Videokaart fan blaast opeens maximaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 22:47
Hallo Tweakers,

Net een gek probleempje ondervonden;
Ik wilde m'n pc even van wat stof ontdoen, en heb diverse onderdelen met een busje 'dust-off' luchtspray behandeld (terwijl deze nog in de kast zaten, niets los gekoppeld, wel stroom eraf uiteraard)
Niets verandert verder aan configuratie of bekabeling oid, maar bij het weer opstarten gaat de fan van mijn videokaart opeens voluit blazen en krijg ik geen beeld meer :S (Point of View Geforce GT 8800 GTS)

Ik kan nu niets meer doen, en snap niet waar dit opeens vandaan komt.

Iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

Tja die kaarten gaan soms zomaar kapot.

Andere videokaart geprobeerd om uit te sluiten dat het aan jouw videokaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt erop dat je videokaart defect is. Voluit blazen doen ze namelijk meestal als ze kapot zijn. Als je even een andere kaart in je PC stopt weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Bedankt voor de reacties.
Ik ga straks even een andere kaart proberen.
Overigens heb ik vaker gehad dat bij opstarten de videokaart een paar sec. voluit blaast en hierna weer terug naar normaal toerental gaat. Nu echter niet.

Maar van een beetje lucht spuiten gaat een kaart toch niet opeens stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De kaart is waarschijnlijk ongeveer 5 jaar oud. Het kan dat dat zeg maar gewoon het laatste zetje was.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Heb je de ventilator stil gehouden tijdens het schoonmaken? Zo niet kan het zijn dat het als een Dinamo heeft gewerkt en een klein stroompje op je GPU heeft gezet. Waardoor hij defect is geraakt?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:08
Mijn asus 5870 v2 blies altijd voluit bij het opstarten en die doet het nog steeds.
Maar zoals gezegd, het is/was een oud beestje, die kunnen er op een gegeven moment zomaar mee ophouden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
De kaart is idd. al ongeveer 5 jaar oud, dus het zou kunnen dat het einde nabij was..
Ventilator heb ik niet stil gehouden, maar ook niet direct op geblazen.
Ik ga het asap even testen nog.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 23:57
Ah, ik heb hetzelfde probleem! Alleen dan met een 8800GT. Tip; probeer eens oude drivers. Nieuwe drivers gooien bij mij de temperatuursensor uit (0 graden celcius) --> videokaart merkt dat er iets mis is --> fans op 100% voor alle zekerheid. Oudere drivers (2009) werken bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
je kan hem er anders even uithalen en weer terug stoppen, en even allerlei aansluitingen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
koeny 3 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:01:
Ah, ik heb hetzelfde probleem! Alleen dan met een 8800GT. Tip; probeer eens oude drivers. Nieuwe drivers gooien bij mij de temperatuursensor uit (0 graden celcius) --> videokaart merkt dat er iets mis is --> fans op 100% voor alle zekerheid. Oudere drivers (2009) werken bij mij wel :)
Niet echt van toepassing als hij geen eens beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-07 11:02

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Ok net even een andere videokaart uit andere pc getest (Point of View Geforce 9500 GT) , maar krijg hier nu ook geen beeld. Moederbord is een Asus P5b Deluxe.
Vind dit er vreemd worden. Maar misschien zie ik in m'n haast even wat over het hoofd.

Zou dit kunnen komen door verschillende pci-express versies ? (lijkt me niet)
De Geforce 9500 GT is een pci-e 2.0
De oude Geforce 8800 GTS kan ik niet zo snel vinden welke pci-express versie dit is (ik gok 2.0)

Wat zou eventueel een goed alternatief zijn als videokaart voor mijn oude 8800 GTS op dit moment ?
(ik moet morgen weer aan het werk, en ben zodoende een beetje in haast.)

@ fordox : haha die oventruuc , wat grappig, als ik even tijd heb zal ik is kijken of ik daar aan toe kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die 9500GT moet gewoon werken. Blijkbaar is er dan toch iets anders defect. Je kan proberen zo kaal mogelijk te starten en kijken wat er dan gebeurt. Anders wordt het onderdeel voor onderdeel vervangen en kijken wat er defect blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even je PCI-Express slot ook uitspuiten met die perslucht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17

ResuCigam

BOFH

En loop alle stekkers op je mobo ook even na, misschien zit er eentje niet goed meer in na je schoonmaken.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
Ok , vandaag opnieuw gechecked, videokaart dus echt kapot, verder niets aan de hand.
Helaas, maar waar, waarschijnlijk was dat kleine beetje lucht net de druppel voor deze toch wat oudere kaart..toch wel jammer :)
(iemand nog interesse in een kapotte 8800 GTS ? (wellicht voor de oven-truuc :) )

Heb vanmiddag direct een nieuwe gekocht, en wel de Radeon HD 7770 directCU, alles werkt weer, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
[quote]Anoniem: 195780 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:56:
[...]

Je hebt het "vaker" gehad zeg je, ik denk toch echt dat je graka altijd op 100% draaide in de startup fase. :+

Ja ik heb vaker gehad dat hij bleef 'hangen' op 100%, maar door dan opnieuw een keer te rebooten ging dat altijd wel weer weg. Inderdaad bij startup blaast hij nu ook weer altijd op 100%.
Pagina: 1