MBPR HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem en had gehoopt dat dit zou worden gefixt in een update. Helaas, nog altijd niet.
Het probleem lijkt zich al langer te spelen (zie https://discussions.apple.../4538651?start=0&tstart=0). Op dat topic is echter nooit een antwoord gekomen.

Iemand die dit ook heeft en misschien de oplossing weet? Erg vervelend dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het probleem wil uitleggen zou dat handiger zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Wat voor HDMI kabel heb je? Goede kwaliteit?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 14:11
Heb je het probleem ook wanneer je:
Een andere HDMi kabel gebruikt?
Een andere TV aansluit?
Een SMC reset hebt uitgevoerd?
Een andere resolutie op de TV gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ja als ik een tweede extern beeldscherm aansloot werkte het wel (3 x hetzelfde beeld). Het heeft eerder ook altijd gewerkt.

Maar ik kan melden dat na weken met dit probleem zitten ik het opgelost heb. Blijkbaar was de sneltoets CMD + F1 voldoende. Geen flauw idee wat het doet, maar het hielp.

(Ik had trouwens ook alle preferences e.d. verwijderd, dat mocht niet baten)

[ Voor 11% gewijzigd door _Piwi_ op 14-01-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat ook met officiele apple hdmi naar dvi connector?
heb namelijk op werk 3 externe schermen hangen aan mijn mbpr en werkt perfect
2x mini dp via thunderblt en een scherm via hdmi>dvi adapter van apple welke bij nieuwe mac mini word geleverd.
zal eens testen met hdmi naar tv scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier het zelfde resultaat met een cheap hdmi kabel.
pak ik een duurdere, shielded met gold connectors werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:36:
is dat ook met officiele apple hdmi naar dvi connector?
heb namelijk op werk 3 externe schermen hangen aan mijn mbpr en werkt perfect
2x mini dp via thunderblt en een scherm via hdmi>dvi adapter van apple welke bij nieuwe mac mini word geleverd.
zal eens testen met hdmi naar tv scherm.
Wat moet ik met een hdmi naar dvi connector? ;-) Ik gebruik wel een thunderbolt -> dvi verloopstukje van Apple (ook thunderbolt -> vga, maar dat is voor op t werk).
HDMI sluit ik direct aan op de mbpr zelf, die heeft nu een geïntegreerde hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:11

RnB

superbig91 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:26:
Ja als ik een tweede extern beeldscherm aansloot werkte het wel (3 x hetzelfde beeld). Het heeft eerder ook altijd gewerkt.

Maar ik kan melden dat na weken met dit probleem zitten ik het opgelost heb. Blijkbaar was de sneltoets CMD + F1 voldoende. Geen flauw idee wat het doet, maar het hielp.

(Ik had trouwens ook alle preferences e.d. verwijderd, dat mocht niet baten)
Eerste hit in Google:
Use Command-F1 to quickly switch between mirrored and non-mirrored displays
posted May 25, 2011, 10:03 AM by Media Services
Looking for a really fast way to switch between mirroring (same on both screens) and extended desktop (one screen becomes an extension of the other, when mirroring is off) modes when using more than one display with your Mac? Simply use Command-F1 keyboard shortcut.

How to do this:
Hold down the Command key
While holding Command, press F1
Let go of F1
Then, let go of the Command key.
This instantly switches mirroring on/off. This is useful if, for example, you've connected your MacBook to an external display (like a projector, monitor, or TV) and you want to see the same thing on both screens, but after connecting the Mac to the projector/TV/monitor, you only see a desktop background image (like this) on one of the screens.

You can also turn mirroring on and off in System Preferences, or, you can add a Displays menu to your menu bar and turn mirroring on/off from the menu (click here to see how), but Command-F1 is the quickest way.
Werkt mirroring verder wel? Ik heb (ook met de ''officiële'' Apple HDMI kabel) geen problemen ondervonden met verschillende tv's en beeldschermen, zowel mirrored als non-mirrored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Ja het werkt alweer, zoals ik een paar posts terug al vermeld had, die CMD+F1 had ik ook gevonden namelijk maar wist niet wat het deed ;-) (ja het werkte, maar waarom, geen idee)
Pagina: 1