windows overzetten van hdd naar ssd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468419

Topicstarter
hallo,
ik heb een nieuwe 120g PNY ssd gekocht en die wil ik hoofdzakelijk gaan gebruiken als windows schijf.
mijn oude seagate 500g komt dan in een hdd caddy te zitten, maar ik heb geen instalatieschijf meer.
is er geen programma om een image te maken van de ene schijf naar de andere?
of kan dit ook met een andere manier?

ik hoor het graag, groetjes luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Harddisk afkoppelen, alleen ssd aansluiten en daarop Windows installeren. Daarna de harddisk weer aansluiten en je bestanden/instellingen overzetten op je ssd, niet zo moeilijk hoor.

Als je persé een image over wilt zetten, zal dat ook wel kunnen, maar dan weet ik niet hoe het werkt met de kleinere ssd. Persoonlijk vind ik dat altijd zoiets van: een nieuwe auto met een 2e hands motor erin... Liever een verse installatie. Dan maar een uurtje of 2 extra investeren in alle drivers en progjes, maar dan werkt alles wel het beste.

Ik lees je post nogeens, wat bedoel je met installatieschijf? Een dvd waar Windows op staat? Gewoon een usb-stickje nemen en die voorbereiden als installatiedisk, staan zat tutorials voor op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 11:36
Kun je niet een ISO van Windows downloaden? Daar zijn genoeg legale opties voor. Tevens is het dan raadzaam om je profiel folder op je oude hard disk te plaatsen. Mocht je per se een image willen maken kun je imagex uit WAIK gebruiken en de bestaande windows installatie in een .wim image vangen welke je weer terug kan rollen op je nieuwe SSD. Let wel, sommige applicaties kunnen hier niet goed mee overweg, zoals bv anti-virus pakketten.

[ Voor 12% gewijzigd door LostinFFM op 14-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-07 22:53
Ja, je kunt gewoon een image overzetten van de ene naar de andere schijf.
Dat kan al jaaaaaren en er zijn letterlijk tientallen programma's voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
acronis boot cd erin rammen clone hdd half uurtje wachten en klaar.. problem solved

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

hellknight

Medieval Nerd

event uitgaand van Windows 7 is er een uitgebreide guide te vinden hierover. Ik heb deze zelf nog nooit getest, dus kan niet garanderen dat het 100% klopt

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wel even goed op de alignment van de partitie op je SSD letten daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Yup, heb deze truuk idd al eerder met Acronis gedaan vanwege tijd sparen om de PC weer er hetzelfde er uit te laten zien.

Maar naar mijn mening is een schone installatie nooit verkeerd.

Weet niet of ik hier naar toe mag linken....

http://forums.mydigitalli...guages-X86-amp-X64/page60

zolang je maar een sticker bij de pc hebt....

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

hellknight schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:19:
event uitgaand van Windows 7 is er een uitgebreide guide te vinden hierover. Ik heb deze zelf nog nooit getest, dus kan niet garanderen dat het 100% klopt
Alleen wel "Windows 7" Media bij de hand houden. Want als je Boot repair moet doen heb je die wel nodig.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468419

Topicstarter
oke bedankt ik kan weer verder, ik heb een iso van windows gevonden er komt ook een schone instalatie op maar dit is meer voor tijdelijk uit te testen.

bedankt
Pagina: 1