

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:06
witeken schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:36:
Hoezo is ergonomie belangrijk? Snap het echt niet. En ik denk dat Nikon al lang genoeg dslr's maakt zodat er geen big flaws in hun bodies zouden zitten qua ergonomie... En met "een paar keer houden" weet je al zeker niet of de ergonomie echt slecht is. In jouw budget is niet eens plaats voor "luxe extraatjes" als ergonomie, maar toch een heel merk uitsluiten daardoor...
Up je budget een beetje naar 350 euro, en je kan een nieuwe Nikon D3100 kopen die veel beter is als 'n 450D.

Ik ging nu normaal een heel mooie quote plaatsen over hoe onbelangrijk ergonomie is, maar ik kon 'm helaas niet vinden. Kort samengevat was het de ervaring van iemand die voor z'n werk overal in de wereld is geweest om foto's voor zijn klanten te maken. Dat was wat telde: de foto's. En alsof hij ook maar 1 moment dacht aan de ergonomie terwijl hij op de Noordpool etc was? Nee.

Trolls als *ignore* zijn makkelijk te posten, maar geef dan redenen waarom het belangrijk is... (en dan heb ik het over relevante dingen, van dslr's die je anno 2013 in de winkel kunt kopen)
Als je grote handen hebt is een kleine camera een hell. Dus ja, ergonomie is zeker belangrijk!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Verschillen lijken me nihil: http://camerasize.com/compare/#219,3

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 12-07 23:22

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

dit is echt grote onzin
en niet alleen is het onzin, het is ook zeer kwalijk dat je dit soort onzin post
ergonomie is wel degelijk belangrijk
de instap nikons d5100/d5200/d3100/d3200 hebben een slechte ergonomie, na een uur fotograferen krijg je kramp in je handen
een canon 450d is duidelijk een stap beter

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

En je denkt niet dat zoiets erg persoonsgebonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@witeken: bekijk de beide camera's eens van boven en kijk eens naar de vorm van de grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 08-05 13:21

De 'troll' van *ignore* heb ik geplaatst omdat ik de indruk had dat je niet serieus was. Een uitspraak als 'ergonomie is onbelangrijk' neem ik namelijk niet echt serieus, ergonomie is heel belangrijk, mss wel belangrijker als een sensor die 1/3 stop ruis beter presteert. Overigens krijg je voor 300 euro een 450d met kitlens maar ook nog wel wat extras denk ik. Bvb een extra lens, een grip, geheugenkaartjes, batterijen... Een 550d is idd nog een betere keuze, maar valt niet onmiddellijk binnen budget denk ik.

Onder ergonomie versta ik, aangenaam om vast te houden voor langere tijd en eenvoud om belangrijke dingen in te stellen.

Bvb mijn 450d zonder grip met mijn 120-300 erop is een ramp om vast te houden, je hebt gewoon te weinig plaats voor je vingers om dat gewicht tegen te houden (en ik heb geen speciaal grote handen). Met grip erop is het prima draagbaar zo, je krijgt wat meer plaats aan de onderkant, waardoor je je vingers kan uitspreiden en wat meer gewicht aan de achterkant krijgt voor een betere balans. Met kleinere lenzen zoals een 18-55 of 50mm is het zonder grip comfortabel genoeg. Ik neem naar een gelegenheid waar ik het zo compact mogelijk wil houden, ook enkel de 450d zonder grip en 50mm f/1.8 zonder zonnekap mee.

De D3100 heeft de sluiterknop er bovenop en een korte grip, wat ik persoonlijk erg onaangenaam vind aanvoelen. Ook is de bouwkwaliteit wel heel plastic. Bij de 450d is dat al een stuk beter. Ook instellingen zijn lastiger te doen, de 450d heeft meer knopjes.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

LaurentS schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:38:
De D3100 heeft de sluiterknop er bovenop en een korte grip, wat ik persoonlijk erg onaangenaam vind aanvoelen. Ook is de bouwkwaliteit wel heel plastic. Bij de 450d is dat al een stuk beter. Ook instellingen zijn lastiger te doen, de 450d heeft meer knopjes.
Je vergelijkt nu een entry dslr met een dslr dicht tegen mid-end, maar wel al veel ouder is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mid-end? De 450D was gewoon Canon instap-dslr in die tijd... Niets mis mee hoor, maar je moet er niet meer van maken dan het is. Hoe dan ook is de 450D nog steeds een hele aardige camera zolang je geen iso3200 en filmfunctie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom wordt een D3100 niet gewoon vergeleken met een 1000D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:21:
Waarom wordt een D3100 niet gewoon vergeleken met een 1000D?
Kan ook. Maar als een 450D nauwelijks duurder is dan een 1000D, dan weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: never mind.

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 15-01-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat had je best mogen laten staan en vervolgens editten met waarom je er op terugkomt... Op zich goed voor de discussie en misschien is het voor de TS wel een optie om voor de 1000D te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt er allemaal niet makkelijker op :D

Ik denk dat ik toch ook nog eens een tripje naar een mediamarkt oid ga maken om de toestellen nog eens vast te houden.. Wil de nikon nog wel een tweede kans geven.
Opzich is het ook wel lekker om een nieuw toestel met garantie te kopen, want 2e hands weet je natuurlijk nooit wat je koopt.. al zal dat over het algemeen wel ok zijn.

lastig lastig..
blijft toch jammer dat je geld maar 1 keer kunt uitgeven he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb zelf een 400D en vind de 450D toch wel lekkerder in de hand liggen...
Overigens heb ik zelf een aantal lenzen die een veelvoud van mijn camera kosten. Dus ja ik ben zeker van mening dat je beter voor leuk glas kunt gaan dan een duurdere camera.

Ken je mensen met een 450D, want naar de mm gaan is leuk, amar een 450D hebben ze daar niet meer...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 06:51
knip, hier is het forum niet voor bedoeld

[ Voor 85% gewijzigd door PowerUp op 16-01-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 23:41

bobcom

Dedicated dabbler

MIsschien een extra overweging: met de oudere Canons als (<450d, < 40d) en de 1000d kun je geen gebruik maken van de Magic Lantern-freeware, die veel extra faciliteiten (ondermeer op het gebied van video) aan je cam toevoegt. Zou een reden kunnen zijn om je meer te concentreren op 500d &up of 50d & up en een kleine ophoging van je budget in aanmerking te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door bobcom op 16-01-2013 14:30 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag bij een winkel geweest om weer paar camera vast te houden, gezien de reacties (hier en andere fora) toch besloten de nikons nog een kans te geven.. Ik had zelfs al een idee om de D3200 goed te kunnen praten voor mezelf.. Gezien mn vriendin een keer naar guus meeuwis wil, en je 2 tickets krijgt twv 100 euro en ze ook nog eens volgende week jarig is zou ik dan slechts 50 euro over budget gaan (naar beneden afgerond dan haha) Maar nee, vind ze toch echt niet lekker vast houden. Ik zit met vast houden met mijn duim over verschillende knoppen heen en ook de sluiterknop zit net niet lekker voor me..

Helaas hadden ze alleen de D3000/3100/3200 staan, want volgens mij is het bij de duurdere modelen wel beter maar dat heb ik dus niet kunnen proberen..

De Canons die er stonden waren de 600/650/1100D, afgezien van de laatste houden deze gewoon lekkerder vast. De sluiterknop zit op een goede plek en mijn duim ligt precies over het rubberachtige gripgedeelte en dus niet over knoppen.
Nu zag ik dat canon een cashback actie heeft, helaas slechts 25 euro op de 600D dus daarmee ga ik mijn budget niet goed kunnen praten... Helaas heb ik niemand in de buurt met een 450/500/550D om die eens te proberen, maar als ik de fotos op internet bekijk lijkt de body niet heel erg veel veranderd te zijn, is er iemand die ervaring heeft met bv de 450 of 500 en de 600/650 die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Anoniem: 154383 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:33:
maar als ik de fotos op internet bekijk lijkt de body niet heel erg veel veranderd te zijn, is er iemand die ervaring heeft met bv de 450 of 500 en de 600/650 die dit kan bevestigen?
De 450D van mijn opa houdt net zo vast als mijn 400D een paar jaar geleden. Verder weleens zo'n ding beet gepakt in een winkel (om de nieuwe functies te proberen): het formaat en de globale indeling van de body's is niet veranderd.. misschien wat extra knoppen, maar voor zeker 90% hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wouter87 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:28:
De 450D van mijn opa houdt net zo vast als mijn 400D een paar jaar geleden. Verder weleens zo'n ding beet gepakt in een winkel (om de nieuwe functies te proberen): het formaat en de globale indeling van de body's is niet veranderd.. misschien wat extra knoppen, maar voor zeker 90% hetzelfde!
Heb je ze wel eens naast elkaar vastgehouden!?
Ik was twee weken geleden met mijn 400D nog bij vrienden van ons met een 450D.

Zij hebben wat studioflitsers thuis, dus vandaar met beide geschoten. Ik heb niet echt op de verschillen gelet, maar voor mijn gevoel lijkt de 450D minder plastic, betere greep en net iets groter...

Maar nogmaals, ik heb ze niet naast elkaar gelegd om te vergelijken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
dfrenner schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:00:
[...]
Heb je ze wel eens naast elkaar vastgehouden!?
Nein.
voor mijn gevoel lijkt de 450D minder plastic, betere greep en net iets groter...
Hij is dus zelfs wat beter, prima camera dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404453

Misschien is dit 2dehands setje op V&A wel wat voor de TS.
Weliswaar buiten budget, maar dan heb je wel gelijk een 55-250
tele erbij (op crop). : tweakers.net/aanbod/49626...-s-55-250mm-is-zwart.html

Deze 2dehands set komt wel met de 400d, maar is wel binnen je budget met
295 euro en je krijgt er een goede tas, 2 snelle SD kaartjes, de 18-200 superzoom die je wou en een pro flitser bij.

Ik kijk zelf regelmatig ff in de V&A of er nog een mooie M4/3 bij staat en toen ik deze
Canon setjes zag moest ik gelijk aan dit topic denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip! :)

had al paar x in de V&A gekeken btw, deze zijn nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Al eens gekeken naar een Nikon D200?
Is wel een wat ouder model, maar gebouwd als een tank en erg interessant als je instelmogelijkheden en ergonomie belangrijk vindt. Ik heb nooit een camera vastgehouden die lekkerder in de hand voelt.
Ik heb er zelf eentje gekocht via marktplaats en ben er zeer tevreden mee. Het enige waar ik tegenaan loop zijn de prestaties bij minder licht. Maar wat wil je met een camera uit 2005... Verder prachtige platen bij meer licht. Er staan genoeg interessante setjes op Marktplaats.
Valt binnen je budget en heb je ook nog geld over voor iets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Misschien dat een Sony A500 ook wel interessant kan zijn. De gemiddelde vraagprijs voor die dingen is 350 euro. Voor 300 zou je er wel eentje moeten kunnen scoren.

De A500 is een vrij volwassen body kwa formaat en features.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een 500D geworden 8)
Ga er nu mee spelen, maar wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen ben ik er heel blij mee!! :D

allemaal bedankt voor jullie input.
Pagina: 1