• Afstkla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02-2024
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een Samsung UE32D5000 LED-TV staan, met daaronder een Philips BDP3100/12 BluRay speler. Ik vraag me af of het mogelijk is het internet wat via de ethernetkabel mijn tv binnenkomt door te geven via het HDMI 1.4 snoertje wat tussen mijn TV en BluRay speler hangt. (kan, als dat beter werkt, natuurlijk ook HDMI in BluRay speler doen). Dus: kan ik mijn TV gebruiken als 'doorgeefluik' voor internet, zodat ik met 1 lankabel twee apparaten van internet kan voorzien?

Alvast bedankt voor de informatie!

Job

Verwijderd

Als dat kan ben je volgens mij de eerste :) Het klinkt niet logisch idd, als het niet in de handleiding staat (of bel de helpdesk van Samsung) heb je pech!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nee, dit kan niet. Beide apparaten ondersteunen namelijk geen ethernet over HDMI.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:35
Wou net zeggen: verwacht je bluerayspeler een ethernetsignaal door de HDMI kabel?

• Afstkla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik was d'r al bang voor, maar het idee leek me leuk, dus het was het proberen waard om het te vragen.

Bedankt voor de informatie!

• Dimens
zetje01 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:41:
Wou net zeggen: verwacht je bluerayspeler een ethernetsignaal door de HDMI kabel?
Het bestaat en kan wel degelijk hoor. Maar beide apparaten moeten het dan wel ondersteunen.
Het nut ervan is mij wel onduidelijk. BD-Live heeft naar mijn idee geen toegevoegde waarde.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:35
Verdomd zeg: ethernet over HDMI is een specificatie van HDMI 1.4
http://www.avblog.nl/hdmi-14-ethernet-audio-return-3d-4kx2k/

Ik heb het nog nooit in de specs van een multimedia-apparaat zien staan.

• Dimens
zetje01 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:10:
Verdomd zeg: ethernet over HDMI is een specificatie van HDMI 1.4
http://www.avblog.nl/hdmi-14-ethernet-audio-return-3d-4kx2k/

Ik heb het nog nooit in de specs van een multimedia-apparaat zien staan.
Ik ben zelf ook nog nooit een apparaat tegen gekomen wat het ondersteunt en het nut ervan is mij ook vrij onduidelijk. Ik zou ook zo vergeten dat het bestaat.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik ben ook nog geen HEC enabled device tegen gekomen. Het idee is natuurlijk mooi dat je maar 1 kabel hoeft te trekken voor zowel beeld, geluid, geluid terug (ARC), bediening (CEC) en IP dataverkeer (HEC). Hoewel de meeste mensen gewoon voor wifi zullen gaan als ze geen ethernetkabel willen of kunnen trekken.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:12

The Legend

*Plop*

De gemiddelde receiver ondersteunt tegenwoordig HEC toch? Nu nog apparaten waar het signaal naar toe kan :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1