Bestanden overzetten

Pagina: 1
Acties:

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo beste tweakers,

Ik heb sinds kort een laptop aangeschaft en nu wil ik mijn bestanden overzetten vanaf mijn oude pc.

Nu komen er wel een aantal problemen met zich mee.

De oude PC heeft twee harde schijven, 1 daarvan draait de computer op , de andere wordt voor opslag gebruikt. Hier wil ik mijn bestanden vanaf halen.

Aangezien de schijven niet zeer groot zijn zit de schijf waar de pc op draait al vol, hiervan wil ik niets verwijderen. Daardoor kan ik de bestanden van de andere schijf niet in de gedeelde documenten zetten zodat ik ze er vanaf kan halen.

Is er een manier om in de opslagschijf te komen via mijn computer via het netwerk??

Ik hoor graag van jullie!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
https://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=13067
(Is een guide voor een Dvd station, maar een harde schijf zou analoog moeten werken)

Alternatief:
http://www.dummies.com/ho...sk-on-a-windows-7-ho.html

Alternatief 2:
zelf even "windows share disk on network" ingeven op google ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Malantur op 14-01-2013 21:09 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2025
Bedankt voor je reactie.
Eerste linkje werkt niet helemaal, ik heb de map op delen gezeten op mijn oude computer, vervolgens probeerde ik er met mijn nieuwe in te komen. Ik had niet de rechten om er in te komen, dus wou ik bij gebruikers mijn computer invoeren maar die kon mijn andere niet vinden.

Wat wel werkte:
Ik heb mijn computer aangesloten op de thuisgroep, vervolgens kon ik er met mijn andere computer inkomen ( wat eerst niet lukte??) en heb ik de map met de bestanden die ik moest hebben naar mijn nieuwe computer z'n gedeelde documenten gestuurd, dit werkte wel.

Meer dan 6gb met 2,5mb per second, dit kan nog wel even duren :P
Maarja, tijd zat. Bedankt voor je oplossing, met een persoonlijke draai ben ik er toch uit gekomen!

Excuses, uiteindelijk was het 600kb per seconde en onze internetverbinding valt steeds weg op een vage manier, heeft iemand nog een alternatieve manier?

Ik hoor het graag!

________________________________________________________________________________

Wat ik nu gedaan heb:

Ik kon zoals eerder aangegeven niet in de bestanden komen van PC. Harde schijf delen heb ik gedaan, ik kon wel via de PC bestanden in de map van de Laptop slepen, maar het internet heeft erg veel kuren daar. Het moest dus wel andersom anders duurde het een eeuwigheid. Wat ik nog moest doen op de andere pc is via de werkgroep instellingen bestanden delen aanvinken. Nu kom ik er wel in met mijn laptop.

Het duurt als nog 7 uur om alle GB die er op staan over te schrijven, maar het is wel de oplossing voor mij.

Bedankt voor je hulp Malantur! Met jou advies en een beetje google is het gelukt.

[ Voor 40% gewijzigd door RvdHeide op 15-01-2013 16:30 ]